Huonot kuskit tänne!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Geisha
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Usein puhutaan että miehet loistavia autokuskeja ovat, miehekkäästi rattia kääntäen kiperissäkin paikoissa.

Itse olen toinen ääripää. En ole nyt yli vuoteen pirssillä körötellyt vaikka ykkösvaihe suoritettuna ollut jo kolme vuotta, jatkoaika ostettu. 2010 syksyllä pitäisi kakkosvaiheeseen mennä, mutta eihän siitä mitään tule näillä taidoilla.
Mulla oli vähän sama tilanne, ykkösvaihe käyty, korttia jatkettu kerran ja ajokokemusta olemattomasti, kun itsellä ei ollut autoa ja asuin jo kotoa poissa. Mutta kakkosvaihetta ei voi periaatteessa mokata, ellet tee jotain mistä poliisi tulee sinulta hakemaan kortin pois. Sanot vaan kun menet kakkosvaihetta ajamaan että ei oo paljoa ajokokemusta kertynyt, jos se itseä vaivaa. Viimestään ekalla omalla autolla sen ajon sitte oppii :)
Mä tunnustan etten osaa tehä taskuparkkia. En oo siinä ikinä viel kunnol onnistunu enkä enää jaksa ees yrittää. En oo kyl tosin sitä koittanukaan ku yhen käden sormilla laskettavan määrän..

Kortti nyt ollu jo 1,5v ni vois pikku hiljaa opetella. Muuten ajaminen sujuu ihan tyydyttävästi.
En osaa minäkään, eikä ikinä kyllä mulle opetettukaan. Inssissäkään ei ollut mäkilähtöjä, pujotteluja, taskuparkkia tai tolppien väliin peruutuksia.. Kilometrejä on vissiin takana ~70tkm. Tai noh, jos väliä alkaa olla se pari auton mittaa, niin onnistuu auton parkkeeraus kivuitta. Mutta oikeaa taskuparkkia en osaa ja toisaalta hyvin harvoin tuota olisin tarvinnutkaan. Kävelee ennemmin sitten sen ylimääräiset sata metriä.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Jos ajaminen tuntuu ylitsepääsemättömän vaikealta, niin ei kannata ajaa autoa. Täytyy muistaa, että autoilu ei ole jokamiehenoikeus vaan etuoikeus. Hirvittää lukea tekstiä, missä joku ihan suoraan sanoo, että kirkuu ja panikoi siellä ratin takana. Itse en osaa surffata, niin en myöskään mene laudan kanssa minnekään rannalle.
 
Mä sain joskus karvan vaille täysikäisenä ajella isäpuolen autolla jäällä ja siinä oppi kyllä tosi hyvin ja nopsaan. Harmi että siitä on jo aikaa sen verran, että kaikki on autuaasti unholassa :(

Jäällä voi keskittyä just siihen auton käsittelyyn, kun ei tarvitse koko ajan pelätä että törmää johonkin tai joku ajaa päälle. Sitten kun auto pysyy varmemmin lapasessa, on liikenteessä helpompi seurata muuta liikennettä ja katsella välillä vaikka peileihinkin.

Taskuparkki ihan ohjeiden kera:)

http://www.youtube.com/watch?v=PLHJEy9EvBM
 
Tossa nyt kun joutu joku reilu kuukaus sitten ajamaan inssin uudestaan niin ajotunnilla ihan pyysin josko voitaisi pikaisesti harjoitella taskuparkkeerausta. aikaisemmin olin muistaakseni ajanut sillon joskus ekassa inssissä reilu 3 vuotta sitten. ihan suhteellisen helppo juttu se on ja siihenkin on olemassa helvetin hyvät säännöt ;)

1.Ajetaan siis taskun edessä olevan auton rinnalle suunnilleen takapyörät kohdakkain autojen etäisyys alle puoli metriä.
2. laitetaan vilkku taskuun päin 3. peruutetaan kohti taskun pohjaa niin että lopussa takapyörä jää lähelle jalkakäytävää siinä vaiheessa kun oma nokka on ohittanut rinnalla olevan auton. 5. heti kun rinnalla oleva on ohitettu käännetään nokka täysin kohti jalkakäytävää samalla seraten et tila takana riittää.
6. jos ennakot on otettu oikein ja tasku on riittävän pitkä on auto nyt jalkakäytävän suuntainen ja sopivan reunassa.Tai sitten ei, sillä koskaan tuo ei ole helppoa, eli jos tarpeen on korjattava.
 
laurajaluppakorva.jpg


Yliarvioi ihtensä ihan täysin vuonna 2007.
 
No eipä tuota taskuparkkia ikinä oo tarvinnut tehdä. Parkkipaikat on kyllä kaikista ärsyttävimpiä paikkoja, ahtaita välejä ja pikkuautolla ainakin peruuttelu ja nysvääminen ei ole kivaa. Pitäisi olla ryömintä ja nopea ja hidas pakki. :D
Ajokokemus auttaa kaikilla, itsellä ainakin helpotti suuresti kun oli pienestä asti ajellut traktorien, puimurin yms kanssa vaikeissa paikoissa, autot vaan sitten kulkee kovempaa ja vähemmän vääntöä. :lol2:

Huonolle kuskille diesel-auto vähän isommalla koneella voisi olla hyvä valinta. Eipä ainakaan sammu risteykseen vaikka lähtis kolmosella.:rock:
 
Itekkin olin silloin juuri kortin saaneena ja ekan auton kanssa ajellessa aika epävarma ja onneton kuski. Jouduin sitten intissä kuskiksi ja siellä joutu ajelemaan aika paljon erilaisia autoja ja E-kortti tuli kanssa suoritettua siellä niin sitä kautta tuli kilometrejä alle ja varmuutta ajoon. Intin jälkeen oon ajanut jonkun aikaa ammatikseni raskasta kalustoa ja nyttekin olen kesätöissä kuljetusliikkeessä. Ajamaan oppii ajamalla.
 
Huonolle kuskille diesel-auto vähän isommalla koneella voisi olla hyvä valinta. Eipä ainakaan sammu risteykseen vaikka lähtis kolmosella.:rock:
Toimii kunnes jonossa edellä joku tyyppi joka lähtee ooppelin urheilullisella bensa 1.3 farkulla liikkeelle samalla vaihteella...
 
Kyllä siitä epävarmuudesta pääsee pois ajan kanssa. Kannattaisi kyllä ennen toista vaihetta lainata vaikka joltain autoa, menkää suljettualueella ja siitä pikkuteiden kautta motareille. Peruutusohjeet kannattaa pitää mielessä ainakin aluksi, mutta ainakin taskuparkin ohjeet on aika monimutkaiset. Siinä pitää myös aina huomioida takana olevan auton paikka, eli pitäisi suunnilleen tietää missä se auton perä on. Takapeili meinaa valehdella.

Itse kusin ensimmäisen inssin taskun sillai, että muuten hyvin mutta renkaat ei olleet samalla tasolla kun edessä olevan (ei ollut takana autoa). Hyvin meni kaikki, mutta unohdin sen yhden säännön siitä välistä! Tämän takia nämä ohjeet voivat kustakin pahasti. Tärkeintä on kattoo peruuttaessa peileistä ja tietää auton ulottuvuus.

Niin ja minä olin aluksi hirveän epävarma. Sammutin ekalla kerralla auton neljä kertaa (eräällä parkkipaikalla) ja sen jälkeisissä ajotunneissa stressasin jatkuvasti, sammuttelin välillä ja välillä kaikki meni kertakaikkiin naurettavan huonosti. Nyt sitä jo pystyy ajella yön valvoneena, radio täysillä, ikkuna auki jne. eikä minkäänlaista stressiä. Siitä huolimatta pystyn keskittyyn liikenteeseen täysillä.
 
Taskuparkkivinkki: Käännä renkaat suoraan siinä kohtaa kun takana olevan auton keula näkyy kokonaan vasemmasta sivupeilistä, sitten peruutetaan suoraan kunnes mahtuu kääntämään keulan ruutuun. Ei VOI mennä pieleen.:thumbs:
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
:jahas:

Olin ehkä ennen, mutta en nyt enää ku oon ajanut enemmän. Just eilen pojat kehuivat et ajan hyvin naiseksi! :D
Tää on kyllä loistava, kun aina välillä joutuu sanomaan: "Ihan hyvinhän sä ajat", vaikka oikeesti joutuu istumaan jännäkakat housussa apukuskin paikalla ja autoakin käy niin paljon sääliksi, että tekisi ite mieli hypätä puikkoihin. Olen kuullut monien miehien joutuvan sanomaan tätä samaa: "ihan hyvin menee, kulta!" :hyvä:
 
Kokemusta autolla 9 vuotta ja n. 450tkm, taitotaso tavallisen paska :rock:

Moottoripyörällä pari kautta ja ehkä 7tkm. Näillä mä oon vielä huonompi ajamaan...
 
Zone-sarja -42%
ite ekan 2 kuukauden aikana kortin saatuani saldo oli sakot ja peräänajo moottoritiellä. nyt kortin saannista reilu vuosi ja hyvin menee. ehkä vähän riskejä tulee otettua liikaa varsinkin parkkihalleissa kun tuntee auton ulottuvuuden omasta mielestää niin hyvin. pari kertaa on tullu raapastua seinästä rappauksia. nykyään ainoa ongelma on peruutus. tykkään peruuttaessa kattoo olan yli mihinkä ollaan menossa enkä niinkään peileistä välitä. siinä meneekin hallintakyky osittain ku ei aina käsitä mihin suuntaan sitä rattia pitäs veivaa. en kuitenkaa ojassa asti oo peruutustaitojeni ansiosta ollu.. vielä..
 
Talvellä sain auton omaan pihaan kiinni että piti hinata irti. Lapsille näytin miten lumipenkan läpi täräytetään, sehän jäi pohjan varaan kiikkumaan :D

Maantiellä ajonopeus vaihtelee, kanssa autoilijoille todella raivostuttavaa. Kaupungissa suunnistaminen on edelleen aivan hukassa. Peräkärryn peruuttaminen suoraan onnistuu mutta kääntäminen on tuurissaan.

Moottoripyörällä kahden käden ja jalan synkronointi tökkii tosissaan, varsinkin tiukoissa paikoissa.

Vuodessa tulee joku 20tkm eikä se ajotaito näytä paranevan. Ihme kyllä, peltiä ei ole mennyt ryttyyn kuin kerran (pikkulommoja ei lasketa), pari kertaa pitänyt hinata auto ojasta (talvi&takaveto&typeryys) ja kaksi sakkoa.
 
...nykyään ainoa ongelma on peruutus. tykkään peruuttaessa kattoo olan yli mihinkä ollaan menossa enkä niinkään peileistä välitä. siinä meneekin hallintakyky osittain ku ei aina käsitä mihin suuntaan sitä rattia pitäs veivaa. en kuitenkaa ojassa asti oo peruutustaitojeni ansiosta ollu.. vielä..

Kannattaa opetella se peilien kanssa peruuttaminen. Näkee jokaiseen suuntaan paljon pienemmillä pään ja vartalon liikkeillä.
Eikä siihen opetteluun kauhean kauan aikaa voi mennä, vaan lähinnä kyse on siitä ettei jaksa muuttaa tuttuja tapojaan. Hidastahan se voi alkuun olla, mutta hätäilemällä tulee vain kusipäisiä lapsia.

Peruuttamaankin oppii vain peruuttamalla.
 
Oma saldo on puhdas jos ei lasketa kun istuin kaupan parkkipaikalla odottamassa ja tyyppi peruutti suoraan keulaan vastapäiseltä puolelta vaikka väliä oli noin 10 metriä..
 

Suositut

Back
Ylös Bottom