Hitain riisi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jukkas
  • Aloitettu Aloitettu
Olen ajatellut lisätä riisin ruokavaliooni. Mikä on hitain riisi (alhaisin GI) tarjolla olevista? Tumma, pitkäjyväinen, parboil... mitä niitä nyt onkaan.

Harkinnut myös riisinkeittimen hankkimista. Riisihän on kai hitaimmillaan kun sitä ei kypsytä liikaa.

Viisaammilta vastauksia toivoen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kokojyvä-- uncle benin 10min riisi on paras. hyvä kakkonen tumma riisi. Kaikki muut riisit sitten enemmän tai vähemmän huonoja..

ihan turhan tarkaksi menee touhu jos aletaan miettiä riisien nopeuksia. sitä syö mikä maistuu.
Hifipoliisin psykologian alkeet:
Yllä olevan esimerkin mukainen mariseva hifipoliisi kuvittelee menettävänsä jotain jos joku muu syö samalla vaivalla optimaalisempaa ruokaa. Se on siis hifipoliisilta pois. Hifipoliisi näkee maailman paikkana, jossa toisen kehitys on aina itseltä pois. Näin ollen kukaan ei saisi kiinnittää esim. glykeemiseen indeksiin tai ruokavalion rasvahappokoostumukseen, koska se on väärin hifipoliisia kohtaan, jota nämä asiat eivät innosta.

ON TOPIC: En tiedä, syön vähän mitä milloinkin, yleensä mahd. vähän käsiteltyä. Nyt menee täysjyvä-punainen riisi -sekoitusta.

jukkas sanoi:
Olen ajatellut lisätä riisin ruokavaliooni. Mikä on hitain riisi (alhaisin GI) tarjolla olevista?

Täysjyväriisi on hitain. Markkinoilla ei taida toistaseksi olla muita kuin 10 minuutissa kypsyvä Uncle Ben's ja n. 30 min kypsytyksen vaativa Raision täysjyväriisi.

Täysjyväriisi on myös ravintoarvoltaan huomattavasti parempi kuin muut riisit.

Mitä vähemmän kypsennät riisiä, sitä hitaampaa se on. Kypsymisen kontrollointi onnistuu kyllä ilman riisinkeitintäkin. Itse käytän paljon em. Raision täysjyväriisiä n. 25 min keitettynä (pakkauksessa suositellaan 35 min).

Kannattaa huomata että täysjyvä/tummia tuotteita suositellaan myös terveydellisten näkökohtien perusteella valkoisten sijasta. Niissä kun on ne 'hivenaineet' sun muut tallella asiantuntijoiden mukaan.

Tikkujalka sanoi:
Täysjyväriisi on hitain. Markkinoilla ei taida toistaseksi olla muita kuin 10 minuutissa kypsyvä Uncle Ben's ja n. 30 min kypsytyksen vaativa Raision täysjyväriisi.

Myös Rainbow-sarjasta (myydään S-ryhmän ja Tradekan kaupoissa) löytyy täysjyväriisi.

Täysjyväriisi on kyllä hyvää, IMO paljon parempaa kuin puhdistettu, valkoinen riisi :kuola:

En tiedä onko hitainta mutta Risellan tumma riisi on parasta. Olen syönyt tuota kohta puolen vuoden ajan joka päivä, eikä siihen vieläkään kyllästy. On se vaan niin hyvää. :kuola:

Oma suosikki on Myllyn Parhaan "Ohra + Riisi".

:offtopic: Siitä löytyy muuten puuroversiokin - jospa tänä vuonna pistäisi terveellisemmän tonttupuuron pöydälle.... NOT :D Aattona pitää saada sitä ainutta ja oikeaa riisipuuroa.

Pitkäjyväinen tumma riisi lienee ihan hyvä vaihtoehto. Pirkan moista olen popsinut. Mausta en osaa sanoa, kun olen tuohisuu jolle kaikki riisit maistuu suht' samalta.

Snoopie sanoi:
En tiedä onko hitainta mutta Risellan tumma riisi on parasta. Olen syönyt tuota kohta puolen vuoden ajan joka päivä, eikä siihen vieläkään kyllästy. On se vaan niin hyvää. :kuola:

Samaa riisiä on meikäkin murkinoinu. :thumbs:

Täusjyvä tökkii omalta osaltani pienoisen kyllästymisen vuoksi nykyään niin pahasti, että mieluummin olen syömättä, kuin kiskon sitä kitusiini.

Suositut

Back
Ylös Bottom