Hukassa dieettiviidakossa

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Tietääkö kukaan kasvisruokavaliosta? Olen lueskellut tätä foorumia jonkin verran ja kaikkien ruokavalio tuntuu koostuvan lihasta :) Osaisiko kukaan kostaa aloittelijalle ruokavalion, jossa ei ole muita eläinkunnan tuotteita kuin maitotaloustuotteet ja kananmunat? Tiedän saavani liian vähän proteiinia mutta olen vähän neuvoton tässä asiassa.. Minun pitäisi saada painoa alas ja rasvaa pois.. olen lievästi ylipainoinen ja mikäli rasvaprosentin mittauksiin on uskomista, rasvamääräni on huikea :D
Ostin proteiinijauhetta ja sinä aikana kun sitä otin, paino ei meinannu tippua ollenkaan. Kun lopetin sen, paino tuntui tippuvan paremmin. Sitten keskeytin koko touhun ja nyt tuntuisi taas siltä, että voisi aloittaa.

Off topicia:

Lisäravinne- ketju oli täyttä hepreaa..Mikä oikeasti on tarpeen, jos haluaa rasvaa pois ja pelkästään kiinteytyä?

Mikä olisi sopiva ohjelma kotona käsipainoilla tehtynä näin aluksi? Myöhemmin uskaltautuisin ehkä salillekin.

Kiitos.

Sadness sanoi:
Tietääkö kukaan kasvisruokavaliosta? Olen lueskellut tätä foorumia jonkin verran ja kaikkien ruokavalio tuntuu koostuvan lihasta :) Osaisiko kukaan kostaa aloittelijalle ruokavalion, jossa ei ole muita eläinkunnan tuotteita kuin maitotaloustuotteet ja kananmunat? Tiedän saavani liian vähän proteiinia mutta olen vähän neuvoton tässä asiassa.. Minun pitäisi saada painoa alas ja rasvaa pois.. olen lievästi ylipainoinen ja mikäli rasvaprosentin mittauksiin on uskomista, rasvamääräni on huikea :D

En ole kasvisruokavalioiden asiantuntija, mutta kun kuitenkin syöt maitotuotteita ja munia, niin en näkisi tuossa sen suurempaa ongelmaa - sisällytät vain päivittäiseen ruokavalioosi runsaasti rahkaa, raejuustoa, kevytfetaa, soijatuotteita, maitoa, juustoa... Muuten pätevät ne samat ruokavalioneuvot, mitä täällä on n kertaa annettu: Pois valkoiset jauhot ja sokerit, tilalle kuitupitoisia hiilareita = tummia ja täysjyvätuotteita, paljon kasviksia ja hedelmiä, riittävästi hyvää rasvaa.

Sadness sanoi:
Ostin proteiinijauhetta ja sinä aikana kun sitä otin, paino ei meinannu tippua ollenkaan. Kun lopetin sen, paino tuntui tippuvan paremmin. Sitten keskeytin koko touhun ja nyt tuntuisi taas siltä, että voisi aloittaa.

Painon putoaminen tai mieluumminkin rasvan palaminen ei ole millään lailla sidoksissa proteiinijauheisiin, vaan kokonaisenergiansaantiin ja -kulutukseen. Kun energiansaanti on sopivasti miinuksella, elimistöstä palaa rasvaa, as simple as that. :)

Sadness sanoi:
Lisäravinne- ketju oli täyttä hepreaa..Mikä oikeasti on tarpeen, jos haluaa rasvaa pois ja pelkästään kiinteytyä?

Välttämättä et tarvitse mitään, kts. yllä. Jos kuitenkin jotain haluat hankkia, niin hyvä monivitamiinivalmiste (ja näin talvea vasten myös c-vitamiini) olisi ihan paikallaan. Kalaöljykapselit voisivat myös puoltaa paikkaansa, kun et kerran kalaa syö (?). Proteiinivalmistekaan (lähinnä tulee mieleen edullinen hera tai soija) ei olisi huono ostos, siitä saa nimittäin näppärästi väsättyä palautusjuoman ja muutenkin nostettua kätevästi ruokavalion proteiinipitoisuutta ilman hirmuista kalorilisäystä - mutta kuten todettua, ilmankin tulee kyllä toimeen. Missään tapauksessa älä erehdy ostamaan kalliita, hienolta kuulostavia "rasvanpolttajia" yms, sillä niistä ei todentotta laihdu kuin lompakko!

Sadness sanoi:
Mikä olisi sopiva ohjelma kotona käsipainoilla tehtynä näin aluksi? Myöhemmin uskaltautuisin ehkä salillekin.

Lukaisepa läpi Mimmien treeniohjelmia-ketju (stikattuna mimmien palstan etusivulle), siellä on kasapäin hyviä ohjelmia, joista on helppo muokata itselleen sopiva. Kannattaa myös lukaista www.stumptuous.com, sieltä löytyy (muistaakseni workouts-osioista) all dumbbells, all the time - ohjelma. Exrx.netistä voit myös etsiä hakusanalla dumbbell.

Tällaista, toivottavasti näistä on apua sinulle! :)

EDIT: Stumptuous.comissa on näköjään joka liikkeen kohdalla linkki tuonne exrx.netiin, josta näkee liikkeen suoritustavan videoklippinä. Eli siis pääsivulta klikkaat itsesi workouts-sivulle, sieltä krista's kompleat kompendium of workout routines-sivulle, niin sieltä löytyy! :thumbs:

Viimeksi muokattu:
Ehkä vähän :offtopic: ja vähän paskamaista sanoa näin, mutta näin ex-kasvissyöjänä on ihan pakko sanoa, että kun aloin syödä kanaa (lopetin kasvissyönnin ja syön kanaa päivittäin), niin lihakset alkoi oikeesti kasvaa. Siis ihan muiltakin tulee kommenttia, että jotain kehitystä on tapahtunu (aloitin kanan joskus helmikuussa).

Muuten samaa mieltä gillyannen kanssa. Lisä-protsku tulee tarpeeseen etenkin palautusjuomaan, ja kannattaa tosiaan laskea ihan tarkkaan, miten paljo tulee hiilareita ja prostskuja niin on paljo varmemmalla pohjalla kuin vain summittaisella arviolla...

Tsemppiä vaan ilman lihaa :) Minä liian heikko....

Francine sanoi:
... kun aloin syödä kanaa (lopetin kasvissyönnin ja syön kanaa päivittäin), niin lihakset alkoi oikeesti kasvaa. Siis ihan muiltakin tulee kommenttia, että jotain kehitystä on tapahtunu (aloitin kanan joskus helmikuussa).

Veikkaisinpa, että tässä on nyt tapahtunut niin, että kasvissyöjänä et saanut tarpeeksi laatuproteiinia päivittäisestä ruoastasi, ja kanan lisääminen ruokavalioon korjasi tilanteen. :)

Ovo-laktovegetaristilla ei IMHO ole hirveitä ongelmia tuon protskunsaannin suhteen, esim. jos ajatellaan että söisi päivittäin purkillisen rahkaa, purkillisen raejuustoa ja yhden kananmunan, tulisi siitä jo n. 65 g proteiinia, siihen lisäksi desin verran hera- tai soijaproteiinia niin päästään jo 90 grammaan. Lisäksi sitten maidosta, juustosta, jogurtista yms. tulevat protskut, niin tuo 2g/painokilo/vrk täyttyy helposti. Mutta toki kanan/kalan/lihan syöminen antaa lisää vaihtelunmahdollisuuksia. :)

nimim. iiiso pihvi verisenä, kiitos :D

Raudan vääntö sujuu kyllä vallan mainiosti myös ilman lihaa, ainakin jos syö maitotuotteita ja kananmunia. Itse en ole ehdottoman tarkka, jos on kamala nälkä eikä mitään muuta tarjolla, syön liharuokaa ennemmin kuin annan katabolian iskeä :D Mutta yleensä kasvissapuskoilla elelen.

Jos proteiinia ei tule riittävästi, ei tuloksiakaan oikein tule. Eli joka aterialla pitäisi olla proteiinia. Päivässä pitäisi saada 1,5-2 grammaa painokiloa kohti.
Kun syöt esimerkiksi kuusi kertaa päivässä, yhdellä aterialla tarvisi tulla jotain 20-30 grammaa.
-Jos ruuassa ei muuten ole, syön lisukkeena purkillisen raejuustoa-> reilut 30grammaa proteiinia.
-Munakas on toinen helppo proteiininlähde.
-Maitorahkasta saa hyvänmakuista lisäämällä siihen sokeritonta mehua, esimerkiksi Fun light persikka-passionin kanssa tulee oikein hyvää.
-Pavut on kanssa hyviä, mutta vaativat vähän vaivannäköä (liotus+keittäminen). Itse kypsennän niitä isomman satsin kerralla. Niistä ja (pakaste)rehuista saa ihan hyvää wokkia.
-Proteiinijauheet ovat hyvä lisä, mutta kyseessä on LISÄravinne josta ei ole paljoa hyötyä jos ruokavalio ei ole kunnossa. Jos haluat rasvaa pois, niin asiallinen ruokavalio (+liikunta) riittää, mitään ihmeaineita et oikeastaan tarvitse.

Tarkkaa ruokavaliota on aika paha kasata, kun ei tiedä mitä syöt nykyisellään. Voisit kirjoittaa nykyisen tavallisen päivän sapuskasi ja kellonajat koska (suurinpiirtein) syöt, niin olisi helpompi vinkata mitä kannattaisi muuttaa.

Tarkoitin tuolla painon nihkeällä putoamisella sitä, että olin painonvartijapisteillä ja otin proteiinijauhetta siinä ohessa. Laskin tietty proteiinijauheen mukaan. Ja paino ei meinannu millään tippua. Arvelin että syömällä sekä juomalla paljon proteiinipitoista, paino tippuisi nopeammin (perustuen näihin proteiinidietti-juttuihin).

Näin yleisesti ottaen syön täysjyväriisiä, kauraplus makaroonia, soijapaloja, soijarouhetta, harvoin perunaa, ruisleipää, juustoa, raejuustoa, fetaa, vihanneksia, harvoin hedelmiä, jogurttia, silloin tällöin kananmunia, silloin tällöin rahkaa, harvoin tofua. Siinä on pääasiat mitä syön.
Sorrun muutaman kerran viikossa vaaleaan leipään, karkkeihin tms.

vähän :offtopic: mutta kyselisin, että mihin aikaan keväällä kannattaisi aloittaa dieetti jos haluaisi kesäksi ylimääräsestä läsästä eroon ja lihaksia esiin?
minulla kai tarve olisin noin 5 kiloa.

Aiheutuuko liian nopeasta dieetistä lihaskato ja jojo-ilmiö, siis että läsä putkahtaa nopeasti takaisin? ja voiko suoraan dieetin jälkeen palata huoletta "normaaliin" ennen dieettiä olleeseen ruokavalioon, ilman että dieetin aikana vähään ravintoon tottunut keho alkaisikin varastoida nyt ns. ylimääräistä ravintoa, eikä siis poltakkaan sitä entiseen malliin... ?

Miss_xXx sanoi:
vähän :offtopic: mutta kyselisin, että mihin aikaan keväällä kannattaisi aloittaa dieetti jos haluaisi kesäksi ylimääräsestä läsästä eroon ja lihaksia esiin?
minulla kai tarve olisin noin 5 kiloa.

Mutulla heittäisin, että 10 viikkoa kannattaisi aikaa varata, tällöin pudotettava tahti olisi sopivana pidetty 0,5 kg/vko.

Miss_xXx sanoi:
Aiheutuuko liian nopeasta dieetistä lihaskato ja jojo-ilmiö, siis että läsä putkahtaa nopeasti takaisin? ja voiko suoraan dieetin jälkeen palata huoletta "normaaliin" ennen dieettiä olleeseen ruokavalioon, ilman että dieetin aikana vähään ravintoon tottunut keho alkaisikin varastoida nyt ns. ylimääräistä ravintoa, eikä siis poltakkaan sitä entiseen malliin... ?

