HS:n vihervasurit vs. aseet

Noin sadas kerta kun tämä uskonlahko toteuttaa kansanvalistusta tämän asian tiimoilta:

Itse sanomalehdessä käytännössä koko sivun 2 vie kuva kokovaippaluoti. Toki aseestakin kuva. Sama luoti viekin sitten kuukausiliitteen kannen. Ehkä noin 8 sivun juttu, jossa valtavat kuvat ja otsikot ikävästä väkivaltaisesta poliisiin kohdistuneesta ampumisesta 4-vuoden takaa. Nyt kun näitä kaikkein vakavimpia ampumisia ei ole tapahtunut niin on aika kerrata. Rattijuopot 100 uhrin vuosivauhdilla, leipäveitsitapot sukulaisineen, mielenterveypotilastulvat, narkomaanit ja alkoholistit ovat tämän seurakunnan osalta pieni ongelma verrattuna asekaapissa makaavaan hirvikivääriin...

Eipä tämä huumorilehti hs paljon parempi ole ilman nyt-liitettä.

Jutuissaan ja älykkyydessään tällä itsesensuurikonsernilla olisi monien mielestä paljon oppimista Suomen Kuvalehdeltä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hesarin vasemmistolaisuus ei jaksa enää yllättää. Ja uutisointia kun seuraa niin Yle:nkin toimittajista löytyy ihan pesunkestäviä kommareita.

Sivuja tähän aivoholhoukseen oli pedattu yhteensä 13 kokonaista sivua! Olihan siinä toinen puolikin, joka oli aivan ok. Mutta kaikkineen 6 täyttä sivua (sisältää kannen ja pääsivun) kuvaa, jotka hieman raflaavia...

20 sivua mainoksia (+mainosliite). 8 sivua kokkausta. 7 Sivua Trumpista kun ovat huolissaan...toinen huijari olisi se tuttu ja turvallinen juoksutyttö. Ja yksi sivuhan menee aina siihen kun joku tyrkimö esittelee itsensä alastomana persvakoineen, aah miten taiteellista! Sivuja 80.

Tähän vihervasurikakkuun toki osallistuvat muutkin tahot, onhan siellä ääniä ja rahanjakoa luvassa. Eivätkä heidän kaikki ajatuksensa mätiä ole alkuunkaan, mutta koskaan ei pidä myydä itseään sokeasti johonkin linjaan. Lapsilta ja nuorilta tällaisen ajattelun voi ymmärtää, mutta aikuisilta. Ihminen tyhmimmillään ollut aina suurissa väkijoukoissa täysin vietävissä. Tuskin Jorma Vuoksenmaakaan toimii aivan niin kuin antavat ymmärtää, ei välttämättä sijoittajatkaan jotka onnistuvat jne...

Mutta tämä Hesari on usein niin tahattoman koominen teos, että se menee hyvänä huumoriteoksena. Joskus vaan tulee ajatelleeksi, että hyvin monet uskovat heidän juttunsa yksioikoisena ja luovat mielikuvansa näistä alkeistason paatoksista. Lehti on syvällä poliittisessa suossa, yleä sama syöpä vaivannee myös..

Kannattaa perua hesarin tilaus jos lehden linja ei miellytä. Hesarin tilausmääräthän on aikamoisessa syöksykierteessä ja aika moni muukin on kyllästynyt Hesarin ala-arvoiseen journalismiin.

Rattijuopot 100 uhrin vuosivauhdilla, leipäveitsitapot sukulaisineen, mielenterveypotilastulvat, narkomaanit ja alkoholistit ovat tämän seurakunnan osalta pieni ongelma verrattuna asekaapissa makaavaan hirvikivääriin...
Autoja, veitsiä, mielenterveysongelmia ja alkoholia ei voida kieltää, eikä narkkareita voi kieltää liikkumasta ulkona, niin jäljelle jää ainoastaan ampuma-aseet. Olis kato helvetin hienoa jos ne voisi kieltää. Pitäähän sitä jotain kieltää.
Jos mä saisin päättää niin vihervasemmisto pitäisi kieltää. Hipit on pilanneet maailman.

Se Kuukausiliitteen juttu oli ihan asiallinen selostus erittäin hirveästä tapauksesta.Tä on ihan ihme ketju!

En ihan ymmärrä kiukkua aiheesta. En ainakaan itse huomannut artikkelissa oikeastaan minkään sortin moralisointia tai kannanottoa asepolitiikkaan muutamaa lausetta lukuunottamatta. Artikkelin päähenkilö oli ammuttu poliisi, ei asepolitiikka.

Itse olin tuohtunut aivan toisesta aiheesta artikkelissa, nimittäin siitä kuinka ampujan nimeä toisteltiin jatkuvasti. Jotkut mediat ovat ajat sitten tehneet päätöksen olla julkaisematta kouluampujien yms. henkilöiden nimiä. Tämä on mielestäni hyvä käytäntö, nämä henkilöt eivät ansaitse julkisuutta.

Autoja, veitsiä, mielenterveysongelmia ja alkoholia ei voida kieltää, eikä narkkareita voi kieltää liikkumasta ulkona, niin jäljelle jää ainoastaan ampuma-aseet. Olis kato helvetin hienoa jos ne voisi kieltää. Pitäähän sitä jotain kieltää.
Jos mä saisin päättää niin vihervasemmisto pitäisi kieltää. Hipit on pilanneet maailman.

Kyllä narkkarien liikkuminen voidaan kieltää, pitää vain säätää tuo syyksi siirtää henkilö automaattisesti tahdonvastaiseen hoitoon. Tai heittää kuolemantuomio jos hallusta löytyy kovia huumeita. Tämänkin kaiken estää tällä hetkellä ne perkeleen hipit eli lähdetään niiden kieltämisestä.

Kyllä narkkarien liikkuminen voidaan kieltää, pitää vain säätää tuo syyksi siirtää henkilö automaattisesti tahdonvastaiseen hoitoon. Tai heittää kuolemantuomio jos hallusta löytyy kovia huumeita. Tämänkin kaiken estää tällä hetkellä ne perkeleen hipit eli lähdetään niiden kieltämisestä.
Ihan oikein, mutta jos ajatellaan objektiivisesti niin eihän se tule ikinä onnistumaan. Jos unohdetaan ihmisoikeuksien olemassaolo niin tulee sellainenkin moraalinen ongelma, että kuka nyt sitten on narkkari? Joillekin asia on mustavalkoinen ja jos käytät kannabista harvakseltaan viihdetarkoituksessa, olet narkkari, ja joillekin tässä välissä on valtava harmaa alue. Lähtee vähän aiheen vierestä ja tiedän että kirjoitit ihan tarkoituksella provokatiivisesti ja itsekin kyllä haluaisin ajatella samalla tavalla, mutta halusin tuoda myös vähän vakavampaa ja todenmukaisempaa näkökulmaa keskusteluun.

Tuo hesarin sunnuntain juttu siitä irakilaismiehestä ja hänen hajoavasta perheestään oli aikamoinen pohjanoteeraus jopa hesarille. Vaikuttaa siltä, että toimittaja ei mitenkään kyseenalaistanut irakilaisperheen kertomuksia. Sitten jotkut idiootit vielä menivät lankaan. :facepalm:

Ihan oikein, mutta jos ajatellaan objektiivisesti niin eihän se tule ikinä onnistumaan. Jos unohdetaan ihmisoikeuksien olemassaolo niin tulee sellainenkin moraalinen ongelma, että kuka nyt sitten on narkkari? Joillekin asia on mustavalkoinen ja jos käytät kannabista harvakseltaan viihdetarkoituksessa, olet narkkari, ja joillekin tässä välissä on valtava harmaa alue. Lähtee vähän aiheen vierestä ja tiedän että kirjoitit ihan tarkoituksella provokatiivisesti ja itsekin kyllä haluaisin ajatella samalla tavalla, mutta halusin tuoda myös vähän vakavampaa ja todenmukaisempaa näkökulmaa keskusteluun.

Ihmisoikeudet pätevät vain niin kauan kuin meillä menee hyvin. Osissa Aasiaa niistä huumeista lähtee henki tai tulee kunnon tuomio. Filippiinien tuleva presidenttikin on heittänyt seuraavaa settiä:

"71-vuotias Duterte on saanut huomattavaa suosiota lupauksillaan tehdä lopun kahdesta Filippiinejä vaivaavasta vakavasta ongelmasta, rikollisuudesta ja köyhyydestä. Davaon kaupungin pormestarina pitkään toiminut Duterte on luvannut hävittää rikollisuuden puolessa vuodessa, vaikka poliisi on sanonut sen olevan mahdotonta.

Kaikki te, jotka käytätte huumeita, te paskiaiset, aion todellakin tappaa teidät – Rodrigo Duterte

Entistä syyttäjää Dutertea on syytetty siitä, että hän on käyttänyt pormestarina ollessaan epävirallisia tapporyhmiä taistellessaan rikollisuutta vastaan. Viimeisenä kampanjapäivänä lauantaina hän teki selväksi, että hän aikoo jatkaa taisteluaan rikollisuutta vastaan.

– Unohtakaa ihmisoikeuksia koskevat lait. Jos pääsen presidentiksi, teen juuri sen, mitä tein pormestarinakin. Te huumekauppiaat, ryöstäjät ja tyhjäntoimittajat, teidän on parempi häipyä, sillä pormestarina tappaisin teidät, hän sanoi kymmenilletuhansille hurraaville kannattajilleen.

