Hiiohoi, uusin DT

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

Mike

ATG
Pakkotoisto
http://www.dreamtheater.net/disco_dreamtheater.php?s=tot

train_of_thought.jpg

Jep, sain plätyn perjantaina käsiini. Huomattavasti edellisiä levyjä rankempaa, mikä ei kuitenkaan ole mikään huono juttu. Eri bändeiltä on myös lainailtu jännästi juttuja biiseihin. Kaikenkaikkiaan ihan hyvä levy, mutta en ehkä silti ainakaan vielä laskisi kyseistä levyä DT:n parhaimpien joukkoon. Ehkä se vielä avautuu hieman lisää.

eka loistava DT-levy. tätä jaksaa kuunnella pitemmänkin aikaa. tylsän tilulilun (jota myös löytyy) sijasta on keskitytty progressiivisesti kehittämään juonta biiseihin kokonaisuutena, eli ei käy tylsäksi. ja portnoyn tool-ylistykset alkavat kuulua herran soitosta läpi paikkapaikoin, tyyliä alkaa löytymään. hyvä levy, ei voi muuta sanoa.

EDIT: toka loistava levy, awake on ROK edelleen. vaan ei hakkaa tätä uutukaista IMO.

Originally posted by Mike
Onko kellään mitään tietoa mikä bändi tuo feikki on? Kuulostaa helvetin hyvältä.

Joidenkin tietojen mukaan se feikkilevy olisi oikeasti Superior - Younique. Tarkista itse.

eka loistava DT-levy. tätä jaksaa kuunnella pitemmänkin aikaa. tylsän tilulilun (jota myös löytyy) sijasta on keskitytty progressiivisesti kehittämään juonta biiseihin kokonaisuutena, eli ei käy tylsäksi. ja portnoyn tool-ylistykset alkavat kuulua herran soitosta läpi paikkapaikoin, tyyliä alkaa löytymään. hyvä levy, ei voi muuta sanoa.

No oon uuden plätyn kuunnellu jo useamman kerran läpi ja oon kyllä erimieltä! Siis just tässä levyssä tuntuu että bändi on hukannu sen punaisen langan biiseistä ja biisit on vain ylipitkää tilulilu-kikkailua. Sanoisinko että yksi paskimmista DT levyistä tähän mennessä. Kyllä levyltä myös siistejä juttuja löytyy mutta ne hukkuu biiseissä kaiken muun turhan kikkailun alle. Ei kyllä dt enää koskaan tuu tekemään Awaken kaltaista mestariteosta, tai sitten mitään Images&Word:sin tapaista. Tosin en nyt tarkoita että pitäisi tyylillesti samanlaisia olla mutta mutta...
:itku:

Originally posted by Ville
No oon uuden plätyn kuunnellu jo useamman kerran läpi ja oon kyllä erimieltä! Siis just tässä levyssä tuntuu että bändi on hukannu sen punaisen langan biiseistä ja biisit on vain ylipitkää tilulilu-kikkailua. Sanoisinko että yksi paskimmista DT levyistä tähän mennessä. Kyllä levyltä myös siistejä juttuja löytyy mutta ne hukkuu biiseissä kaiken muun turhan kikkailun alle. Ei kyllä dt enää koskaan tuu tekemään Awaken kaltaista mestariteosta, tai sitten mitään Images&Word:sin tapaista. Tosin en nyt tarkoita että pitäisi tyylillesti samanlaisia olla mutta mutta...
:itku:

otan osaa jos et kykene käsittämään kun kappaleita jotka sisältävät 3minuuttia jotain yksinkertaista riffiä. tuo levy tulee kestämään pitkään juuri sen takia että biisit ovat ajatuksella sävelletty, ja sellainen show-off meininki on selkeästi vähentynyt, ja sekin mitä tuolla levyllä kuulee on toteutettu tyylillä, toisin kun aikaisemmilla levyillä. IMO. kyllä se levy sullekin avautuu kun kuuntelet sitä ennakkoluulottomasti etkä mieti missä jokin biisi loppuu ja missä seuraava alkaa. hyvä kokonaisuus. TYYLIKÄSTÄ PROGEA, perkele. yksi kuluvan vuoden parhaista levyistä, heti a perfect circlen jälkeen..

Originally posted by Beck
Joidenkin tietojen mukaan se feikkilevy olisi oikeasti Superior - Younique. Tarkista itse.

Jees, tuopa se on, kiitos. On aika hyvä bändi, arvosteluissa sanottu aikamoiseksi DT klooniksi ja sepäs passaa meikäläiselle. Pitää tutustua bändin historiaan tarkemmin.

edit:
Nyt kun oon sahannut levyä edes takas, niin kylläpä vain maittaa, todella laadukas bändi, kannattaa zekata.

http://www.meet-superior.de/

sup1.jpg

Originally posted by merkkari
otan osaa jos et kykene käsittämään kun kappaleita jotka sisältävät 3minuuttia jotain yksinkertaista riffiä.

no jopas on mielenkiintonen kommentti kaverille, jonka mielestä images and words ja awake on loistavia albumeja :)

levystä kuitenkin, itse pidän tosi paljo tosta musasta, en ois välttämättä jaksanu kuunnella mitään vanhempien levyjen kaltasta enää.
yks asia mistä en niinkään tykkää, on se viimesen päälle hiottu soitto ja tuotantopuoli... jonkinlainen "raakuus" pitäs levyltä kuulua niin se olisi elävää. sooloistakin puuttuu välillä energia ja potku kun kuulostaa niinku ne ois äänitetty 50 kertaa ennenku onnistuu täydellisesti ilman turhia rätinöitä.
erittäin loistavaa dream theateria silti!

niin ja merkkari, yritä hyvä mies ymmärtää että joidenkin mielestä sellanen steve vai:n tilutilulesolesokikkailu on oikeasti hyvää, kaunista ja mielenkiintoista musiikkia :kippis1:

Pystyttekö sanomaan mikä on mielestänne levyn paras biisi? IMO endles sacrifise ja stream of consciousness.

Originally posted by merkkari
otan osaa jos et kykene käsittämään kun kappaleita jotka sisältävät 3minuuttia jotain yksinkertaista riffiä. tuo levy tulee kestämään pitkään juuri sen takia että biisit ovat ajatuksella sävelletty, ja sellainen show-off meininki on selkeästi vähentynyt, ja sekin mitä tuolla levyllä kuulee on toteutettu tyylillä, toisin kun aikaisemmilla levyillä. IMO. kyllä se levy sullekin avautuu kun kuuntelet sitä ennakkoluulottomasti etkä mieti missä jokin biisi loppuu ja missä seuraava alkaa. hyvä kokonaisuus. TYYLIKÄSTÄ PROGEA, perkele. yksi kuluvan vuoden parhaista levyistä, heti a perfect circlen jälkeen..

No kyllä mielestäni pystyn aivan mainiosti ymmärtämään biisejä joissa ei jauheta kolmea minuuttia yksinkertaista riffiä. Jos luulet että kuuntelen vain iron maidenia ja sanon tätä uutukaista paskaksi vain sen takia että se ei ole kuten iron maiden, olet väärässä. Mielestäni joku Scarred Awake:lta on ihan eri luokassa verrattuna tämän uuden plätyn biiseihin. Siinä on juuri loistava esimerkki biisistä jossa on kaikki kohdallaan vaikka onkin monimutkainen ja hiitasti aukeava. Kyseisessä biisissä on sitä tunnelmaa mitä näistä uusista biiseistä ei tunnu löytyvän. Samaa ylitsepääsemätöntä tunnelmaa löytyy myös muilta Awaken ja I&W
biiseiltä, kuten Lifting shadows off a dream/Wait for sleep/Surrounded jne.. :)

Turhapa näistä mielipide asioista on väitellä..:david:

Originally posted by Ville
Turhapa näistä mielipide asioista on väitellä..:david:

voi niistä keskustella. ja scarred on IMO myös DT:n ehdottomasti paras biisi. space-dye vest on myös loistava. tartuin ehkä liikaa rivien väliin, sain sellaisen mielikuvan että tämän uutukaisen olisi haluttu kuulostavan edellisiltä levyiltä, jollaista näkökulmaa en voi ymmärtää. aina, siis AINA bändi kehittyy, sitä ei voi estää, jokainen kehittyy soittimensa kanssa, vaikutteita tulee kokoajan joka paikasta, eli bändi ei ns. VOI jäädä junnaamaan paikoilleen, ellei jollain ole tiettyä mielikuvaa siitä miten asiat tehdään eikä ole valmis muuttamaan tapojaan. tuollainen tappaa sen bändin sisäisen hengen, ja onneksi melko harva bändi sortuu tuohon. ulkopuolisen kuuntelijan harteille jää sitten päättää onko kehitys mennyt hyvään vai huonoon suuntaan. ja tästä toiminnasta muodostuu; yllätys, yllätys - mielipide :)

Originally posted by Mike
Tuosta liikkuu sitten feikki netissä.

http://media.dreamtheater.net/audio/Dream_Theater-As_I_Am.mp3

Tuosta kannattaa zekata että on oikea.

Kertokaas DT-fanit, löytyykö levyltä muita samankaltaisia biisejä? Kuulin YleX:ltä tuon eilen ja on aivan loistobiisi. Mulla oli sellainen käsitys että DT olisi bändi joka soittaa kymmenen minsan tilulilu-täpping-sooloja, mutta tuo biisi ei todellakaan ole sellainen.

Mulla meni kaks kuuntelukertaa ennen kuin pääsin kiinni uuteen levyyn. Kävi mielessä jotenkin samaa kritiikkiä kun monilla teistä, eli kuulosti aluksi liian puhtaalta ja treenatulta, jotenkin tasapaksulta. "Karvakertoimet "eivät nousseet yhtä korkeiksi kuin vanhemmissa levyissä (Awake, I&W), joissa soinnut ja kuviot olivat jotenkin mahtipontisempia.

No, kolmannen kuuntelukerran aikana korva alkoi löytää ja arvostaa melodioita ja biisien rakenteita. Ehdottomasti parhaat kappaleet ovat Sacriface (eiku mikä se toka oli, ei oo nyt levyä tässä) ja In the name of god.

Koomista kyllä on ajella autolla ovien pullistuessa Dreamin saundeista, kuskin suun liikkuessa sanojen tahtiin... Onneksi kukaan ei ole kuulemassa! :D

Ja muuten kiitos tuosta Superior-tiedosta, mulla on niitten 5 biisiä dreamin nimellä. TYkkäsin kyllä kovasti mutta mietin pari kertaa että mitä LaBrielle on tapahtunut...
:evil:

Pitkästä aikaa (Awaken jälkeen ensimmäinen) hyvä DT levy jota on kiinnostanut kuunnella useampia kertoja. Ensimmäisen kerran kun pistin As I Amin soimaan en ollu DT:ksi tunnistaa ennenkuin ällömakea James Labrie tuli tuttuun tapaan joikaamaan harvinaisen hienosti alkavan biisin pilalle (lähes).

Back
Ylös Bottom