Honda vs. Seat

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Minulta löytyy 05 FR-Leon joka on käytännössä saman kuin aiempi TS-malli. Ihan tyytyväinen olen autoon ollut, vääntöä saisi olla vielä pikkaisen enemmän ja saattaa olla, että joudun vielä auton lastuttamaan... Kyllä veikkaisin että lastutettuna (210hv 300nm) pistää vakio Type-R:lle hyvin kampoihin ja käytännön suorituskyky tällöin jo ihan eri luokkaa, puhumattakaan varustetasosta, mielestäni alustakin on hyvä, ei todellaan mikään unelma alusta radalla, mutta hyvä kompromissi mukavuuden ja urheilullisuuden väliltä, eli kyllä tollakin viihtyy mutkapätkillä.

Kyllä minä toisaalta Type-R:ää myös arvostan on se hieman sporttisempi peli kuin Leon.
 
Zone-sarja -42%
Oho, tais osua. No, makuasioista ei kai voi kiistellä? :D
Ei voi kiistellä ei. Maailmankaikkeudessa on silti kaksi sanaa jotka ei mahdu samaan lauseeseen: "munakas" ja "leon". :)
 
en oikeasti tajua miks tuohon leoniin piti tehdä noin rajuja muutoksia tuohon 2koppaan. oisivat vähemmän muutelleet sillä 1koppa on IMO hienompi joka suunnasta. enkä sano tätä siks ku itellä on 1koppanen leon vaan ihan rehellinen mielipide:)
 
Kaverilla on lastutettu leon, noin 210 hepalla, vartilla menee 15,4s. Tosin uskoisin että 15s aika saattaisi olla mahdollinen jos saisi vaan lähdöt onnistumaan. Nopeasti kooklettamalla typerälle tuollaisen 15,2s luvun löysin, eli melko tasoissa ovat sitten.
 
Kaverilla on lastutettu leon, noin 210 hepalla, vartilla menee 15,4s. Tosin uskoisin että 15s aika saattaisi olla mahdollinen jos saisi vaan lähdöt onnistumaan. Nopeasti kooklettamalla typerälle tuollaisen 15,2s luvun löysin, eli melko tasoissa ovat sitten.
Aika vanhaa mutta kerrataan silti, ihan kotomaasta löytyy 14.3s vakiolle typerälle. Moottorinohjausta kutittamalla ja röörejä vaihtamalla löytyy sitten jo aikalappua 13.1 - 13.4s haarukkaan. Nämä siis ihan virallisella vartilla kellotettuja. Toki noihinkin tarvitaan ne nappilähdöt ja tosi karvainen mies heiluttamaan vaihdekeppiä... :)
 
Aika vanhaa mutta kerrataan silti, ihan kotomaasta löytyy 14.3s vakiolle typerälle. Moottorinohjausta kutittamalla ja röörejä vaihtamalla löytyy sitten jo aikalappua 13.1 - 13.4s haarukkaan. Nämä siis ihan virallisella vartilla kellotettuja. Toki noihinkin tarvitaan ne nappilähdöt ja tosi karvainen mies heiluttamaan vaihdekeppiä... :)

U_ka_2005_014.sized.jpg


+

hairy_man_copy.jpg


=

TEH WIN!!!11!11!12


Okei, tulin just töistä ja olen erittäin väsynyt. Niin on juttunikin. I'll get me coat.
 
TEH WIN!!!11!11!12
Juu, about noin. :)

Tuo toimenpide tunnetaan myös apinanraivovoimavaihtona, tässä proseduurissa vaihdetta vaihdetaan kaasupoljin naulattuna lattiaan ja kytkintäkin vain potkaistaan vihaisesti.
 
Jos muuten tohon seatiin asentaa isomman turbon ja välijäähdyttimen jne. niin meneekö vielä katsastuksesta läpi? Jos ei, niin miksi ei vois type-r:ään asentaa turboa? Mites sitten kävisi viivalla?

Kävin just eilen Foobarin luona, vaihdettiin mun hondaan putket ja imupuoli + kartta boksiin. Kyllä on nyt helkutisti äkäisempi kuin vakiona ja sijoitus viriosiin ei ollut huima.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos muuten tohon seatiin asentaa isomman turbon ja välijäähdyttimen jne. niin meneekö vielä katsastuksesta läpi? Jos ei, niin miksi ei vois type-r:ään asentaa turboa? Mites sitten kävisi viivalla?

TypeRän turbottaminen tulisi melko kalliiksi, sillä muistaakseni vm. -92 ja uudempiin autoihin joutuu turbottaessa teettämään VTT:llä päästö- + jotakin muita mittauksia ja ne taisivat maksaa n. 2000e. Siis jos meinaa kilpiin saada auton. Totta kai ratakäyttöön voi rakennella ihan mitä vain.

Seatin turbon ja IC:n vaihto mennee katsastuksesta läpi mikäli tehot eivät nouse yli 20% Leonin tehokkainta mallia korkeammalle. Cupra R 1.8T:ssä on 165 kW joten 198 kW menisi läpi ilman muutoskatsastusta.
 
Jos muuten tohon seatiin asentaa isomman turbon ja välijäähdyttimen jne. niin meneekö vielä katsastuksesta läpi?

En muista tarkkaan, mutta hatarasti muistelen että ainakin joidenkin moottorinosien vaihtaminen rinnastetaan koko moottorin vaihtoon ja ongelmia voi siten tulla. Muistaakseni chipillä virittäminenkin on kielletty, mutta sen havaitseminen on katsastuksessa vaikeampaa. Finlex kertoo tarkemmin.

Jos ei, niin miksi ei vois type-r:ään asentaa turboa?

Vanhan vaparin voi turbottaa, mutta type-r on turhan uusi. Uudemmissa (90-luvun alkupuolelta asti) eli vähäpäästöisissä vaativat auton päästöjen testauttamista turbottamisen jälkeen VTT:llä. Se taas on erittäin kallista, eikä erittäin todennäköisesti tule menemään läpi.

Ilmaisia lounaita ei yleensä ole. Yleensä kokonaistaloudellisin ratkaisu turboauton hankkimiseen on ostaa alun perin tehtaalla suunniteltu turboauto. Virittely ahtopainetta tai kierroksia nostamalla voi käydä kalliiksi jos kone laukeaa, lisäteho ei ole yleensä ilmaista - tosin laskun voi sysätä seuraavalle omistajalle, mikäli autoa ei aio ajaa pitkään.

Mites sitten kävisi viivalla?

Who knows.
 
Otetaan ihan kuriositeettinä ylös. Alla ollut puolisen vuotta lastutettu leonin topsportti. Ja allekirjoittanut on enemmän kuin tyytyväinen :D
 

Suositut

Back
Ylös Bottom