Kaikki te, jotka käytätte huumeita, te paskiaiset, aion todellakin tappaa teidät. Minulla ei ole kärsivällisyyttä, ei ole keskitietä. Joko te tapatte minut tai minä teidät idiootit." http://yle.fi/uutiset/torkeyksia_la...esta_tulossa_filippiinien_presidentti/8869440

Ihmisoikeudet pätevät vain niin kauan kuin meillä menee hyvin. Osissa Aasiaa niistä huumeista lähtee henki tai tulee kunnon tuomio. Filippiinien tuleva presidenttikin on heittänyt seuraavaa settiä:

"71-vuotias Duterte on saanut huomattavaa suosiota lupauksillaan tehdä lopun kahdesta Filippiinejä vaivaavasta vakavasta ongelmasta, rikollisuudesta ja köyhyydestä. Davaon kaupungin pormestarina pitkään toiminut Duterte on luvannut hävittää rikollisuuden puolessa vuodessa, vaikka poliisi on sanonut sen olevan mahdotonta.

Kaikki te, jotka käytätte huumeita, te paskiaiset, aion todellakin tappaa teidät – Rodrigo Duterte

Entistä syyttäjää Dutertea on syytetty siitä, että hän on käyttänyt pormestarina ollessaan epävirallisia tapporyhmiä taistellessaan rikollisuutta vastaan. Viimeisenä kampanjapäivänä lauantaina hän teki selväksi, että hän aikoo jatkaa taisteluaan rikollisuutta vastaan.

– Unohtakaa ihmisoikeuksia koskevat lait. Jos pääsen presidentiksi, teen juuri sen, mitä tein pormestarinakin. Te huumekauppiaat, ryöstäjät ja tyhjäntoimittajat, teidän on parempi häipyä, sillä pormestarina tappaisin teidät, hän sanoi kymmenilletuhansille hurraaville kannattajilleen.

Kaikki te, jotka käytätte huumeita, te paskiaiset, aion todellakin tappaa teidät. Minulla ei ole kärsivällisyyttä, ei ole keskitietä. Joko te tapatte minut tai minä teidät idiootit." http://yle.fi/uutiset/torkeyksia_la...esta_tulossa_filippiinien_presidentti/8869440
Mä en kyllä haluaisi asua tuollaisessa yhteiskunnassa. Miten tuokin määrittelee huumeiden käyttäjän? Suomessa on kasapäin viihdekäyttäjiä joista ei ole minkäänlaista haittaa. Normaaleja työssäkäyviä ihmisiä. Tosin kyllä se viihdekäyttö lähtisi aika monen kohdalla melkoisen jyrkkään laskuun jos tuollainen ääliö pääsisi täällä valtaan. Ongelmiahan aiheuttaa ne ongelmakäyttäjät ja niitähän on sitten muuallakin kuin huumeidenkäyttäjissä. Kyllä mäkin voisin hankkiutua eroon alkoholisteita ja kaiken maailman pillerivilleistä, mutta siinä tulee vastaan se määrittelykysymys. En mä voi teloittaa jokaista joka käyttää särkylääkkeitä.

Menee vähän ohi topicin, mutta nuo Duterten lainaukset on vähän kuin lukisi Iltalehden lööppejä. Sillä on raflaavia heittoja vähän kuin Trumpilla, mutta käytäntö tulee tuskin poikkeamaan paljoakaan nykyisestä. Ehkä muutama rangaistuksia tiukentava lakimuutos tulee voimaan, mutta ei mitään noihin kommentteihin verrattavaa. Se on sanonut esim. hyväksyvänsä lääkekannabiksen käytön, joten ei siellä mitään pilvenpolttajien joukkoteloituksia aloiteta.

Tottahan se vika on aina itse aseissa eikä niitä käyttävissä ihmisissä. Voisin veikata ja luulen ettei paljosti mene metsään kun sanon että 85% kaikista ampumisista yms. perseilyistä aseilla tehdään ns luvattomilla aseilla. En itse lukenut uutista tästä mistä ap puhuu mutta veikkaan että liittyy siihen hyvinkään naispoliisin tapaukseen?

Mä en kyllä haluaisi asua tuollaisessa yhteiskunnassa. Miten tuokin määrittelee huumeiden käyttäjän? Suomessa on kasapäin viihdekäyttäjiä joista ei ole minkäänlaista haittaa. Normaaleja työssäkäyviä ihmisiä. Tosin kyllä se viihdekäyttö lähtisi aika monen kohdalla melkoisen jyrkkään laskuun jos tuollainen ääliö pääsisi täällä valtaan. Ongelmiahan aiheuttaa ne ongelmakäyttäjät ja niitähän on sitten muuallakin kuin huumeidenkäyttäjissä. Kyllä mäkin voisin hankkiutua eroon alkoholisteita ja kaiken maailman pillerivilleistä, mutta siinä tulee vastaan se määrittelykysymys. En mä voi teloittaa jokaista joka käyttää särkylääkkeitä.

https://hbr.org/2016/05/like-it-or-not-smart-drugs-are-coming-to-the-office

Kieltolait vain vaikeuttavat ihmisten hoitamista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom