aloitin nyt ton lupaalta vaikuttavan High Intensity Interval Trainingin ja kysyisin et mitenkäs tämä treeni vaikuttaa lihaskasvuun... hidastaako se sitä vai keskeyttääkö jopa kokonaan?
Muakin kiinnostaisi kyseinen metodi, pahasti vain tuntuu siltä että noinkin intensiivinen "aerobinen" treeni voisi vaikuttaa kehoon vähintäänkin kevyen jalkatreenin tavoin, eli palautumista verottavana jne.
Originally posted by Tuomo aloitin nyt ton lupaalta vaikuttavan High Intensity Interval Trainingin ja kysyisin et mitenkäs tämä treeni vaikuttaa lihaskasvuun... hidastaako se sitä vai keskeyttääkö jopa kokonaan?
Silloin kun itse HIIT:iä treenailin, niin itselläni oli kevyt salitreenikausi päällä (enemmänkin ylläpitävää treeniä), eikä mikään kova massakausi. Joten lihaskasvu oli muutenkin hidasta, joten lihakset ei hirveästi kasvanut sen 8 vkon aikana (mutta lihaskatoakaan ei ollut). Mitä olen asiasta lukenut eri keskustelupalstoilta, niin sieltä on löytynyt ihmisiä jotka ainakin sanovat että ovat saaneet lihasta ihan hyvin HIIT:in aikana. Varmasti parhaiten lihasta tulee perinteisesti bulkkaamalla, treenamalla salilla ilman liikoja aerobisiaharjoituksia. Itse aion kokeilla seuraavaksi kuukauden HIIT:ä, sen jälkeen kova kk:n massakausi jolloin yritän maksimoida lihaskasvun, jonka jälkeen taas HIIT-kausi etc.etc. Eli vuorottelevat syklit.
p.s Hulkki! varmasti toi HIIT vaikuttaa jalkatreenin palautumiseen, joten kannattaa olla tarkkana ettei jalat mene "ylikuntoon" kun salia ja HIIT:iä yhdistelee.