Huijaus e-maili: luottokortiltanne on "veloitettu" lentolippuja.

John_Doe

Banned
Liittynyt
21.7.2008
Viestejä
341
Sain mailin jossa kerrottiin, että

"Greetings,
Thank you for using our new service "Buy airplane ticket Online" on our website.
Your account has been created:

Your login:
Your password:

Your credit card has been charged for $677.19.
We would like to remind you that whenever you order tickets on our website you get a discount of 10%!
Attached to this message is the purchase Invoice and the flight ticket.
To use your ticket, simply print it on a color printed, and you are set to take off for the journey!

Kind regards,
United Airlines"

Kertoisin vain muillekin, että viesti on huuhaa-viesti. Tilansin jonkin aikaa sitten luottokortillani netistä tavaraa ja tämän vuoksi hieman hermostuin, että josko jotain olisi mennyt pieleen. Noh, luottokunnan tappioksihan nuo varmaan olisi mennyt mutta soitinpa silti pankkiin. Sanoivat, että moni on soittanut ja kysellyt samaa asiaa, neuvoivat poistamaan viestin ja olemaan välittämättä. Mitään ei ole veloitettu tms.

Ajattelin helpottaa pankkien tilannetta kertoa teille muilekin, ettette turhaan soittele pankkiin. Onkos muille tullut vastaavia viestejä?

Oisko tämä nyt pitänyt pistää tuonne "netistä poimuittujen puolelle"? Modet siirtäkööt jos siltä tuntuu.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Noita taitaa tulla noin 100-500kpl päivässä joista onneksi 99.99% jää spämmifiltteriin. Perustetaanko jokaisesta spämmistä oma ketju? :jahas:
En tahdo näitä lukea foorumilta sen enempää kuin meilistäkään.
 
Noita taitaa tulla noin 100-500kpl päivässä joista onneksi 99.99% jää spämmifiltteriin. Perustetaanko jokaisesta spämmistä oma ketju? :jahas:
En tahdo näitä lukea foorumilta sen enempää kuin meilistäkään.
Juu niinhän ne tahtoo jäädä mutta tämäpäs ei jäänytkään ja mitä ilmeisemmin kumminkin melko moni on soitellut pankkiikin noista joten varoitin kuitenkin.

Varmaan ymmärsit jo threadin otsikosta mistä oli kysymys joten jos sua ei hirveästi nappaa lueskella näitä niin miksi avasit threadin. Ei minuakaan kiinnosta hirveästi sinun thaimaa ja bemari hehkutukset joten jätän suurimmaksi osaksi ne lukematta.

Edit: niin ja olihan tässä jonkin aikaa sitten uutisissa näistä huijausmaileista joissa kalasteltiin nettipankin tunnuslukuja. Kai sinä tuolloinkin otit yhteyttä mtv:hen ja Yleen, että kaikista muistakin spämmeistä pitää tehdä uutisia kun kerran tästäkin tehtiin.
 
Noita taitaa tulla noin 100-500kpl päivässä joista onneksi 99.99% jää spämmifiltteriin. Perustetaanko jokaisesta spämmistä oma ketju? :jahas:
En tahdo näitä lukea foorumilta sen enempää kuin meilistäkään.

Älä nyt pikku-huppe tuollaisesta hermostu. Toinen koittaa avuliaasti kertoa muille, että kyseinen viestin on huijausta.
Threadin otsikossa muuten lukee " Huijais e-mail ... " ja silti sun piti lukea tämä thread vaikka et halua.

:hyvä:
 
Älä nyt pikku-huppe tuollaisesta hermostu. Toinen koittaa avuliaasti kertoa muille, että kyseinen viestin on huijausta.
Threadin otsikossa muuten lukee " Huijais e-mail ... " ja silti sun piti lukea tämä thread vaikka et halua.

:hyvä:
Itse pidän hoax-viestejä ihan yhtä arvokkaina kuin varsinaisia huijausviestejä, vaikka tämä nyt ei varsinaisesti sellainenkaan ollut. Noh, ihan asiallinen ilmoitus tavalliselle pakkislaiselle. Anteeksi kun murmutin. :rolleyes:
 
Itse olen jostain syystä lähiaikoina ajatellut tällaisia ja muitakin asioita sellaisesta näkökulmasta, että kuinka paljon tämäkin kuluttaa yhteiskunnan resursseja.

Vituttaako muita mennä odottamaan bussipysäkille etuajassa, koska bussien aikataulut ovat vain arvioituja aikoja ja bussi voi tulla etuajassa pysäkille. Yksi päivä harmistuneena HKL:n bussien myöhästelyyn (10 min myöhässä) lähetin HKL:lle mailin joka oli kirjoitettu ihan asialliseen sävyyn sisältäen kuitenkin vittuiluna sen, että olin laskenut, että HKL:n bussiliikenne tuhlaa yhteiskunnan resursseja n. 300 milj. euron edestä vuodessa, koska ihmisten pitää tulla pysäkille etuajassa. Ja ehdotinkin HKL:lle korjaukseksi, että jos kuljettaja huomaisi olevansa etuajassa hän pysähtyisi pysäkille odottamaan jolloin matkustajat voisivat olla varmoja, että bussi ei mene ainakaan etuajassa.

Miten yllä mainittu liittyy tähän mitenkään? Noh siten, että kuinkas paljon yhteiskunnalla menisi resursseja jos kaikki jotka noita maileja saavat, tai edes osa niistä, soittaa pankkiin ja kyselee "tyhmiä". Pienistä puroista kasvaa iso virta... Olettekos muuten nähneet Nokian uudet pienet kännykkälaatikot (myyntipaketit)? Siirtymällä noihin pieniin paketteihin Nokia säästyi kuljettamasta 30 000 rekkalastillista ilmaa maailman eri kolkkiin. Tietenkin tuon ilman olisi voinut myydä vaikka soneralle;)(UMTS-kaupat)
 
Eiköhän tämä ole siitä erilainen huijausviesti että siinä mainitaan luottokortti, joka saattaa aika herkästi hermostuttaa ihmisiä. Ja tuo on jokseenkin uskottavaan muotoon laitettukin että siihen joku saattaa lentää lankaan. Pääsihän tuo jopa MTV3 nettisivuillekin.
 
Hyvä homma et laitat asiasta infoa muille(tänne), tämä varmasti säästää hermoja monelta.
 
Sama viesti tuli mullekin. En edes lukenut sitä loppuun, vaan deletoin parin rivin lukemisen jälkeen. Ei noilla jaksa vaivata päätään.
 
Tänään vielä autolla ajellessa äitin kans tuli tuo uutinen noista spammeista radiosta ja äiti kommentoi siihen jotain, eli varmasti kuuli sen uutisen. No, eiköhän sitte vähän aikaa sitte kuulunu alhaalta huuto että "emmää oo mitään lentolippuja tilannu" ja meni vielä avaamaan sen liitteenki.
Naiset :jahas:
 

Suositut

Back
Ylös Bottom