Hopeatahna

Mulla taitaa olla siellä 45 korvissa toi prossun lämpö idlenä. Päällä 80mm 12db papsti aika pienellä siilillä. Tiputin prossun jännitettä alle 1.4 volttiin niin lämmöt tippu lähemmäs 10 astetta. Nopeus on silti sama eikä ole ollut mitään ongelmia kaatumisen ym. kanssa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Prossu 36 c ja kotelo 32 c. Takana yks lisä 80x80 tuuletin. Prossuna barton 2600+
Jos ne lämmöt kovin nousee niin hyvä keino on imuroida ne pölyt sieltä pois, sinne nimittäin kertyy sitä ihan kiitettävästi.

6. Hio se siilin pohja, yleensä on on käyriä kun banaani. Yllättävän paljon autto mulla, noin 5 astetta laski (voi myös johtua piitahnan pienemmästä määrästä).

Itellä prossu ~43 ja kotelo ~40. Prossu on xp1700+@1700mhz. Näytönohjain Radeon 9800 pro. Vesijäähdytys. Kierrossa mukana prossu, gpu, emon piirisarja ja kovalevy. Jäähdytyksen hoitaa volkwagenin lämppärin kenno, jossa kiinni 2x12cm papst, johon nikkaroitu oma jännitteen säätö. Pidän noita tuulettimia sen verran nopealla, että ääni ei kuulu enään ~metrin päähän. Noi lämmöt tosin nousee, jos rupeaa pelamaan.

Ja tosiaan toi näyttiskin on kellotettu ja volttimodattu.

edit. Ja toi vesijäähy on tosiaan mukavan hiljainen ja tehokas. Vaaransa toki vedellä läträämiselläkin on, mutta itse on tullut muutaman kerran kikkailtua vedet kotelon pohjalle. Kone vain kaatui, mutta ei mitään sen ihmeellisempää vahinkoa päässyt käymään.

Pro-Pain sanoi:
Mitä muuta suosittelette cpu:n viilentämiseksi?

Kunnon ilmavirtausta koneen läpi. Ei paljoa lohduta, jos CPU-cooler on tehokas kun samaan aikaan koneen sisällä voisi lämmittää karjalanpaistia.
Chieftekin tornikotelot ovat itsellä käytössä kahdessa lowend-serverissä, hyvin pysyvät viileinä (7 tuuletinta+cpucoolerit molemmissa). Ja äänet on vaimennettu matoilla + tuulettimiein ohjauspaneelilla (Zalman), niin ei ole edes meteliongelmaa.

Itellä Barton 2600+@2300MHz jolla coolerina Zalman cnps7000A-AlCu ja välissä Arctic Silver 5:sta. Mulla on lisäksi 3 kotelotuuletinta (1x120mm ja 2x80mm), näyttiksenä 6600gt.

Lämmöt on prossulla rasituksessa siinä vähän reilu 50 ja idlenä parhaillaan jopa alle 40.

Heitetään tähän nyt vielä että ite suosittelen sellasia tuuletussiilejä missä on kupariydin ja muuten alumiininen.. sillä kupari johtaa // kerää paremmin lämpöä ja alumiini "luovuttaa" sitä paremmin. Pii ja hopetahnan ero taisi olla joku 0-4 astetta hopetahnalle. Itellä olisi myös kuparitahnaa mutta se johtaa sähköä kuulemma liian hyvin ni en uskalla käyttää..

Mulla on Athlon Xp 2600+@2130MHz ja sille vesijäähdytys (blokki, syyläri+tuuletin, pumppu ja pari metriä letkua). Lämmöt pysyy normi käytössä alle 30 asteen ja esim 3dmarkissa nousee vajaaseen 35 asteeseen... Ennen ku oli vielä puhallin ja siili niin lämmöt huiteli 69-73 asteessa...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom