MULTI Hitman Absolution

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sahaaja
  • Aloitettu Aloitettu
BCAA-valmisjuoma -40%
Tuntuu että demot on lähinnä vain moninpeleissä, ja siinäkin tapauksessa ei suuremmin pelaajaa ajatella vaan hankitaan ilmaista stressitestausta.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Mitäs vikaa arvosteluissa? 80 pintaan Metacriticin kokonaisarvosana, IGN mm. antoi 90. Samantyylisiä arvosanoja sai myös edellinen osa Blood Money.
 
Itselleni ainakin särähtää silmään nimenomaan tuo yksinkertaistettu pelattavuus ja huono tekoäly. Lisäksi tuo taitakyky kuulosti sen verran naurettavalta, ettei tämä innosta yhtään jo tuon takia :D Voisihan tuota kokeilla toki, muttei tuo sen suurempia riemunkiljahduksia ole tähän mennessä tarjonnut.

Hitmanithan ovat tähän mennessä olleet oikein kivoja.
 
Juu itsekkin kävin hakemassa pois. Puhuit tosta instinctistä varmaan kun puhuit taitakyvystä, ne saa kaikki laitettua pois päältä, ja voin sanoa että, vaikeus asteen saa kyllä laitettua niin korkeaksi etten usko että siitäkään jää peli ilo kiinni.
 
Ei todellakaan ole liian helppo, ainakaan ensimmäisellä kerralla. Tuo kirjasto on saatanan vaikee jos haluaa vetää sen täydellisesti.
 
Eipä ole helppo todellakaan kun pistää vaikeutasoksi Hard, Expert saatika Purist, mutta en ole vanhana Hitman-fanina täysin tyytyväinen peliin.

Valepuvut toimivat typerästi. Jos sinulla on esim. poliisin puku, vanhassa Hitmanissa olisit voinut kulkea rauhassa monella alueella ja suunnitella seuraavaa siirtoasi. Tässä pelissä kaikki muut poliisit tunnistavat sinut lähes välittömästi huijariksi. Jos levelissä on vaikka hotellin työntekijöitä, sähkömiehiä ja siivoojia, ne eivät tunnista poliisia, mutta toiset poliisit tunnistavat. Tätä voi jonkin verran välttää Instinctiä käyttämällä, jolloin pelaajan hahmo peittää kasvonsa kulkiessaan ohi. Kuitenkin erittäin herkästi ja kaukaa tunnistusmittari alkaa kohoamaan, eikä kiinnijääminen ole kuin sekunneista kiinni. Erittäin vammaisesti tämän voi välttää kyykistelemällä suojien takana. Eli jos kävelet pystyssä, herätät epäilyksiä, mutta tyypit heti luopuvat epäilyistään, kun kyykistyt sohvan taakse. Jos nouset pystyyn, epäilymittari alkaa taas nousta, mutta kyykistyt uudestaan ja viholliset menettävät kiinnostuksensa. Ei suinkaan yhtään epäilyttävää joku kyykyssä hiipivä, kierähtelevä ja sohvan takana useita kertoja kyykkivä kaveri, ei. Pelin logiikan mukaan kuitenkin kyykkiminen ja hiippailu on vähemmän epäilyttävää, kuin pystyssä käveleminen.

Valepuvut on kustu tyhmästi. Nyt peli muistuttaa jotakin halpaa Splinter Cell -kopiota, missä kierähdellään kommandokierähdyksiä esteen takaa toiseen, ja mennään kyykyssä suojia myöten, ettei vaan kukaan näe. VAIKKA sinulla on valepuku päällä, minkä pitäisi antaa suojaa tunnistamista vastaan. Periaatteessa ihan sama vaikka olisi musta puku ja punainen kraka joka alueella, valepuvuista on hyvin vähän hyötyä, jos kohtaat samanlaiset vaatteet omistavia vihollisia. Saat ainoastaan muutaman sekunnin enemmän reaktioaikaa, verrattuna siihen että kävelisit omissa Hitmanin perusreleissä.

Pelissä ei voi myöskään tallentaa, vaan käytetään checkpointeja. Niissä on omituista se, että kun aktivoit checkpointin, kaikki aiemmin tapetut vartiat heräävät eloon ja palaavat omille paikoilleen. Checkpointeja ei välttämättä luulisi tarvitsevan, koska Blood Moneytakin pelasin itse aikanaan vaikeimmalla tasolla, joka ei sallinut tallentamista lainkaan. Typerän valepukusysteemin takia kuitenkin peli on sen verran vaikeampi ihan Normal-tasollakin, että jos meinaat aloittaa levelin alusta joka kerran, hermo voi jossain vaiheessa kärähtää.

Grafiikat ovat upeita PC:llä, käyttöliittymä on yleisestiottaen parempi kuin Blood Moneyssa, monta hienoa juttua on mukana mitä aiemmin ei ole ollut. Mutta vammaiset valepuvut osittain pilaavat pelin. Enpä usko että ovat patchaamassa peliä, se on keskeinen osa pelisuunnittelua, missä on lähdetty matkimaan tunnettuja stealth-nimikkeitä kuten Splinter Cell: Conviction eikä ole uskallettu luottaa omaan hyväksi havaittuun Hitman-kaavaan. Pelissä on paljon tuttuakin Hitmania, mutta ikävällä sivumaulla varustettuna. Jos sen kanssa pystyy elämään, niin peli on ok.

Levelit ovat myös joissakin paikoin sikäli lineaarisia, että tietystä ovesta kuljettuasi et voi enää mennä siitä takaisin, vaan missioni suoritetaan segmenteissä, eli tavallaan checkpointeissa. Mutta mitään putkijuoksua Call of Dutyn tapaan peli ei ole missään vaiheessa, vaikka arvostelijat voivat niin väittää. Etenemistapoja on aina useampi, vaikka tavoite onkin välillä jokin yksi tietty ovi, josta pääsee seuraavaan alueeseen. Myös täysin avoimia suuria alueita pelistä löytyy.
 
Pelasin juuri hetken Hitmania ja täytyy kyllä sanoa, että peli näyttää tietokoneella varsin komealle.
Tossa alusta 15min nille jotka miettii miltä peli näyttää ja toimii tietokoneella. Toimiihan se.

[video=youtube_share;XmzvY0k5n5c]http://youtu.be/XmzvY0k5n5c[/video]
 

Taytyy kompata failuren tekstia taysin. On kylla taydellinen pettymys tama peli. Vanhat Hitmanit olivat aivan loistavia peleja joihin koukutuin taysin ja pelasin ne useaan kertaan lapi mutta tahan peliin olen kyllastynyt jo ennen puolivalia. Kaikki hyva mita vanhoissa peleissa oli loistaa poissaolollaan tassa pelissa. Tuo valepuku systeemi on aivan typera ja checkpoint homma myos. No pelaan taman nyt yhden kerran lapi ja myyn sitten heti pois tilaa viemasta. PS3 oli pelikoneena tassa tapauksessa.
 
PREZONE Stimulant free 625 g -40%
Eipä ole helppo todellakaan kun pistää vaikeutasoksi Hard, Expert saatika Purist, mutta en ole vanhana Hitman-fanina täysin tyytyväinen peliin.

Valepuvut toimivat typerästi. Jos sinulla on esim. poliisin puku, vanhassa Hitmanissa olisit voinut kulkea rauhassa monella alueella ja suunnitella seuraavaa siirtoasi. Tässä pelissä kaikki muut poliisit tunnistavat sinut lähes välittömästi huijariksi. Jos levelissä on vaikka hotellin työntekijöitä, sähkömiehiä ja siivoojia, ne eivät tunnista poliisia, mutta toiset poliisit tunnistavat. Tätä voi jonkin verran välttää Instinctiä käyttämällä, jolloin pelaajan hahmo peittää kasvonsa kulkiessaan ohi. Kuitenkin erittäin herkästi ja kaukaa tunnistusmittari alkaa kohoamaan, eikä kiinnijääminen ole kuin sekunneista kiinni. Erittäin vammaisesti tämän voi välttää kyykistelemällä suojien takana. Eli jos kävelet pystyssä, herätät epäilyksiä, mutta tyypit heti luopuvat epäilyistään, kun kyykistyt sohvan taakse. Jos nouset pystyyn, epäilymittari alkaa taas nousta, mutta kyykistyt uudestaan ja viholliset menettävät kiinnostuksensa. Ei suinkaan yhtään epäilyttävää joku kyykyssä hiipivä, kierähtelevä ja sohvan takana useita kertoja kyykkivä kaveri, ei. Pelin logiikan mukaan kuitenkin kyykkiminen ja hiippailu on vähemmän epäilyttävää, kuin pystyssä käveleminen.

Valepuvut on kustu tyhmästi. Nyt peli muistuttaa jotakin halpaa Splinter Cell -kopiota, missä kierähdellään kommandokierähdyksiä esteen takaa toiseen, ja mennään kyykyssä suojia myöten, ettei vaan kukaan näe. VAIKKA sinulla on valepuku päällä, minkä pitäisi antaa suojaa tunnistamista vastaan. Periaatteessa ihan sama vaikka olisi musta puku ja punainen kraka joka alueella, valepuvuista on hyvin vähän hyötyä, jos kohtaat samanlaiset vaatteet omistavia vihollisia. Saat ainoastaan muutaman sekunnin enemmän reaktioaikaa, verrattuna siihen että kävelisit omissa Hitmanin perusreleissä.

Pelissä ei voi myöskään tallentaa, vaan käytetään checkpointeja. Niissä on omituista se, että kun aktivoit checkpointin, kaikki aiemmin tapetut vartiat heräävät eloon ja palaavat omille paikoilleen. Checkpointeja ei välttämättä luulisi tarvitsevan, koska Blood Moneytakin pelasin itse aikanaan vaikeimmalla tasolla, joka ei sallinut tallentamista lainkaan. Typerän valepukusysteemin takia kuitenkin peli on sen verran vaikeampi ihan Normal-tasollakin, että jos meinaat aloittaa levelin alusta joka kerran, hermo voi jossain vaiheessa kärähtää.

Grafiikat ovat upeita PC:llä, käyttöliittymä on yleisestiottaen parempi kuin Blood Moneyssa, monta hienoa juttua on mukana mitä aiemmin ei ole ollut. Mutta vammaiset valepuvut osittain pilaavat pelin. Enpä usko että ovat patchaamassa peliä, se on keskeinen osa pelisuunnittelua, missä on lähdetty matkimaan tunnettuja stealth-nimikkeitä kuten Splinter Cell: Conviction eikä ole uskallettu luottaa omaan hyväksi havaittuun Hitman-kaavaan. Pelissä on paljon tuttuakin Hitmania, mutta ikävällä sivumaulla varustettuna. Jos sen kanssa pystyy elämään, niin peli on ok.

Levelit ovat myös joissakin paikoin sikäli lineaarisia, että tietystä ovesta kuljettuasi et voi enää mennä siitä takaisin, vaan missioni suoritetaan segmenteissä, eli tavallaan checkpointeissa. Mutta mitään putkijuoksua Call of Dutyn tapaan peli ei ole missään vaiheessa, vaikka arvostelijat voivat niin väittää. Etenemistapoja on aina useampi, vaikka tavoite onkin välillä jokin yksi tietty ovi, josta pääsee seuraavaan alueeseen. Myös täysin avoimia suuria alueita pelistä löytyy.

Aivan ku ois ite kirjoittanu arvostelun. ei voi muutako yhtyä mielipiteeseesi.

Lisätään vielä se, että turhan monesti tuntuu, että jos olisi suotavaa käyttää jotain tiettyä asetta (esim jos parempi tappaa kauempaa) niin ase löytyy vaikkapa ikkunan vierestä josta voit sitten sniputtaa jos haluat - verrattuna aiempiin hitmaneihin, joissa sait aseen tavalla tai toisella, ja sen jälkeen jäi itselle mietinnän varaan, missä sitä kannattaisi käyttää ja valita paras vaihtoehto.

Eli välissä tuntuu että on laitettu ku manulle illallinen.

kylläpä kaipaan vanhoja hitmaneja, miksi ihmeessä ne myin joskus. pitää ruveta merirosvoksi ja mennä lahteen, tai sit ostaa käytettynä vaik jostain.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom