Hiilarihimo / ammottava nälkä

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Heippa,

Haen vertaistukea dieetilleni kun ei tää tod oo helppoo....

Keskivartaloläskejä yritetään häivytellä ja samalla kovatehoista punttitreeniä. Alan ammattilainen on laatinut ruoka ja treeniohjelman omien tavoitteideni mukaisesti.

Ruokavaliosta on karsittu kokonaan pois leipä ja hiilaria tulee ainoastaan treenipäiviniä aamupuurosta sekä noin parista desistä riisiä/pastaa treeninjälkeisellä aterialla.

Tiedän että dieettiin kuuluu nälkä mutta mulla tää tuntuu olevan harvinaisen tuskaa. Vatsa huutaa ja mouruaa ja olo on todella paska. Ei meinaa duunistakaan tulla mitään kun jatkuva nälkä mouruaa vatsassa.

Kokemuksia muilla ? Rasvan palamista yritetään vauhdittaa kalorisyklittelyllä eli lepopäivinä ei hiilaria kuin palautusjuomasta ja treenipäivinä tuo vähäinen hiilari lisäksi. Tuntuu että mun keho rupee huutamaan sitä hiilaria ja tuo oksettavan tuntuinen nälkä on koko ajan päällä....:/

Vai että ammottava nälkä, no se ei oo kiva olotila. Kuinka kauan oot toteuttanut tuota ohjelmaa? Ootko koettanut lisätä protskua & rasvaa?

No pari viikkoa vasta. Myönnän kyllä, että todella kova ruokavalio mulle. Kaikki määrät on ennalta oheistettu ( 100 gr kanaa, 5 gr oliiviöljyä jne) joten en ole lisäillyt itse mitään. Ekan viikon jälkeen retkahdin heti syömään hiilaria viikonloppuna, ei taida tällaseen riittää meikäläisellä itsekuria...voe prrrrrrrrr....

Ei varmaankaan ole sun itsekurissa vika, liian paljon muutoksia vaan kerralla sekä fysiikalle että psyykelle. Nuo retkahdukset kertoisi juuri siitä. Pikkuhiljaa hyvä tulee, ja jää muutokset pysyviksi elämään:) Millaiset elämäntavat sulla aiemmin ja paljonko pudotettavaa? Mitä tää ammattilainen on ollut tästä ilmenneestä ongelmasta mieltä?

Aikaisempaa liikuntataustaa on kyllä, on se ollu osa elämää aina. Samoin suklaa ja kaikki muut herkut.

Itse buukkasin tapaamisen tälle kaverille ja kerroin että haluan läskit pois ( noin -10 kg) mutta samalla treenata punteilla niin että olisi mahdollisuus kehittyä. Sen pohjalta hän minulle ohjelmat teki joten kyllähän se tietty mun päässä on ongelma jos en pysty ohjelmia noudattamaan. Tämä oma vatsan reaktio vaan vähän yllätti että nälkä huutaa todella kovana.

Toki itse poikkesin ohjelmasta kun pää ei kestänyt ja vedin kaikkee mahdollista napaan. Nyt sitten kun yrittää palata siihen ruokavalioon niin nälkä tuntuu entistä pahempana

Niin ja ohjelmat tehtiin " kertaluonteisesti" eli ei mitään seurantaa tässä vaiheessa. Eli en ole hänelle mennyt tästä asiasta uikuttamaan.

Hmm, olisko sun mahdollista laittaa jotain faktaa tuosta ohjelmasta tarkemmin tänne? Että sais tietoa ravinnon ja kulutuksen suhteesta.

Itse olen VHH:lla ja syön hiilareita n. 50 g päivässä ja oon huomannu että ainoastaan rasva pitää nälkää kunnolla. Siksi syön proteiinia n. 100 g päivässä ja rasvaa menee sitten lähemmäs 200 g päivässä pääasiassa voista ja kermasta. Nälkä ei pääse yllättämään ja rasva palaa hyvin :D Syön 3-4 kertaa päivässä.

Katariina77:

Mä tunsin dieetin alkuvaiheessa, ehkä ensimmäisen viikon aikana myös nälän tunnetta. Veden juomisella saa vähän tuota tunnetta pois. Ja jos tuli ratkeamistunne, niin sillloin otin (jos otin) sen ylimääräisen ruoan sieltä sallituista, ruokavalion mukaisista ruuista. Suosittelen säännölliseen ruokavalion ja runsaaseen veden juontiin soloja unohtamatta.

Itse en dieetannut otsa rypyssä, vaan soin itselleni pieniä nautintoja silloin tällöin etukäteen suunnitellusti. Kysyin myös etukäteen sen, että mikä on sellainen juttu, mitä voin mussuttaa mielin määrin, jos tulee tarve. Sain luvan syödä omenaa. Lisäksi olen syönyt kirsikkatomaatteja sekä kurkkua. Kaikkein parhaiten nälän on pitäynyt poissa proteiinipitoinen ruoka, esim. liha (kalkkunaleikkeleet jne.).

Ekan kolmen kuukauden aikana paino putosi noin 10 kiloa. Sen jälkeen olen olen ollut osittain dieettiruokavaliossa ja välillä syönyt normaalisti. Ehkä kerran viikossa, toisinaan jopa kaksi. Tähän mennessä (melkein 5 kuukautta) kiloja on pudonnut yhteensä noin 12,5.

Olen pistänyt omia dieettituntemuksiani ylös blogiini, joka löytyy osoitteesta: www.varsinainensekametelisoppa.blogspot.com

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom