Hiilarien lähde?

Itsellä tulee välillä vedettyä esim litra jädee et tulee riittävästi energiaa ja hiilarii. Italialainen jäätelö kun nyt vaan sattuu olemaan astetta parempaa :). Puuroa kaipaisin,mutta sitä ei pastanpurijat vedä

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Keitettäessäkö ne ei lämpene :D

Lämpenee hyvinkin. Siksi mainitsin tuosta raakana syömisestä. Keitetty peruna on tunnettu katabolian aiheuttaja ja paistettu aiheuttaa tämän lisäksi syöpää ja gynoja.

Optimaalisen hihyjakauman saa laittamalla 30/30/40 jaon, eli aterialle 30% keitettyä täysjyväriisiä, 30% neljän viljan täysjyvämaapähkinäpastaa. Siihen sitten vielä 40% perunaa, raakana, bataatti käy hätätilanteessa joskin sen ajoitus väärin (esim. syöminen ennen proteiinia) voi aiheuttaa finnejä.

Pointtina on että 7 viikossa oon tiputtanu 3 kiloa laardia vaikka vedän normisafkan lisäksi melkein joka päivä kaikkea pullasta jäätelöön. Jos mä laihdun tolla ja saan säilytettyä kaiken lisäks lihat samalla, niin eiköhän muilta onnistu dieetti/bodausruokavalio ilman näitä säätöjä :kippis1:

Aivan. Mutta kysymykseni liittyikin siihen miksi bodailijapoika sanoi keitetyn olevan parempi kuin paistettu. Siihen haen vastausta.

Tiedän. Itse myös tiputtanut kevään aikana 8kg pois ja mars jäätelöitä on kahvin kaverina kulunut kymmeniä tänä aikana.

Jos joku kysyy miksi. Niin siksi että liikun pystyäkseni syömään :D

Tiedän. Itse myös tiputtanut kevään aikana 8kg pois ja mars jäätelöitä on kahvin kaverina kulunut kymmeniä tänä aikana.

Jos joku kysyy miksi. Niin siksi että liikun pystyäkseni syömään :D

Näin se on. Makrot ja kalorit on se millä on vaikutus. Toki kannattaa sivussa kattoa kuidun saanti jotta vatsa pelittää; mm. tämän vuoksihan riisi on hyvä. Mikrot ja nesteytys on helppo hoitaa sinänsä, että ne ei vaadi mitään kauheeta panostusta.

Myönnän että on tullut joskus itsekin hifisteltyä. Viime aikoina oon mennyt "uuden valaistumisen" :D mukaan, eli on kyseessä sitten dieetti tai kevyt bulkki, syön aina niin että ruoka on hyvää ja saa herkutella. En voi kaikkien puolesta puhua, mutta ainakin mulla ja sulla näyttäis pelittävän. Ei siitä dieetistä tarvi mitään kidutusta tehdä; ainakaan suurempaa kuin mitä itse kalorivaje jo aiheuttaa.

Loppuun sen verran, että kieltämättä vatsa pysyy täytenä paremmin kun syö kaikki kalorit puhtaasta ruuasta, mutta ei se jäätelön rasva ja hihy eroa vaikkapa jauhelihan rasvasta tai riisin hihyistä siinä kohti kun aletaan makroja laskemaan ja mietitään esim. dieetillä että palaako tänään rasva?

Tai ei ainakaan mulla. Otan osaa jos jollakin "väärän tyyppinen", aka väärästä ruuasta saatu, hihy tai rasva on tiellä unelmakroppaa kohti mentäessä.

Edit: Niin ja tosiaan, tarkoitan nyt "normaaleja" rasvaprosentteja, kuten 8-10 kohti mentäessä. Jos kisakuntoon pyrkii niin ei välttämättä kannata Vulgrimin pulladieettejä vedellä.

Mää aloin syömään perunaa dieetillä, kun tajusin että sitä saa syödä enemmän kuin riisiä. Mahtavaa paistella kunnon pihvi ja uunissa tehdä lohkoperunoita. Joku tosin tykkää sotkee keskenään jauhelihaa ja riisiä, mutta tykkään nauttia ruuasta vaikka ei se riisi ja jauheliha ongelma ole.

Aamulla kuidut ja hiilarit tulee puurosta tai jälkiuuniruisleivästä. Illalla myös jälkiuuniruisleipä rahkan kylkeen pitää pääkopan kasassa.

Hiilarit tulee siis millon mistäkin. Vihanneksia menee kasa aina aterian kylkeen, mutta niistä niitä hiilareita ei oikein keerry.

Pointtina on että 7 viikossa oon tiputtanu 3 kiloa laardia vaikka vedän normisafkan lisäksi melkein joka päivä kaikkea pullasta jäätelöön. Jos mä laihdun tolla ja saan säilytettyä kaiken lisäks lihat samalla, niin eiköhän muilta onnistu dieetti/bodausruokavalio ilman näitä säätöjä :kippis1:

Nämä nyt on maailman paskimpia "pointteja". Se, että sinä diettaat omalla pulla-jäätelö dietillä ei tee tästä threadista turhaa. Kaveri miettii hyvänä hh lähteenä esim. määpähkinävoita, jolloin on varsin aiheellista hieman opastaa mitä hh lähteitä kannattaa käyttää.

Muutenkin koko ravinto-osion merkitys on aika minimaalinen jos joku pari vuotta bodaillut tulee huutamaan "määkin laihun vaikka syön mitä haluan". Ei siitä kukaan saa mitään vastauksia.

Ei tee threadista turhaa. On toki hyvä vinkata hyviä hihynlähteitä, mikäli ollaan mainitsemallasi maapähkinävoi-tasolla niiden suhteen.

Mutta tosiaan. Sen verran voi tuosta vastauksia saada, ettei luule tuloksien olevan riipunnainen ruskeasta riisistä, optimaalisesta hihyn ajoittamisesta, kaiken maailman lisäravinteista yms. Eli se mitä yritin tuoda esiin on ettei kannata stressata näiden perään vaan keskittyä olennaiseen.

Äläkä siekään stressaa, tai ainakaan vedä herneitä nenään pari vuotta bodailleiden kommenteista ja neuvoista. Kunhan halusin tasapainottaa tota hifistelyn ilmapiiriä. Peace. :love:

Ei tee threadista turhaa. On toki hyvä vinkata hyviä hihynlähteitä, mikäli ollaan mainitsemallasi maapähkinävoi-tasolla niiden suhteen.

Mutta tosiaan. Sen verran voi tuosta vastauksia saada, ettei luule tuloksien olevan riipunnainen ruskeasta riisistä, optimaalisesta hihyn ajoittamisesta, kaiken maailman lisäravinteista yms. Eli se mitä yritin tuoda esiin on ettei kannata stressata näiden perään vaan keskittyä olennaiseen.

Äläkä siekään stressaa, tai ainakaan vedä herneitä nenään pari vuotta bodailleiden kommenteista ja neuvoista. Kunhan halusin tasapainottaa tota hifistelyn ilmapiiriä. Peace. :love:

En vedä herneitä!

Perusasioihin keskittyminen on se mikä monelta unohtuu. Näihin kuuluu kova ja säännöllinen treeni ja hyvä ruokavalio (ei ehkä kumminkaan ne pullat ym. joka päivä) :)

Riisiä, karkkia, jäätelöä, sipsiä, hampurilaista, pastaa, mysliä, maltoa, ruisleipää, mehua what ever. Koko syksy tuli kokeiltua ottaa vähän höllemmin ja syötyä vaikka mitä sokeripaskaa lähes joka päivä ja silti tammikuussa mittailtiin 181/88kg/7-9% (pihdit ja inbody) Omallakaan kohdalla ei siis juuri huomaa eroa hiilareiden "puhtaudessa" kunhan makroravinteiden suhde ja kokonaisenergiansaanti on kohdallaan.

Nojoo, ehkä jos lähtisi tosissaan hakemaan persettä säikeille niin näillä voisi olla merkitystäkin.

Mulla on muutto menossa kaupunginosasta toiseen ja keittiökamat on ihan sikin sokin kahden kämpän välillä; ruoanlaitto on siis rajoittunutta. Tässä tilanteessa on kyllä hiilarinlähteenä päiviä pelastanut riisikakut. Itse kiskon niitä Friggsin maustettuja (Sourcream & Onion :kuola:), koska olen nössö enkä tykkää true podipildereiden tapaan niistä maustamattomista. n. 30g prodea ja semmonen 125g paketti riisikakkuja ei ole yhtään epänormaali ateria ollut nyt jo n. viikon ajan. :D

Mulla on muutto menossa kaupunginosasta toiseen ja keittiökamat on ihan sikin sokin kahden kämpän välillä; ruoanlaitto on siis rajoittunutta. Tässä tilanteessa on kyllä hiilarinlähteenä päiviä pelastanut riisikakut. Itse kiskon niitä Friggsin maustettuja (Sourcream & Onion :kuola:), koska olen nössö enkä tykkää true podipildereiden tapaan niistä maustamattomista. n. 30g prodea ja semmonen 125g paketti riisikakkuja ei ole yhtään epänormaali ateria ollut nyt jo n. viikon ajan. :D

Maustamattomien päälle kuule pikkusen ruuttaat Frenchiä ja Heinzia sekä siivun naudan paistia, niin Björckin ravintolat ruokamyrkytyksineen on pelkkää paperia.

Itse syön päivän hiilarit treenin jälkeen ja silloin menee aina joko gogreen taikka pirkan kidney/musta-papu purkki.
Kuvittelenko, mutta aika harva täällä syö papuja?

Riisikakut tosiaan unohtu ihan kokonaan. Ja tuo "maapähkinävoi" on sellasta nutellaamössöö, jossa sokerii lähemmäs 50/100. Eiköhän siitäki vähän hiilaria irtoa

Heh, komppaan beginneriä, ota ne kaikki sun listan hiilarilähteet käyttöön. Paitsi tietty se maapähkinävoi nyt ei ole kovin hyvä, kun valtaosa hiilareista tulee siitä lisätystä sokerista.

Toisaalta, onko sillä väliä jos syöt välillä litran jäätelöä saadaksesi hiilareita tarpeeksi......... :face:

Suositut

Back
Ylös Bottom