Hiiri telkassa vai mitä helvettiä?!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mariko
  • Aloitettu Aloitettu
Here's what happened:
Mä katon himassa leffan ja sammutan telkan ja videot siitä kaukosäätimen namikasta, siis sillai että niihin jää se valmiusvirta tai mikä nyt onkaan nimeltään. Ok, käyn salilla reenaamassa ja tuun takas, meni abaut tunti, ja kämpässä on sellanen kevyt palaneen muovin haju. Oon siinä sitten että :confused: ja huomaan että telkkari piipittää. Semmosta viu viu viu -ääntä niinku siellä olis hiiri sisällä, tai kaverin doobermanni, mitä kyl vähän epäilen... No eiku töpseli seinästä. Nyt se perhanan vempele alottaa heti vinkunan jos yritän sitä laittaa päälle. Siis kyseessä oleva elämänlaatuani parantava vekotin on noin kuusi vuotta vanha fiilipsi! Ei kai ne saatanat nyt noin nuorina voi kuolla??!! Eihän??? :curs:

Harmittaa, kun yleensä vielä tapaan sammuttaa telkkarin siitä itse telkan napista, en tiedä sitten olisko se estäny tän vai no?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voi hyvinkin olla että töllös alkaa olemaan entinen.Eikös kodinkoneiden keski-ikä ole nykyään lähellä viittä vuotta. Varsinkin telkkarit eivät todellakaan kestä enää kuten vanhat.

Koita nyt toimiiko se ollenkaan, kyllä se sitten päästää savut jos sanoo sopimuksensa irti.

Kyllä sinuna veisin suoraan ehjäämölle, kun vaikuttaa olevan särki. Ei kannata alkaa koittaan päälle jos syttyykin palamaan. Noi televisiopalot ei oo kovin eroottisia.

Mua kanssa hirvittää oma ikiwanha töllö pienessä soluasunnossani, joka on täynnä paperia ja romua. Telkkarilla on toisinaan vaikeuksia käynnistyä, se räpsyy ja ääni rätisee. En pidä telkkaria milloinkaan stand-by tilassa, vaan laitan virtanappulasta kiinni. Suosittelen että viet oman toosasi huoltoon, äläkä kokeile onneasi kuten minä :nolo:

pistetään tänne ku tuli täs mielee... et kun mulla ton tollane joku vuoden vanha philipsi niin siinä näkyy alareunassa vihreetä värii aina sillon jos telkussa on jotain punasta tai ruskeeta siinä kohtaa, muuten kuva on ihan normaali.... muut törmänny tälläsee?

Originally posted by SuperStar82
pistetään tänne ku tuli täs mielee... et kun mulla ton tollane joku vuoden vanha philipsi niin siinä näkyy alareunassa vihreetä värii aina sillon jos telkussa on jotain punasta tai ruskeeta siinä kohtaa, muuten kuva on ihan normaali.... muut törmänny tälläsee?

Se on värisokee se sun telkkaris:rolleyes:

Originally posted by SuperStar82

Demagnetisointi auttaa useaan väriongelmaan... eli TV noin 1-2 pvää kokonaan irti töpselistä.

Oma (kas kas) Phillipsi otti muuton yhteydessä värivamman, kun kävelin kaiuttimen kanssa noin 50cm päästä siitä.Tuolla tempulla sain värit back.

Mä olen Philipsin tekniselle tuelle pyhästi luvannut boikotoivani ko. firman tuotteita ja dissaavani niitä netissä aina tilaisuuden tullen, joten:

Philips on /c:stä, jos verme hajoaa niin oma moka, mitä menit ostamaan philirimpsisin romua :0:.

Originally posted by Mariko
Here's what happened:
Siis kyseessä oleva elämänlaatuani parantava vekotin on noin kuusi vuotta vanha fiilipsi! Ei kai ne saatanat nyt noin nuorina voi kuolla??!! Eihän??? :curs:

Harmittaa, kun yleensä vielä tapaan sammuttaa telkkarin siitä itse telkan napista, en tiedä sitten olisko se estäny tän vai no?
Melko varmasti sieltä on mennyt se jokumikälielyytti-konkka, joka vanhemmuuttaan usein kuivuu. Mulla meni yks töllö ihan samalla tavalla, alkoi vinkumaan ja haisi pahalle. Ihan piruuttani nostin töllön partsille ja annoin vinkua rauhassa. Ei mennyt pitkään kun se pössähti ja heitti ison pahan hajun.

Jos viet telkun ajoissa korjaamolle, ei pitäis edes olla kallis remppa.

Originally posted by kekexx
kaikki virrat pois. anna olla pari minsaa. ja taas päälle,

if piippaa=roskiin else ok.

"kasetti" täytyy lakata about 50€

tv huolto anyone?

:wall:

Hakkurivirtalähde mahdollistaa tuon ns. valmiustilan, mutta ei oo kauhean suositeltavaa pitää telkkua siinä, koska silloin koneessa on virrat päällä ja tulipaloriski on itseasiassa aika suuri.
Ja ei ne ikää katso nuo telkut. Leviää ku leviää.
Kiikuta se kuitenkin huoltoon jos se ei käynnisty, tai älä ainakaan pidä töpseliä seinässä!!

Re: Re: Hiiri telkassa vai mitä helvettiä?!

Originally posted by foobari
Melko varmasti sieltä on mennyt se jokumikälielyytti-konkka, joka vanhemmuuttaan usein kuivuu.

Elektrolyyttikondensaattori. Joskus näkee tollasia joista on tullu sisuskalut pihalle. Voi aiheuttaa vinkumista tai mitä vaan. Vie nyt vaan korjaamolle se töllö.

Originally posted by Mariko
Here's what happened:
Mä katon himassa leffan ja sammutan telkan ja videot siitä kaukosäätimen namikasta, siis sillai että niihin jää se valmiusvirta tai mikä nyt onkaan nimeltään. Ok, käyn salilla reenaamassa ja tuun takas, meni abaut tunti, ja kämpässä on sellanen kevyt palaneen muovin haju. Oon siinä sitten että :confused: ja huomaan että telkkari piipittää. Semmosta viu viu viu -ääntä niinku siellä olis hiiri sisällä, tai kaverin doobermanni, mitä kyl vähän epäilen... No eiku töpseli seinästä. Nyt se perhanan vempele alottaa heti vinkunan jos yritän sitä laittaa päälle. Siis kyseessä oleva elämänlaatuani parantava vekotin on noin kuusi vuotta vanha fiilipsi! Ei kai ne saatanat nyt noin nuorina voi kuolla??!! Eihän??? :curs:

Niin noi Philipsithän vaikka ihan jees telkkuja onkin, niin ei oo koskaan ollut siitä kestävimmästä päästä. Mutta eiköhän tostakin selviä, kun viet telkun pikku huoltoon putsattavaksi. Muutenkin telkkaria kannattaa pitää niin, että se ei pääse hirveästi pölyttymään.

itselläni oli juuri viikko takaperin samantyylinen vika. yritin laittaa tv:tä päälle ja pelkkää piipitystä kuului. :confused: aikani rämpyteltyä on/ off nappia tv lähti päälle, mutta ei pysynyt päällä kuin korkeintaan 5 min. no vein sitten tv:n korjaamolle, jossa vaihdettiin powerista konkat. kondensaattoreissa alkaa varauskyky laskemaan vuosien saatossa. kondensaattoriviat ovat muutenkin yleisiä tv:issä. -> korjaamolle :arvi:

EDIT:
Originally posted by MPV70
Demagnetisointi auttaa useaan väriongelmaan... eli TV noin 1-2 pvää kokonaan irti töpselistä.

Oma (kas kas) Phillipsi otti muuton yhteydessä värivamman, kun kävelin kaiuttimen kanssa noin 50cm päästä siitä.Tuolla tempulla sain värit back.

kerran siivotessa laitoin ohimennen kaiutin-elementin tv:n päälle ja siivosin kaikessa rauhassa, kunnes sattumalta vilkaisin tv:tä. Oli muuten värit aivan helevetin sekaisin tv:ssä. Keksin sitten kääntää kaiuttimen toisinpäin tv:n päällä ja ottaa sen vähän ajan päästä kokonaan pois. problem solved :rolleyes:

Originally posted by tsiguela

kerran siivotessa laitoin ohimennen kaiutin-elementin tv:n päälle ja siivosin kaikessa rauhassa, kunnes sattumalta vilkaisin tv:tä. Oli muuten värit aivan helevetin sekaisin tv:ssä. Keksin sitten kääntää kaiuttimen toisinpäin tv:n päällä ja ottaa sen vähän ajan päästä kokonaan pois. problem solved :rolleyes:

No itse en voisi laittaa pääkaiutin elementtiä telkun päälle, koska menisi phillipsi romuksi :D 80-luvun Jamot 200W ja painoa ihan liikaa.
Nykyiset kaiuttimethan rupeaa olemaan jo sisustus elementtejä ja hyvin on se teknologia saanut muovilootista ääntä irti. :thumbs:

Joo ei oo päässyt nykyiseen kämppään sisustuksen suunnittelijaa tms, koska siellä asun minä:piis:

Re: Re: Re: Hiiri telkassa vai mitä helvettiä?!

Originally posted by Powerhousu
Elektrolyyttikondensaattori. Joskus näkee tollasia joista on tullu sisuskalut pihalle. Voi aiheuttaa vinkumista tai mitä vaan. Vie nyt vaan korjaamolle se töllö.

Joo ja muuten lämpö lyhentää ko ELKOjen elinikää, jokainen ympäristön + 10 C puolittaa ELKOjen ikän - eli TV paikkaan jossa tuuletusaukot ei ummessa

Originally posted by MPV70
Nykyiset kaiuttimethan rupeaa olemaan jo sisustus elementtejä ja hyvin on se teknologia saanut muovilootista ääntä irti. :thumbs:

Kyllä mä oon sitä mieltä että noi vanhemmat kaiuttimet soi paljon paremmin kun nykyiset. En tiedä sitten mistä johtuu, mutta näin on. On kai tarvinnu kaiuttimet suunnitella paremmin kun vahvarit on ollu huonompia.

Ja tosta kaiuttimen viemisestä television lähelle; Kaveri laski epähuomiossa 15" Rockfordin powerin telkkarin päälle. Siinä on jo sen verran magneettia että meni kuva ihan päin v...ua. Ei saatu kuntoon kun tolla demagnetoinnilla. En suosittele.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom