Huumetestin tulokset nopeasti?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guje
  • Aloitettu Aloitettu
Minulle tarjottiin äskettäin työpaikkaa, jossa pitäisi päästä aloittamaan mahdollisimman pian. Ennen kuin töihin voi mennä, pitää huumetestistä saada negatiiviset tulokset. Eli kysymys kuuluukin, minne testi kannattaa mennä tekemään ja kuinka nopeasti tulokset voi parhaimmillaan saada?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eivät järjestä. Itse pitää käydä jollain yksityisellä tekemässä testi. Sitä vaan mietin, onko eri lääkäriasemien välillä jotain eroja nopeudessa? Ja missä paikoissa testejä analysoidaan eli meneekö näytteen postittamiseen aikaa, jonka voisi säästää käymällä testissä oikeassa paikassa.

Ilmeisesti työnantaja kuitenkin maksaa testin, joten Mehiläiselle tms. lääkäriasemalle vain soittaen. Jos ei maksa, niin työnantaja ilmeisesti rikkoo lakia. Lueskelen tässä juuri viimeiseen tenttiini, jossa osa-alueena on työlainsäädäntö, ilmeisesti jotain hyötyä tämänkin lakitekstin puurtamisesta :D

kuiva lakiteksti sanoi:
Työnantaja vastaa todistuksen hankkimisesta aiheutuvista kustannuksista. Ellei työnantaja maksa kustannuksia, ei todistusta voida työnhakijalta tai työntekijältä pyytää tai vaatia ja todistuksen puuttumisella ei voi olla minkäänlaista vaikutusta. Jos työnhakijoille tai työntekijöille on tarkoitus tehdä huumausainetesti, työnantajalla on oltava kirjallinen päihdeohjelma.

Eiköhän jokainen varsinkin isompi lääkäriasema sen testin tulokset ~päivässä järjestä, soita ja kysäise, niinhän se paikkakuntakohtaisesti parhaiten selviää.

No nyt on käyty näyte antamassa. Pikaisen soittokierroksen perusteella selvisi, ettei mikään paikka tässä kaupungissa näytteitä analysoi, joten niinpä minunkin näytteeni lähetettiin Helsinkiin yhtyneille laboratorioille. Näyte on siis siellä perillä huomenna ja he suorittavat analysoinnin kolmen päivän kuluessa. Eli torstaina voisi kai tuloksia odotella.

Työnantaja kyllä korvaa jälkikäteen kulut, joita kertyi 57,6€.

Mikähän virka on tuollasella testillä johon saa mennä kun itse haluaa ja etukäteen tietää testiin joutuvansa? Eikös ne yleensä näy vain muutamia päiviä (poislukien kannabis)? Vai tuleeko tuolla jotain ylläritestejä myöhemmin?

Mikähän virka on tuollasella testillä johon saa mennä kun itse haluaa ja etukäteen tietää testiin joutuvansa? Eikös ne yleensä näy vain muutamia päiviä (poislukien kannabis)? Vai tuleeko tuolla jotain ylläritestejä myöhemmin?
En tiedä meneekö tuo käytännössä aina tuolleen, että pitää lyhyen ajan sisällä käydä antamassa näyte. Threadin aloittajallakin näytti olevan kiire ja kun tyttöystävältäni tuota työpaikan vastaanotettaessa edellytettiin niin silloinkin testissä piti käydä parin päivän sisällä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom