Järvisen Ture palasi HIFK:n paitaan täksi kaudeksi 1 vuoden sopparilla.
Mitäs odotatte tältä kaudelta?
Itse odotan mestaruutta tältä kaudelta :D, nyt on edes jonkunmoinen pakkikalusto ja hyökkääjistä löytyy maalintekijöitä. Jalosen toinen kausi ja pelityyli alkaa menemään paremmin pelaajien nuppiin kuin viime kaudella kun oli ensimmäinen vuosi joukkueen peräsimessä. Maalissa jatkaa Nieminen, joka pelasi hyvin jo viime kaudella, pää kestänee pleijareissa.
En ole hifkiläisiä, mutta vastataan silti. Eli näin "ulkopuolisen" näkövinkkelistä tarkesteltuna Hifkillä on kyllä kova nippu koottuna ensi kaudelle.
Pakisto on aivan liigan eliittiä, TOP-4 parhaimmillaan myös koko liigan mittapuulla paras. Clarke, Söderholm, Kanki ja Järventie kykenevät kaikki OK kiekolliseen peliin, eivätkä ole omalla puolustusalueellakaan mitään täysiä sukkia (okei Mara on välillä hieman hazardi, mutta pelannee Kankaanperän kanssa samassa parissa, joka on yksi liigan parhaita pakkeja omassa päässä). Lisäksi Kurvinen, joka on perusvarma omanpään luutija, kykenee myös kohtuullisen kiekolliseen peliin.
Pakistolle arvosana: 9
Hyökkäyskalusto on myös riittävän tasokas mestaruusjahtiin. Hirso ja Haataja tulevat niittämään aivan hurjia tehopisteitä, Wärn tehnee läpimurron ketjun kolmantena lenkkinä. Paljon ovat Hifkiläiset valittaneet ettei maalinteko-osaamista löydy tarpeeksi, itse en kuitenkaan näkisi että Hifkillä on tällä osa-aluuella mitään hävettävää, päinvastoin - kuinka monesta muusta jengistä löytyy kolme, viime kaudella ~20 häkkiä takonutta hyökkääjää? Niinpä. Myös sentteriosasto on laaja, Hirson lisäksi keskikaistalle on heittää Wirtasta, Ramstedtia, Granlundia ja Töykkälää. Näistä Töykkälä hoitanee neloskentän roolin, Ramstedt ja Granlund sijoitetaan ilmeisesti 2-3 ketjuihin ja Wirtanen viilettää 2-kentän laidassa (näin ennakkoon, nämähän toki ehtivät muuttumaan moneen kertaan kauden aikana). Itse odotan henk. koht. Wirtaselta suurta panosta, sellaista Pakaslahti/Hytönen-tyyppistä vahvaa omanpään pelaamista, jonka lisäksi 30-40 tehopinnaa. Erittäin kova hankinta, vaikka onkin saanut yllättävän vähän huomiota. Järvisen Turon hankintaa on myös ihmetelty, mielestäni kuitenkin tämäkin hyvä hankinta tuomaan laajuutta rosteriin, hyvä 3-ketjun laituri, joka tekee työnsä pyyteettömästi.
Arvosana: 8.5
Sitten se hifkin kysymysmerkki...Eli maalivahtiosasto. Lienee selviö, ettei yhtälö Lunkka ykkösmolarina + Suomen Mestaruus oikein sovi yhteen. Niemisen Janin on ehdottoman pakko kyetä nostamaan pelinsä vähintään tasolle kelvollinen liigamolari, jotta Hifk pysyy mukana mestaruustaistossa.
Arvosana: Tällähetkellä 7.5 (itse uskon että Nieminen kykenee tuohon tason nostoon, jolloin arvosana nousee)
Eli summasummarum; Hifkillä on maalivahtiosaston toimiessa kaikki eväät aina mestaruuteen asti. Mielestäni tämä on realistinen arvio, ja tosiaan tämä näin patalasien takaa katsottuna.