Hirsisauna..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TriMass
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
No niin saunassa on sitten saunottu neitsytlöylyt Juhannuksena. Anteeksi myöhäinen raportointi..

OVI6-1.jpg

http://www.miestenhuone.fi/content/view/39/1/

-

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
TriMass on ehkä tämän vuosituhannen kovin jätkä. Mega-respekt! :worship:

koko1.jpg

Uskomaton suoritus ja upea sauna! Tuo pitää kyllä yrittää tulla joskus katsomaan vaikka ihan pintapuolisesti.

Valmistuihan se! blogia seurannut alusta asti silloin tällöin ja helvetin komian laitokseen oot kyllä pistänyt pystyyn. :rock:
Nyt vaa pakkiksen saunamiitti Trimassin luokke!

Ei tuo ihan vielä täysin valmis ole. Kiitoksia kovasti kehuista.
Katsotaan sitä saunamiittiä hiukan syksymmällä kunhan saan vielä nuo pikkuhommat valmiiksi ja kylpytynnyrin toimimaan.

15 miestä saunaan sopisi noin suurin piirtein saunomaan joten katsellaan mitä tuleman pitää...

Täytyy kyllä kunnioittaa ihmistä joka tuollainen projektin osaa ja pystyy toteuttamaan!

Voin vaan kuvitella miten mahtavat löylyt kyseisestä saunasta irtoaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Älä jumankauta miittiä 3 viikkoa ennemmin järkkää. 22.9. pitäisi taas vaikuttaa Suomen kamaralla...

jos et tuohon tynnyriin oo vielä saanu lämmönlähdettä viriteltyä niin intin päältä täytettävästä kamiinasta sais melko näppärästi pienellä hitsaamisella oikein toimivan lämmittimen tuohon tynnyriin

Hyväksikäytän tätä ketjua. Mitä maksaa hirsisauna? Voisin kasata itse, mutta lähinnä tarpeet, hirret jne?
Vaikka joku 10m2?

Hyväksikäytän tätä ketjua. Mitä maksaa hirsisauna? Voisin kasata itse, mutta lähinnä tarpeet, hirret jne?
Vaikka joku 10m2?

Jos aikaa on niin kannattaa haeskella käytetty sauna. Niissä hirret hienosti ajan patinoimia. Oma maksoi takkatuvan kanssa about 2000 Eur ja veli osti 1000 Eur 80 neliön hirsimökin viime vuosisadan alulta (piti purkaa tontilta jonka takia hinta halpa mutta ei se ottanut aikaa kolmella miehellä kuin kaksi päivää...)

Katot ja muut tarpeet on sitten asia erikseen, äkkiä kokonaisuudessaan puhutaan 10 000 euron hinnoista käytetyssäkin...

Jos aikaa on niin kannattaa haeskella käytetty sauna. Niissä hirret hienosti ajan patinoimia. Oma maksoi takkatuvan kanssa about 2000 Eur ja veli osti 1000 Eur 80 neliön hirsimökin viime vuosisadan alulta (piti purkaa tontilta jonka takia hinta halpa mutta ei se ottanut aikaa kolmella miehellä kuin kaksi päivää...)

Katot ja muut tarpeet on sitten asia erikseen, äkkiä kokonaisuudessaan puhutaan 10 000 euron hinnoista käytetyssäkin...
Jepjep, eli kannattaa taloa rakentaessa panostaa tilavaan saunaan kun neliöt maksaa kuitenkin "vain" sen 1000e/m2.

Vaikka joku 10m2?
Et muka kysynyt Esalta? :D

Jos sen noin haluaa laskea niin juuri niin ;)
Joo, kyllähän siitä 4m2 saunasta halvemmalla varmaan 10m2 saa kuin rakentamalla 10m2 kopin ulos.
No eihän hirsisaunan voittanutta ole. Pääsin erääseen savusaunaan joku aika sitten ja voi pojat että oli hyvät löylyt. Ei voida enää kerrostalosaunasta puhuakaan, vain kerrostalohikikopista.

EDIT:
Et muka kysynyt Esalta? :D
Niin, juuri tuosta saunasta puhuin :D

Saunan hintaan vaikuttaa paljon se mitä itse pystyy tekemään. Jos tekee itse kaiken omista puista niin sehän on melkein ilmainen.
Mulla saunassa on pohjapinta-alaa 20 m2 ja korkeutta varmasti tarpeeksi. Hinnaksi tuli kaikkineen alle 1,5 tonnia. Kaikki on tehty itse paitsi saranat, nekin pitää tehdä myöhemmin itse kun saan ahjon joskus kasaan.
Käytetty kehikko on kova sana.

http://www.metsankylannavetta.fi/siirrettavat_hirsikehikot/siirrettavat_hirsikehikot_vality/

Tuolla esim. on silloin tällöin järkeviä kehikoita saunaksi. Esim. joku korkeampi aitta olisi järkevä valinta.
Saunasta kannattaa tehdä korkea - yhtään ei kaduta vaikka omastani tein tosi korkean. Isoillakaan ukoilla ei tule hapenpuute löylyssä ja varpaita ei palella.

Oman saunani sivustalla on nyt sitten kylpyvalmis 2500 litran konjakkitynnyristä tehty palju. 6 -7 mahtuu mukavasti kerrallaan kyytiin. Paljua lämmittää vanha puukattila ja hyvin lämpiääkin. Menee muutama tunti saunoessa ettei huomaakaan.

Back
Ylös Bottom