Tuo jojo-ilmiö ei ole sinänsä suorassa suhteessa dieetin nopeuteen, vaan siihen, miten järkevästi tuo dieetti ylipäätään toteutetaan. Eli syödäänkö riittävästi proteiinia, tehdäänkö dieetin aikana punttitreeniä jne. Mutta toki käytännössä asia on juuri niin, että näillä "5 kiloa viikossa!"-harakiri-ihmedieeteillä saadaan aikaan juurikin tuo jojo-ilmiö. Ne ovat nimittäin ravitsemuksellisesti poikkeuksetta TODELLA ala-arvoisia!

Mikäli dieetti on toteutettu oikein - eikä kyse siis ole kymmenien kilojen pudotuksesta, joka jo vaikuttaa kropan kokonaisenergian kulutukseen huomattavasti - ei siitä pitäisi ymmärtääkseni olla seurauksena mitään ylitehokasta rasvan varastointi-ilmiötä. Tämä riippuu tietenkin myös tuon "normaalin" ruokavalion määrästä ja laadusta, mutta oletin sinun nyt tarkoittavan terveellistä ja järkevää treenaajan ruokavaliota. Olen myös antanut itseni ymmärtää, ettei dieettiä kannattaisi lopettaa kuin seinään, vaan palailla pikku hiljaa normaalitilanteeseen - tästä saavat kokeneemmat mielellään kertoa lisää! :)

Minä aloitin osittain Atkins -dieetin, aamulla kokojyväleipää siivu soijajuusto ja kalkkunaleike päälle ja sen jälkeen ei mitää hiilareita kuin mitä kasviksista /vihanneksista tulee. En hirveän tarkkaa ole poistanut kaikkea kiellettyä paitsi pastat perunat, riisit jauhot... ja paino tippuu. Soijaa kaikissa muodoissa olen lisännyt tuplaten (maitoallergia). Toimii minun kohdalla. Nälkä ei ole vaivannut ja verensokerit ovat pysyneet tasasena koko päivän. :

Tikrun ruokavaliosta..

Lueskelin tätä threadia ja ryhdyin miettimään et syönköhän mä liian vähän, ja onko tällasella ruokavaliolla/kalorimäärällä ihan turha odottaa lihasmassan kasvua? Sellasen käsityksen oon saanu et samaan aikaan ei pysty kasvattamaan lihasmassaa ja pudottaa rasvaprosenttia, onko se näin?

Treenaan 2 kertaa viikossa 1h 15min krav magaa(joskus fyysisesti rankempaa,joskus teknisempää) ja aloitin kuntosalitreenit 3 kertaa viikko, kolmeen jaetulla ohjelmalla. Kiitos jo etukäteen vastaajille:)

Niin ja oon 162cm pitkä ja painan 62kg. Ja korjatkaa jos oon jotain laskenu päin honkia, harjottelen vasta tuota kalorilaskentaa;)

07.30 protsku(Bull´s)30g, maito 2dl, 125g maitorahka, sokeriton mehukeitto, rypsiöljy, lesitiini, b-vitamiinit, kalaöljykapselit, omena
P 48,95g 195,8 kcal
HH 31,49g 125,96 kcal
R 9,49g 85,41 kcal

kcal 407,17kcal

11.30 broileria, 100g raejuusto, salaattia, tomaattia, kurkkua, öljyä
P 46,0g 184 kcal
HH 12,5g 50 kcal
R 27,5g 247,5 kcal

kcal 481,5 kcal

14.30 100g raejuusto, ananas
P 17,0g 68 kcal
HH 15,0g 60 kcal
R 2,5g 22,5 kcal

kcal 150,5 kcal

17.30 protsku(Bull´s)30g, 1dl maitoa
P 29,1g 116,4 kcal
HH 5,74g 22,96 kcal
R 1,38g 12,42 kcal

kcal 151,78 kcal

20.30 125g maitorahka, sokeriton mehukeitto, öljy
P 13,75g 55 kcal
HH 9,65g 38,6 kcal
R 5,5g 49,5 kcal

kcal 143,1 kcal

total kcal 1334,05 kcal
total P 154,8g (joista kcal 619,2)
total HH 74,38g (joista kcal 297,52)
total R 46,37g (joista kcal 417,33)

%
total P 46,4%
total HH 22,3%
total R 31,3%

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Tiger Girl sanoi:
Lueskelin tätä threadia ja ryhdyin miettimään et syönköhän mä liian vähän, ja onko tällasella ruokavaliolla/kalorimäärällä ihan turha odottaa lihasmassan kasvua? Sellasen käsityksen oon saanu et samaan aikaan ei pysty kasvattamaan lihasmassaa ja pudottaa rasvaprosenttia, onko se näin?

Treenaan 2 kertaa viikossa 1h 15min krav magaa(joskus fyysisesti rankempaa,joskus teknisempää) ja aloitin kuntosalitreenit 3 kertaa viikko, kolmeen jaetulla ohjelmalla. Kiitos jo etukäteen vastaajille:)

Niin ja oon 162cm pitkä ja painan 62kg. Ja korjatkaa jos oon jotain laskenu päin honkia, harjottelen vasta tuota kalorilaskentaa;)

-clipclip-

total kcal 1334,05 kcal
total P 154,8g (joista kcal 619,2)
total HH 74,38g (joista kcal 297,52)
total R 46,37g (joista kcal 417,33)

:eek: Siis treenaat yhteensä 5krt/vko, tavoitteena lihaskasvu, ja syöt vajaat 1350 kcal/pvä??? Suora vastaus kysymykseesi on KYLLÄ, noin vähäisellä syömisellä et todellakaan saa minkäänlaista kasvua aikaiseksi - voisit itseasiassa melkeinpä tuplata päivittäiset kalorisi!

Ihan vertailukohdaksi, olen itse 162cm/n.65kg, treenaan salilla 4krt/vko kovaa, ja lisäksi aerobista kerran, pari viikossa. Ja syön tällä hetkellä 2000-2500kcal/pvä, pyrin aina tuohon 2500:n, ja tarkoitus olisi vielä tuostakin vähän lisätä.

Eli lisää ruokaa koneeseen, ehdottomasti!:whip:

Thanks Gillyanne!:) Juu no kyllä se vähän tuntukin et väsyttää koko ajan ja paleltaa, eikä tuota kehitystä tapahdu toivottuun malliin.. Itsekuria multa kyllä löytyy toteuttaa suunniteltuja treenejä/ruokavalioita, laskeskelen uuden 2500 kcal ruokavalion itselleni ja laitan sen sitten tänne paranneltavaksi.

No niin, kehittelin tällaisen n. 2442 kcal ruokavalion..kommentteja? :worship:
Tää kyl vaikuttaa ihan bulkilta verrattuna siihen mitä oon aiemmin syöny :D
ööö...laskenkohan mä nyt oikein.. :jahas: vai onko se niin et tuota laaturuokaa saa syödä "kaksinverroin" roskaruokaan verrattuna et sais kaikki tarvittavat kalorit ja ravinteet. Tai no eipä tuosta roskaruoasta kovin noita ravinteita heru, onneks ei kuulu mun suosikkeihin :)

Sitten vielä siitä et jos menis nyt tällä sellaset 4kk ja aloittais sit diettaa, kun tässä varmaan tuo rasvaprosenttikin nousee..vai antaisinko nyt lihasten kasvaa esim. reilun vuoden rauhassa ennen kun alan diettaa kireemmäks? Mielipiteitä? :worship:

07.30
protsku(Bull´s)30g, maito 2dl, 125g maitorahka, mehukeitto, 7g rypsiöljy, lesitiini, b-vitamiinit, kalaöljykapselit, 25g kaurahiutale/täysjyvämuro(kuitua20%)
P 48,95g 195,8 kcal
HH 31,49g 125,96 kcal
R 11,98g 107,82 kcal
kcal 429,58kcal

11.00
150g broileria/kalaa/lihaa, 100g raejuusto, 25g (kuivapaino) täysjyväpastaa/täysjyväriisiä, salaattia, tomaattia, kurkkua, 7g öljyä
P 47,75g 191 kcal
HH 23,25g 93 kcal
R 24,83g 223,47 kcal
kcal 507,47 kcal

14.00
200g raejuusto, 135g ananas
P 33,0g 132 kcal
HH 34,5g 138 kcal
R 4,5g 40,5 kcal
kcal 310,5 kcal

17.30
palautusjuoma veteen
P 23,1g 92,4 kcal
HH 22,5g 90 kcal
R 1,38g 12,42 kcal
kcal 194,82 kcal

