Hokareiden ja futareiden Cooper?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja alzhu
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mikä vittu on hokari :D?
Jos tarkotat kiekkoilijaa, niin liiton "testiohjeiden" mukaan ei ole cooperia testattu enään aikoihin.
Nykysin juostaan 30min testi. C junnut juoksi kuukausi sitten 5000-7000m. Jääkiekkolehdessä Jussi Makkonen sanoi juosseensa Tapparan parhaan tuloksen, 7400m.

Mikä vittu on hokari :D?
Jos tarkotat kiekkoilijaa, niin liiton "testiohjeiden" mukaan ei ole cooperia testattu enään aikoihin.
Nykysin juostaan 30min testi. C junnut juoksi kuukausi sitten 5000-7000m. Jääkiekkolehdessä Jussi Makkonen sanoi juosseensa Tapparan parhaan tuloksen, 7400m.

Hokari on varmaan paikallista murretta.. Hockey, eli kiekkoilija juu. Futari sanasta väänetty.

Kiitos tästä tiedosta. Mitä lie sitten keskiarvo SM-liigassa tuossa 30 min testissä, tai ne vähemmän parhaat tulokset? Sitä kun miettii, että millaisessa kunnossa sitä on verrattuna näihin kavereihin. Penkistä punnerran 110 joten en vissiin edes häviä kaikille liigakiekkoilijoille.

110-130kg penkistä on aika peruskauraa SM tasolla :) Rinnalleveto ja kyykky taitaa kuitenkin olla se kovempi juttu kiekossa.
Jostain luin, että juoksussa keskiarvo olisi jossain reilussa kuudessa kilometrissä. Voin laittaa tarkempaa tietoa, jos saan jostain kaivettua sen tekstin.

110-130kg penkistä on aika peruskauraa SM tasolla :) Rinnalleveto ja kyykky taitaa kuitenkin olla se kovempi juttu kiekossa.
Jostain luin, että juoksussa keskiarvo olisi jossain reilussa kuudessa kilometrissä. Voin laittaa tarkempaa tietoa, jos saan jostain kaivettua sen tekstin.

Aijaa, missähän lajissa :D NHL:ssä Montreal Canadiensin muutaman vuoden takaisten testien penkkikeskiarvo oli 117,5kg ja siellä kuitenkin vielä astetta ronskimpia äijiä joukossa.

Muutenkin pidän hiukan kyseenalaisena teettää jääkiekkoilijoilla joitain ihmeen 30min juoksutestejä. Monelle jääkiekkoilijalle tuo juoksu ei ole kyllä se paras tapa mitata kestävyyttä. Paljon fiksumpi on mm. NHL:ssä käytetty pyörätesti.

Kyllä mä pidän tota 30min testiä paljon parempana, kun cooperia.
Toi 30min nyt on Suomen liiton valitsema testaustapa nykyisin. Teetetään C junnuista liigaan.
Varmasti toi fillaritestaus on paras, mutta aika hankalaa lähteä toteuttamaan kaikkialla.

PS. Ei ihme, ettei Montreal pärjää ;)

Aijaa, missähän lajissa :D NHL:ssä Montreal Canadiensin muutaman vuoden takaisten testien penkkikeskiarvo oli 117,5kg ja siellä kuitenkin vielä astetta ronskimpia äijiä joukossa.

Muutenkin pidän hiukan kyseenalaisena teettää jääkiekkoilijoilla joitain ihmeen 30min juoksutestejä. Monelle jääkiekkoilijalle tuo juoksu ei ole kyllä se paras tapa mitata kestävyyttä. Paljon fiksumpi on mm. NHL:ssä käytetty pyörätesti.

Molemmat testit oon ite tehny ja kyllä se pyörätesti musta on parempi. Mutta tosiaan, aika hankala toteuttaa kaikissa seuroissa ja täälläkään sitä ei pystynyt tekee kuin tietty ikäluokka. Mut tosiaan se pyörätesti antaa paljon kokonaisvaltaisemmin tietoo sun kunnosta ja hapenottokyvystä jne.

Kyllä mä pidän tota 30min testiä paljon parempana, kun cooperia.
Toi 30min nyt on Suomen liiton valitsema testaustapa nykyisin. Teetetään C junnuista liigaan.
Varmasti toi fillaritestaus on paras, mutta aika hankalaa lähteä toteuttamaan kaikkialla.

PS. Ei ihme, ettei Montreal pärjää ;)

Nii joo, tosta penkistä se onkin kiinni ;) Ok, huumoria, huumoria :D Tottakai sieltä joukosta löytyy niitä vahvoja kavereita, mutta pääasiassa punttituloksiltaan keskiverto salillakävijän tasolla. Eräs maajoukkuevalmentaja aikanaan onkin todennut, että jääkiekkoilijalle optimaalisinta treeniä ovat mm.painijoiden/voimistelijoiden treenit. Viittasi lähinnä tuohon kehonhallintaan yms.

Molemmat testit oon ite tehny ja kyllä se pyörätesti musta on parempi. Mutta tosiaan, aika hankala toteuttaa kaikissa seuroissa ja täälläkään sitä ei pystynyt tekee kuin tietty ikäluokka. Mut tosiaan se pyörätesti antaa paljon kokonaisvaltaisemmin tietoo sun kunnosta ja hapenottokyvystä jne.

Jep, tuo on totta, että pyörätestin toteuttaminen on hankalaa monelle joukkueelle, varsinkin junnutasolla. Tässä myös osin itellä oma lehmä ojassa :D Muo ei tällasena persjalkana oo luotu juoksemaan pitkää matkaa, joten usein oltiin siellä hännillä juoksutesteissä. Pyörätestillä mitattuna hapenottokyky kuitenkin kärkitasoa.

Ei oo peruskauraa ainakaan JYP:issä :D

http://www.ksml.fi/kiekko/videot/punttisalilla/5331

Tuossa videolla käy ilmi että JYP:in kovimmat penkkaajatkaan ei yli 130 nosta. Onpa siellä miehiä (esim. Arsi Piispanen tuossa videolla) jotka ei edes satasta nosta. Kuitenkin Suomen Mestareita olivat 2009. Toki änärissä on näitä gooneja joiden treeni on vaan yläkropan voimaa/nyrkkeilyä, jotka nostaa älyttömiä rautoja. Mutta änärissä vedetään mömmöjä. Ja tietysti penkki ei ole kiekkoilijalle ominaisin liike, eikä maksimivoima yleensäkään. Kyllä se lyöntilaukaus varmaan silti lähtee paremmin ja kulmaväännöt, jos käsissä on ruutia.

Armeijassa samaan aikaan ollut Oulun Kärppien (silloin 1. divarissa) edustusjoukkueen pelaaja pisteli muistini mukaan noin 3200-3300 m cooperin testissä. Sittemmin sama ukko on pelannut SM-liigassa.

Aki Riihilahti on kotisivujensa mukaan juossut cooperissa parhaimmillaan yli 3800 m.

Arsi Piispanen nyt on aika vitun kaukana normikiekkoilijasta kropaltaan :D
Kulmaväännöissä keskivartalon lihaksista on kyllä aika paljon enemmän apua, kun käsistä...Ihan jo senkin takia, että käsiä käyttämällä ottaa helposti boxia

Arsi Piispanen nyt on aika vitun kaukana normikiekkoilijasta kropaltaan :D
Kulmaväännöissä keskivartalon lihaksista on kyllä aika paljon enemmän apua, kun käsistä...Ihan jo senkin takia, että käsiä käyttämällä ottaa helposti boxia

Joo mut sanottiin tuossa videolla että "paljon on 110 miehiä" penkkitulosta kyseltäessä. Oon aika yllättynyt miten vähän ne nostaa, ku mä nostin 110 kg kahdeksan kuukauden treenien jälkeen. Kun aloitin punttailun heinäkuussa 2010 olin 180/70 ja nostin 70. Nyt kevättalvella olin 180/80 ja nostin 110. Ja oon kuitenki jo 31-vuotias eli puntti ei optimaalisesti enää tartu. Cooperissa en sitten pääsekään enää kun 2700, kun en kerkee harrastelijana joka paikkaan revetä. Mut yllättävää silti, oon kuitenkin vaan harrastelija ilman kunnollista ohjelmaa, kunhan vittuillakseni nostelen/lenkkeilen.

Siis kun mielikuva SM-kiekkoiljoista on luokkaa "yli-ihminen/teräsmies" mutta ihmisiä neki näköjään ja taito on olennainen osa heidän lajiaan, ei pelkkä kunto/voima. Toki sitten jos Cooper menee 3200 niin onhan se huomattavasti vaikeempi kun 2700. Oon mä senkin juossut nuorempana, pienemmissä lihoissa.

Ei liigakiekkoilijat kyllä mitään erityisen isoja karjuja ole, kun näkee niitä esim. ilman paitaa.
Pitää vaan olla sellanen tasanen vahva pötkylä, niin pärjää ;)

Mä en oikeen ite ymmärrä tätä nykyistä kiekkoliiton vouhotusta tosta juoksukunnosta. Mun käsittääkseni pelissä kuitenkin on räjähtävyydestä/nopeusvoimasta enemmän käyttöä, kun siitä, että jaksaa tasasella vauhdilla puksuttaa kenttää ympäri vaikka koko matsin :o

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom