Hiilari palautumisjuomassa hidastaa proteiinin imeytymistä(tutkimus)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mtk77
  • Aloitettu Aloitettu
http://www.ajcn.org/cgi/content/full/72/4/954

Tuossakin olisi yksi perustelu miksi proteiini kannattaisi nauttia ennen treeniä ja vieläpä ilman hiilaria. Treenin jälkeen sitten hiilaria ja (proteiinia?) Jos treenaa tunnin, niin aminohapot ovat valmiina veressä ja nautittu hiilari nostaa insuliini tasoja joka kuljettaa ne aminohapot lihassoluihin.

EDIT: ei siinä tutkimuksessa palautumisjuomaa taidettu tutkia, mutta kaiketi tätä voi soveltaa sihenkin. Anteeksi harhaanjohtava otsikko.

Vaikka näitä tutkimuksia tulee koko ajan ei vain jaksa ruveta kikkailemaan niiden tahdissa. Tuskinpa kovin pieleen menee nytkään, kun otan ennen treeniä 20-30 grammaa pelkkää heraa ja treenin jälkeen palautusjuoman, jossa 50 g heraa ja 50-100 g dextroosia/maltoa.

jaaha.. kun nyt olen tälläinen:david: niin kysyn vaan lyhyesti, (vaikka asiaa on todennäköisesti jo käsitelty aiemmin) että kun olen aina ottanut heran/soijan reenin jälkeen ja reenin aikana kreatiini+dekstroosi, enkä ennen reeniä mitään, kuinka pieleen kaikki on mennyt?

Originally posted by obb_83
kun olen aina ottanut heran/soijan reenin jälkeen ja reenin aikana kreatiini+dekstroosi, enkä ennen reeniä mitään, kuinka pieleen kaikki on mennyt?
Toi kreatiini-dekstroosi on fiksumpi vetää treenin jälkeen samalla sen heran kanssa (unohda se soija palautumisjuomasta).

Originally posted by obb_83
jaaha.. kun nyt olen tälläinen:david: niin kysyn vaan lyhyesti, (vaikka asiaa on todennäköisesti jo käsitelty aiemmin) että kun olen aina ottanut heran/soijan reenin jälkeen ja reenin aikana kreatiini+dekstroosi, enkä ennen reeniä mitään, kuinka pieleen kaikki on mennyt?

Joo, niinkun jortsu sanokin jo niin soija on ihan liian hidasta.

Back
Ylös Bottom