18.30
150g kananmunia/kalaa/lihaa, 100g raejuusto, 25g (kuivapaino) täysjyväpastaa/täysjyväriisiä, kasviksia, 7g öljyä
P 50,75g 203 kcal
HH 20,85g 83,4 kcal
R 24,83g 223,47 kcal
kcal 509,87 kcal

20.30
protsku(Bull´s)30g, maito 1dl, valkuainen 80g, 7g öljy
P 36,94g 147,76 kcal
HH 6,06g 24,24 kcal
R 8,46g 76,14 kcal
kcal 248,14 kcal

22.00
250g maitorahka, mehukeitto, 7g öljy
P 27,5g 110 kcal
HH 14,9g 59,6 kcal
R 8,0g 72 kcal
kcal 241,6 kcal

total kcal 2441,98kcal

g
total P 267,99g (joista kcal 1071,96)
total HH 153,55g (joista kcal 614,2)
total R 83,98g (joista kcal 755,82)

%
total P 43,9%
total HH 25,1%
total R 31,0%

Nopeasti laskeskellen noi sun lukemat on ihan oikein MUTTA miksi niin vähän hiilaria?

Mä olen nyt matalahiilaridietillä ja syön max. 200 g proteiinia (joka on jo tosi paljon) ja vaan 130-190 g hiilaria päivästä riippuen. Jos haluat lihasta kasvattaa niin olisi hyvä syödä tuota hiilaria hieman enemmän että jaksat treenata.

Toinen mihin tekisin muutoksen (kokeile vaikka sitten myöhemmin kun vatsa on tottunut suurentuneeseen ruokamäärään) on tuo klo 18.30 ja 20.30 ruokailujen yhdistäminen. Protskujauhoa on turha syödä kun voi vetää sitä normaalia ruokaa kunnolla. Syö tukeva päivällinen treenin jälkeen. Elimistö kaipaa sillon mm. hiilaria koneeseen. Eli lisää hiilaria siihen päivälliseen ja jätä tuo Bull'sin protsku pois. Samalla saat vähennettyä tuota päivittäistä protskun määrää. Enemmän vaikkapa sitä täysjyväpastaa tai sitten leipäpala ruoan yhteydessä.

Klo 22.00 maitorahka on hyvä.

Tuli tässä mieleen et muistelen täältä palstalta lukeneeni, et tällasesta aivan liian vähäkalorisesta ruokavaliosta ei ehkä kannattas siirtyä heti kerralla yli kaksinkertaisille kaloreille...Tää nyt on siis vaan mutua eli korjatkaa muut viisaammat jos menee ihan väärin:)...

ex-tavis:) sanoi:
Tuli tässä mieleen et muistelen täältä palstalta lukeneeni, et tällasesta aivan liian vähäkalorisesta ruokavaliosta ei ehkä kannattas siirtyä heti kerralla yli kaksinkertaisille kaloreille...Tää nyt on siis vaan mutua eli korjatkaa muut viisaammat jos menee ihan väärin:)...

Ei minunkaan mielestä heti kerralla kannata tuplata kalorimääriä. Sopiva tahti voisi olla, että nostaa kalomääriä esim. 300 kaloria viikossa. Olen aika satavarma, että ensinnäkään ei pysty syömään noin paljon ruokaa, jos on pitkään syönyt todella vähän. Yksinkertaisesti ei vain saa tungettua mahaan niin paljon ruokaa; ja jos saisikin väkipakolla syötyä kaiken, niin kroppa kyllä pistää melko varmaan vastaan.

Kiitoksia kommenteista:) joo, no mulla on tuo hiilarikammo jääny vähän päälle kun siitä on kuullu lähinnä sitä et hiilarit lihottaa-juttua.. :rolleyes:
mut koitan päästä fobiastani eroon ja lasken taas uuden, tasapainosemman ruokavalion. :rock: Laitan sen sitten taas tänne kommentoitavaksi.

P.S. Huomas kyllä jo eilisen treeneissä et kulki paljon paremmin, vaik en ihan tuonne 2000 kcal vielä päässytkään :D

Sakael sanoi:
Ei minunkaan mielestä heti kerralla kannata tuplata kalorimääriä. Sopiva tahti voisi olla, että nostaa kalomääriä esim. 300 kaloria viikossa. Olen aika satavarma, että ensinnäkään ei pysty syömään noin paljon ruokaa, jos on pitkään syönyt todella vähän. Yksinkertaisesti ei vain saa tungettua mahaan niin paljon ruokaa; ja jos saisikin väkipakolla syötyä kaiken, niin kroppa kyllä pistää melko varmaan vastaan.

Toki näin, ilmaisin asian vähän huonosti omassa postissani. Eli pikku hiljaa kaloreita ylöspäin - mielestäni kuitenkin noilla liikuntamäärillä ja tavoitteilla kannattaa pyrkiä sinne 2500kcal:n tuntumaan loppujen lopuksi. :)

Hiilareiden välttämättömyydestä kehitykselle rohkenen olla hieman eri mieltä, kundien puolella kun on useitakin (myös natuja), jotka ovat saavuttaneet hienoja tuloksia vähähiilarisella ruokavaliolla. Ilman, että kyse on siis ollut dieettaamisesta. Kannattaa kokeilla, mikä itselleen sopii parhaiten, toisilla kroppa varmaankin toimii parhaiten matalammilla ja toisilla vastaavasti runsaammilla hiilareilla.

Tikrun ruokavaliosta vielä

Eli laskin tähän nyt vähän lisää tuota hiilaria ja vähensin protskua, kokeilen nyt tähdätä tällaiseen ruokavalioon. Niin ja siitä liian vauhdikkaasta noususta ei ole pelkoa, kun en todellakaan kykene vielä tällaista määrää syömään. Ajattelin tehdä sellasen pehmeän nousun sillä tavoin että syön samoja aineita kuin tässä ruokavaliossa mut pienempiä määriä ja sitten omien tuntemusten mukaan nostaa pikkuhiljaa määriä. Ja sitten myöhemmässä vaiheessa kokeilen yhdistää nuo 18.30 ja 20.30 ruokailut Ironbuttin ehdotuksen mukaan.

Niin, kyllähän tässä taitaa vieläkin olla aika paljon tuota protskua verrattuna hiilareihin, mutta oon aika hiilariherkkä, kun en oo vuosiin hiilereita kovin paljon vedellyt, joten mulle ainakin näin alkuun varmaan riittää tuo nousu 74,38g:sta tähdättävään 195,6g?

Kiitos vielä kaikille vastauksista :worship: Ja eikun treeneihin uusilla voimilla :whip:

07.30
protsku(Bull´s)30g, maito 2dl, 2dl mehukeitto, 7g öljyä, lesitiini, b-vitamiinit, kalaöljykapselit, 50g kaurahiutale/täysjyvämuro(kuitua20%)
P 39,4g 157,6 kcal
HH 43,04g 172,16 kcal
R 13,23g 119,07 kcal
kcal 448,83kcal

11.00
150g broileria/kalaa/lihaa, 50g (kuivapaino) täysjyväpastaa/täysjyväriisiä,
kasviksia, 7g öljyä
P 33,5g 134 kcal
HH 38,5g 154 kcal
R 23,65g 212,85 kcal
kcal 500,85 kcal

14.00
200g raejuusto, 135g ananas
P 33,0g 132 kcal
HH 34,5g 138 kcal
R 4,5g 40,5 kcal
kcal 310,5 kcal

17.30
palautusjuoma veteen
P 23,1g 92,4 kcal
HH 22,5g 90 kcal
R 1,38g 12,42 kcal
kcal 194,82 kcal

18.30
150g kananmunia/kalaa/lihaa, 50g (kuivapaino) täysjyväpastaa/täysjyväriisiä, kasviksia, 7g öljyä
P 36,5g 146 kcal
HH 36,1g 144,4 kcal
R 23,65g 212,85 kcal
kcal 503,25 kcal

20.30
protsku(Bull´s)30g, maito 1dl, valkuainen 80g, 7g öljy
P 36,94g 147,76 kcal
HH 6,06g 24,24 kcal
R 8,46g 76,14 kcal
kcal 248,14 kcal

22.00
250g maitorahka, mehukeitto, 7g öljy