Hiilarit kuriin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fredrica
  • Aloitettu Aloitettu

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
Ikä
40
Paljoko vedätte hiilareita vuorokaudessa? g/kg?
Musta tuntuu, että mulla tuppaa kertyyn liikaa vaikka mitä tekis. Ei, ei mulla oo hiilarikammo, mutta tuntuu, että sellanen alkaa kehittyyn... Kertyykö ne ylimääräiset sitten läskiksi vai? :itku:
Tuntuu, että jos hiilareiden tulis pysyä alle 200g vuorokaudessa ni se teettää ihan tarpeeksi päänvaivaa...
Jostain luin, että tarve on lajista riippuen 3-7 g hh/kg. Musta tuntuu toisaalta, että toi 3kg on aika snadi paukku...
Help me!

Eiköhän toi hiilarien määrä vaihtele vähän sen mukaan, paljonko päivässä ylipäänsä vetää kaloreita ja paljonko kuluttaa. Pienemmät grammamäärät vähemmän kuluttavalle ja suuret määrät vaikkapa kestävyyslajeja treenaavalle, joka siis kuluttaa paljon.

Laske mieluummin vaik proteiinimäärät kohilleen ja rasvaa kans ja sit se mitä päivittäisestä kalorimäärästä jää niin syöt hiilareina -mutta hyvänlaatuisina sellaisina. Kasviksiakin saa aika urakalla naamaansa tunkea että toi 3g/kg tulee täyteen :D

Turha kai alkaa tarkkaa grammamäärää laskee, jos ei mitään kisadieettiä vedä. En mä ainakaan laske, paitsi jos joskus ihan uteliaisuudestani :)

Aivan niin teenkin :0:
Proteiinit on kohdallaan ja rasvat myös. (Eihän mulla nyt mitään niiin hirvittävänkamalanmahdottoman tarkkoja rasva ja proteiini arvoja ole päivätarkkuudella, mutta tarpeeksi kylläkin, mutta noita hiilareita keryy kuitenkin yli suositusten.)
Ei siis kannata turhaa stressata hiilareista jos proteiinit ja rasvat on kohdallaan ja kalorimäärä suht oikea?
Kyllähän nämä jutut sitten kulkee käsikädessä, mutta mietin pitäskö rasvoja nostaa, mut äh.. näin on hyvä. Ei aleta turhantarkoiksi :piis:

Niin kauan, kun treeni kulkee ja olosi on hyvä, ei ole mitään syytä alkaa hifistellä. Ressi siitä vaan tulee. Ihmiset on yksilöllisiä, ja toisille sopii lowcarb, toisille taas saattaa jopa sopia paremmin PV-tyyppinen hiilarimussutus.

Kiitos! Oon huomannu, että mulle noi hiilarit sopii. Kärsin nopeasti hiilarivajeesta jos niitä rajotan (pahoinvointi, hermostuneisuus jne.) :(
Kiinnostuin vain enemmän nyt hiilareista ja sain niistä esim. netin kautta enemmän tietoa ja myös ristiriitaista tietoa.
Pelottavaa, mutta kehitän huolimatta kaikesta itselleni jonkinlaista hiilarikammoa. Nyt! Itseä niskasta kii! No worry! :worship:

Tämä hiilari juttu on kyllä todella yksilöllistä. Itse en toimi low carbilla, olo on koko ajan etova ja tukkoinen. Yritin joskus low carb dieettiä ja tulos oli aivan päinvastainen eli turposin sen sijaan että olisin laihtunut. Reenit meni päin prinkkalaa ja v**utti tauotta.

Kokeilemalla sen oppii että mikä toimii omalla kohdalla.

Sasuli sanoi:
Tämä hiilari juttu on kyllä todella yksilöllistä. Itse en toimi low carbilla, olo on koko ajan etova ja tukkoinen. Yritin joskus low carb dieettiä ja tulos oli aivan päinvastainen eli turposin sen sijaan että olisin laihtunut. Reenit meni päin prinkkalaa ja v**utti tauotta.

Kokeilemalla sen oppii että mikä toimii omalla kohdalla.

Huh, kiva kuulla, että en ole ainoa. Kun olen vähän low carbin suuntaan yrittänyt vetää, niin olo tulee kyllä todella oudoksi. Kumma, kun aina väitetään, että hiilarit turvottaa, minulla se menee juuri päinvastoin.

Proteiinin tarvekin taitaa olla aika yksilöllinen. Minulla isoista proteiinimääristä tulee vatsa ihan kipeäksi ja "painavaksi", ällöä, ja toisaalta suht hiilaripainotteisella ruokavaliolla tuntuu kuitenkin tulevan tulostakin. Ok, jos tähtäisin fitness-kisoihin, proteiinia pitäisi varmasti saada enemmän, mutta jos omaksi ilokseen treenaa, taitaa olla parasta syödä sitä, mikä tekee hyvän olon.

Tuota hiilarihysteriaa olen itsekin välillä alkanut kehittää, mikä on jokseenkin typerää. Yritän nyt psyykata itseni ajattelemaan, että hyviä hiilareita saa syödä niin paljon kuin sielu sietää. Sokeri on toki edelleen pannassa.

EDIT: voisin tässä käyttää esimerkkinä äitiäni, joka syö erittäin nirkosesti lihaa, elää lähinnä ruisleivällä eikä ole koskaan järin aktiivisesti treenannut (mitä nyt jossain jumpissa käy). Äitee on 56-v, painaa 52 kiloa ja näkisittepä sen selkälihakset. Eikä käsivarsienkaan lihaserottuvuudessa ole vikaa. Erityisen kauheaa on, että kun oikein töitä tehdään, se kyllä jaksaa enemmän kuin minä. (esim. pinotaan puita tms.)

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom