Housut BDU/Teesar/Tru-Spec/MilTec??

Etsiskelen uusia reisitaskuhousuja, ja valmistajia ja myyntipaikkoja tuntuu kyllä olevan joten valinnan vaikeus iskee..

Varusteleka, swat-team, stuntman, salainenagentti, maanpuolustusyhtio jne..

BDU Teesar Tru-spec Miltec 5.11 jne..

Eli onko näiden valmistajien välillä laadullista tms muuta eroa? Mikä on paras/kestävin jne?

Onko 100% puuvilla jollakin tavalla parempi kuin polyesteri seosmateriaalilla olevat esim 60/40%.
Entä Ripstop? Ja miten?

Kahiseeko joku enemmän kuin toinen, hiostaako tai hajoaako joku toista ennen. Napit tippuvat uloshengityksessä tms.

Entä onko leikkausmalleissa ja kokoilmoituksissa eroja? Onko kunkin valmistajan XL samanlainen? Jollakin valmistajalla pillipuntit ja toisella pussihousut?

Kertokaa jos olette kokeilleet eri housuja ja löytäneet omat suosikkinne..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Seosmateriaali on yleisesti ottaen on parempi vaihtoehto kuin 100% puuvilla, joka on kestävyydeltän heikompaa ja menettää värinsä herkemmin.

Jos siis kestävyyttä vaativaan, esim. työkäyttöön niitä etsii.

Muovikuulapyssyjä vielä harrastaessani ostin oman Propper-merkkisen woodland BDU:n Finnrappel-nimisestä putiikista Helsingin Metsälästä. Hinta oli suolainen reilu 100 euroa, mutta valinta ei kaduttanut, kun ammattilaiset käyttävät samoja varusteita. Pelkkien housujen hinta lienee ollut puolet tuosta.

Varustelekasta hommasin aikoinaan tommoset Teesarin US BDU-housut, oliivi, ripstop ja olen ollut kyllä tyytyväinen niihin. Oli kyllä mukavantuntuiset kun veti ensimmäistä kertaa jalkaan. Eivät hiosta kyllä pahemmin. Taskuihin mahtuu paljon roinaa ja pysyvät hyvin kiinni.

Huonona puolena mainittakoon just tuo että kuluu ahkerassa käytössä ja pesussa, koska 100% puuvillaa. Itsellä ollu ~1,5 vuotta käytössä ja värit on haalistunu ja taskujen ympäriltä ym alkaa vähän hajoamaan. Talvella vähän vilposammat, mutta pitkät kalsarit auttaa kovimmilla pakkasilla.

Hintaansa nähden on kyllä hyvät housut, pitäis laittaa toiset tilaukseen.

Nostanpa tämän threadin. Itse hommasin 5.11 tdu-housut, hinta 52€.

Ovat pidettäessä todella jämäkän ja mukavan tuntuiset, leveä joustovyötärö mukautuu miehen mukaan. Pers- ja reisitaskuissa tarraläpät, polvien kohdalla irrotettavat pehmusteet. Kangas on 65% polyesteria ja 35% puuvillaa, joten sään- ja kulutuksenkestoa löytyy puuvillaa enemmän.

http://www.maanpuolustusyhtio.fi/products.php?product=2280

Varsinainen duunikäyttökokemus puuttuu vielä, mutta alkutuntuma on hyvä.

Itse tilasin tuossa keväällä täältä http://www.lepoarmy.fi/lepoHousut.htm nuo M-65 Woodland camot, tyytyväinen olen ollut... Tosin jollakin baarikierroksella on toisesta lahkeesta kadonneet nuo remmit jonnekkin.

housutM65Woodland.jpg

Salaisesta agentista ostin sellaset Airborne-housut. Mukavemmat jalassa ku esim. Stuntmanin M-65 housut mitä mulla on kahet eikä puntit kapene hölmösti niinku noissa stuntmanin housuissa.

Itse tilasin tuossa keväällä täältä http://www.lepoarmy.fi/lepoHousut.htm nuo M-65 Woodland camot, tyytyväinen olen ollut... Tosin jollakin baarikierroksella on toisesta lahkeesta kadonneet nuo remmit jonnekkin.

housutM65Woodland.jpg

Mulla on tämmösiä parit. Hyvin on kestänyt ja mukavat jalassa. Noita saa ehkä himpun halvemmallakin Saksan tai Jenkkien Ebaystä. Noista naruista en niin tykännyt ja ne sai tungettua reisitaskuihin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom