Hiilaripäivän safkat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Emmah
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Fitcat, nyt kun sanoit... niin takuulla muuten join liian vähän. Päätä on särkenyt eilisillasta asti ja jomottaa edelleen joten tuonkin melkein voi pistää liian vähän juomisen piikkiin. Ei varmaan tankkauspäivänä riitä millään se sama määrä, mitä normaalisti muuten juo - ja kun ei tule treenejä, niin siinäkin jää äkkiä melkein pari litraa nestettä juomatta. Kiitos hyvästä vinkistä! Paino tosin nousi ihan kuten aiemmillakin kerroilla, joten toivon mukaan sinne pikkuruisiin lihaksiinkin on jotain jäänyt.

Vähän offtopic, mutta pakko mainita... mä olen kans kyllä yks tahvo. Nyt vasta älysin, kuka sä fitcat olet. :D

En osaa vastata tuohon nälkäkysymykseen (oon tosin huomannut saman), mut onko kukaan muu huomannut sitä että hiilaripäivän jälkeisenä yönä uni on jotenkin erilaista? Vaikka nukun sikeämmin, niin vähän väliä on kuuma ja kylmä ja se nukkuminen on jotenkin vähän sellaista tuskaista. Mä huomaan muutenkin, että pitkin viikkoa unentarve vähenee ja nukun koko ajan huonommin.. la-su yö on yleensä surkein, hyvä kun pari tuntia saa unta vaikka kuinka olis väsynyt. Muutenkin loppuviikkoa kohti herään aina joka aamu aikaisemmin. Ne hiilarit... tai niiden vähyys varmaan...

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Faidra, mulla ainakin on perunasta tullut dietillä vatsa kipeeksi. Voi toki itsellä johtua siitä että muutenkin syön hyvin harvoin perunaa...

Faidra sanoi:
onko kukaan muu huomannut sitä että hiilaripäivän jälkeisenä yönä uni on jotenkin erilaista? Vaikka nukun sikeämmin, niin vähän väliä on kuuma ja kylmä ja se nukkuminen on jotenkin vähän sellaista tuskaista.

:offtopic:

Tuttu tunne. Kuuma ja kylmä vuorottelee. Tietää että aineenvaihdunta on taas potkaistu käyntiin :) Mulla on mielettömät unen lahjat muutenkin, joten en kärsi dieetillä unettomuudesta juurikaan :zzzz: Miehellä alkaa aina pukkaamaan ongelmia unen kanssa mitä pidemmälle dieetti etenee ja se häiritsee tietenkin minun yöuniani :evil:

Hyviä nuo Alpenin myslipatukat, tarvii panna korvan taa (siis tuotteen nimi, ei patukka...) seuraavaa dieettiä ja sen hiilaritankkauksia varten. :) Yhdessä patukassa nimittäin 59 kcal, p 1,2g, hh 11,9g, r 0,8g.

Moniko syksyn kisaajista on jo pitänyt hiilaripäiviä? Kuinka usein niitä pidätte ja millä tyylillä? Itse pidin ekan hiilaripäiväni viikko sitten ja tänään on toinen...En vedä mitään "hirveitä mättöjä", vaan sopivasti. paino lähti ainakin laskuun hiilaripäivän jälkeen (ei tosin heti :)) Ajattelin nyt kokeilla tätä kerran viikossa systeemiä. Ainoo ikävä puoli on se, että vatsa menee sekaisin ja on täynnä ilmaa :( Herkkävatsainen kun olen...Tarkoitus on syödä mahdollisimman siististi.

Minkäslaisia "herkkuja" ootte vetäny hiilaripäivänä?
Mun Top 5 on:
-Paahdettu ruisleipä
-Puurot
-Kevyet letut mansikoilla, ja ehkä vähän kevyt jädeä :)
-Vähärasvaiset karjalanpiirakat
-Hedelmäsalaatti

Täällä 3 hiilaripäivä menossa tän dietin aikana. Hikee puskee ja nukuttaa :D

Mun suosikeihin kuuluu:

*alpen mysli -no added sugar
*tuorepasta
*karjalanpiirakat
*täysjyväleipä

P.S. Aivi, saanko kysyä että olitko muuten keväällä Lipen leirillä? Tehtiin yhdessä hauista maaten taljassa...jos muistat ja jos se olit sä :)

Täällä odotellaan hiilaripäivien alkua vesi kielellä... siitäkin huolimatta, että toisaalta toivon ettei niitä tulis ollenkaan. :lol2: Ei yhtään ristiriitaista? Ei vaan, tuo hiilaripäivien alku tietää sitä että viikolla saa kitua pienillä kaloreilla... ei oo kivaa! Mutta toisaalta se reilun kolmen tonnin herkuttelu yhtenä päivänä himottaa luvattoman paljon. :kuola:

Mun eka hiilaripäivä on todennäköisesti 10. dieettiviikon jälkeen. Nyt mennään viikkoa 7.

Oikeastaan en edes tiedä mitä mä tossa hiilaripäivässä himoitsen, kun ruuat on melkeinpä samaa settiä nyt tavallisinakin päivinä - tosin dieettiversioina. Oon soveltanut sapuskoja niin paljon, että ei ole sellaista himoa sen kummemmin mihinkään erityisiin ruokiin. Uskoisin, että tällä systeemillä sitä kisan jälkeistä järkyttävää mässäilytarvettakaan ei tule. :) Eniten vaan taidan odottaa sitä, että saisi syödä kukkuralautasellisia ruokaa... hehheh, minkäs teet kun on pohjaton massu. Ai niin, ja sitä, että saa syödä nopeita hiilareita. Viime dieetillä tuli todettua, että mun hiilaripäivät on mentävä läpi lähes pelkästään nopeilla hiilareilla, muuten seuraavalla viikolla ei tapahdu yhtään mitään.

Mun hiilaripäiville tulee kyllä näitä... koska näitä sapuskoja on ikävä viime dieetin hiilaripäiviltä:
-mannapuuro
-jäätelö
-irtokarkit
-ranskanleipä ja mansikkahillo
-riisipuuro
-paahtoleipä ja hunaja
-täytekakku... jos uskallan tehdä sitä - pelkään että syön sen kokonaan yksin, heheh

Nam...
25straw.jpg

edit: Ai niin, loistoruoka hh-päivälle: lohkoperunat uunissa. Pottuja joku 500g, pilkotaan "veneiksi", päälle grillimaustetta reippaasti. Jos uskaltaa niin voi hiukan pyöräyttää öljy-mausteseoksessa. Uunissa kunnes alkavat olla hiukan tummuneita jo ja ääntä kohti ketsupin kera..

P.S. Aivi, saanko kysyä että olitko muuten keväällä Lipen leirillä? Tehtiin yhdessä hauista maaten taljassa...jos muistat ja jos se olit sä :)

Juu minähän se olin :) Mistäs arvasit? Mitenkäs on dietti sujunut? Mulla 6.viikko menossa ja ihan kivasti on sujunut...Vai hiilaripäivää vietät sinäkin :) Hiki on myös täällä ja väsyttää, ajattelinkin mennä päikkäreille :)

Muistelin kun juteltiin noista offin kaloreista ja puhuit että katsot aika tarkasti syömisiä ja sit täällä pakkiksella noita ruokakeskusteluja seuratessa tulit vaan jotenki mieleen, hih :)

Mä heräsin just päikkäreiltä...niin ja 11. viikko on mulla menossa. Ei oo enää kauaa turkuun, melkein jo loppurutistuksia mennään :) apua...

Itsellä huomenna tiedossa ensimmäinen hiilaripäivä!! Kummallista, mutta jotenkin ei erityisesti tee mitään mieli..pitää oikein miettiä mitä sitä söis. Melkein pelkillä hiilareilla on tarkoitus mennä ja kaloreita noin 2200. Mutta veikkaanpa että kun menen illalla Stokkan herkkuun pyörimään, niin eiköhän tuota jotain syömistä keksi :D

Tällä hetkellä mieli tekee:

- tuoreita sämpylöitä (lämpimiä, joihin levite sulaa :kuola: ) ja paahtoleipää
- tuorepastaa
- ihan tuoretta lakua (karkkia voin kuulemma syödä hieman)

Enemmän tekis mieli Taffelin poimusipsejä ja blue cheese-pähkinöitä, mut ne nyt kai sitten ei käy laatuun rasvojen takia...

Mielenkiinnolla kyllä odotan mitä kropassa tapahtuu, näin ekalla dieetillä kun kaikki on niin uutta ja jännää :hyper:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onpas pienet kalorit tankkauspäivälle! Paljollako sä menet nyt viikot? Useinhan nuo tankkauspäivän kalorit on vähintään 2 x normaalipäivän kalorimäärään nähden.

Yhyy, mulla ei kai ole tankkauksia näköpiirissä ollenkaan. :itku:

Onpas pienet kalorit tankkauspäivälle! Paljollako sä menet nyt viikot?

Nyt eka viikko takana 1400 kalorilla. Pitää vielä huomenna varmistaa kun treffataan valmentajan kanssa, että onko tuo se määrä, mutta tuosta oli puhetta aikaisemmin.

Odotan innolla kyllä huomista viikkopunnitusta, nyt nimittäin oikeesti tuntuu että paino on taas tippunut ja kroppa kiristynyt!! Ja sen jälkeen syömään ja tekemään poseharkkoja turvonneella masulla :D

Onko oikeasti fysiologisia perusteita syödä tankkauspäivänä enemmän kuin tuo Aivin reilu 2000? En nyt ihan tarkkaalleen muista, mutta joskus laskin, että lihakset ja maksa varastoivat glykogeeniä yhteensä noin 500 g ja tästä tulee noin 2000 kcal pelkkinä hiilareina laskettuna. Loppu on sitten pään hoitoa ja psykologiaa? ;)

No juu, pieleenhän mä taas aattelin. Pitäähän sitä hh-päivänä peruskulutuksen verran vedellä kaloreita tankkauksen päälle.. :) Vaan toisaalta, onko ne glykogeenivarastot normidieetillä (ei keto) koskaan täysin tyhjät?

EDIT: Ja nyt loppui offtopic!

Zone-sarja -42%
Mulla on takana jo 3 hiilaripäivää. Siis aika monta :) Noina päivinä hiilareita tulee noin 2x enemmän kuin normaalisti. Eli ei nyt hirveitä mättöjä. Kalorit on ollu hiilaripäivinä joku 2200-2400. Mä en yhtenä päivänä kykene vetämään puhtaita hiilareita hirveesti. Tietty jos namuja pistelis :) mutta eivät kuulu mun hiilaripäiviin...

Onko oikeasti fysiologisia perusteita syödä tankkauspäivänä enemmän kuin tuo Aivin reilu 2000? En nyt ihan tarkkaalleen muista, mutta joskus laskin, että lihakset ja maksa varastoivat glykogeeniä yhteensä noin 500 g ja tästä tulee noin 2000 kcal pelkkinä hiilareina laskettuna. Loppu on sitten pään hoitoa ja psykologiaa? ;)

:offtopic:
Muistelin myös tuota lihasten ja maksan kykyä varastoida glykogeeniä... Mieleeni on jäänyt, että noin 65kg ja 12 % rasvoilla oleva henkilö pystyisi varastoimaan alle 400 g hiilareita. Jakauman ollessa: maksa 110g, lihakset 250g ja kehon nesteiden glukoosi 15g, yhteensä siis 375g.

Latest posts

Back
Ylös Bottom