Hiit vs. kävely

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja krisu82
  • Aloitettu Aloitettu
Dieetin aikana kävelin aamulenkkejä vähitellen määrää nostaen: alussa 3 x 30min viikossa, lopussa 5 x 60min viikossa. Rasvaa paloi ihan kiitettävästi. Sykemittarin mukaan kulutus lenkeillä oli n. 400kcal/h. Nyt olen tehnyt HIIT:iä viikon, siten että kävelen ensin 10min, teen HIIT:iä sen 4-5min (huomenna toinen 5min treeni) ja kävelen takaisin 15min. Treeni siis n. 30min. Sykemittarin mukaan vielä vartti treenin jälkeen syke pomppii iloisesti jossain 135 tienoilla ja tuohon mennessä, siis 45min treenin aloituksesta, on palanut 300kcal. Kalorimäärän puolesta taitaa kulutus mennä suht samaan. HIIT:in jälkeen tosin olo on levoton vielä monta tuntia ja olettaisin sykkeen pysyvän myös korkeammalla. En osaa sen kummemmin vielä sanoa polttaako HIIT siis rasvaa paremmin (tosin en ole enää dieetilläkään), mutta tuossa nyt jotain suuntaa-antavaa mutua noista kulutusasioista.

EDIT: Semmoinen lisähuomautus vielä, että normaalisti mulla laskee syke todella nopeasti treenin jälkeen. Oon ollutkin aika yllättynyt tuosta miten kauan se nyt pysyy ylhäällä. Osaako kukaan selittää miksi?

krisu82 sanoi:
Kumpi metodina parempi rasvanpoltossa? Kommentteja perusteluineen, kiitos..

Olen harrastanut molempia: siis aamukävelyitä ja HIIT:iä. Molemmat toimii rasvanpoltossa, mutta HIIT on rankempaa ja nostaa aerobista kuntoa mukavasti. Eli jos et kärsi ylikunnosta, niin valitse HIIT. Tämä on siis täysin mun mielipide..

Huom: HIIT:llä + rankoilla jalkatreeneillä saa kyllä itsensä helposti tukkeeseen.

Back
Ylös Bottom