Hierontalaite kyynärpään hoitoon?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Butch
  • Aloitettu Aloitettu
Olin kuulevina tässä pari päivää sitten uutisista, että joku suomalainen olisi patentoinut matalilla äänitaajuuksilla toimivan hieronta laitteen. Mainittiin että kyseisellä laitteella voitaisiin hoitaa esimerkiksi tenniskyynärpäätä, olisiko jollain tarkempaa tietoa asiasta?
Ja kyllä, tenniskyynärpää on vaivannut pari, kolme viikkoa, joten kaikki poppaskonstit millä kyseisestä vaivasta pääsee eroon ovat tervetulleita. Lepuuttaa ei kättä oikein pysty ainakaan töiden takia ja harjoitukset oon suorittanut hieman karsien kivuliampia liikkeitä.
Piikkiä en ainakaan kovin helpolla siihen suostu ottamaan, koska jonkun tutkimuksen mukaan pidemmällä aikavälillä kortisonipiikin ottaneet olivat tyytymättömimpiä lopputulokseen kuin ilman hoitoa, sekä fysikaalista hoitoa saaneet. (linkkiä en muista).

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itselläni meni n. neljä vuotta sitten kyynärpää sijoiltaan karate-kuvioissa.

Kyynärpää meinasi olla suht. jäykkä kipsin jälkeen. Mutta jollain tollaisella ääni/ultajutulla sitä hoidettiin. Geeliä päälle ja sitten sellaisella anturalla liikutteli.

Liekkö kyseinen laite, mutta tästä on tosiaan toi 4 vuotta joten uusi kampe ei voi olla.

Mutta tenniskyynäpäähän ice-poweria säännöllisesti ja osaavaa hierontaa.

Tuttu fysioterapeutti hoiti minulta tenniskyynärpään kuntoon hieromalla ja ice-powerilla. tai sitten kylmäpaketilla. Tulehdushan siitä pitäisi saada pois niin se helpottaa.

Mutta vaivana kiusallinen. Haban käännössä varsinkin.

aijaa...mulla on ollut kaksi kertaa tenniskyynärpää, parhaillaan on käsi kipeänä kun lääkäri setä tökkäsi kyynärpäähän kortisoni piikillä. Mitään hoitoa ei kuulemma ole tenniskyynärpäähän muuta kun toi kortisoni piikki...olisin erittäin mielelläni ottanu vastaan jotain muuta hoitoa ensin ja sanoin että en haluaisi ottaa vielä piikkiä mutta ennenkuin kerkesin kunnolla edes keskustelemaan asiasta sanottiin että tää voi vähän sattua...No nyt tiedän ainakin että muutakin hoitoa ON olemassa.
t:ranskalainen punnerrus maaten OLI vahvin lajini.

Originally posted by TheSami

Kyynärpää meinasi olla suht. jäykkä kipsin jälkeen. Mutta jollain tollaisella ääni/ultajutulla sitä hoidettiin. Geeliä päälle ja sitten sellaisella anturalla liikutteli.

Oisko ollu ultraääni hoitoa, sama homma mulla polven kanssa.

Originally posted by Butch

Ja kyllä, tenniskyynärpää on vaivannut pari, kolme viikkoa, joten kaikki poppaskonstit millä kyseisestä vaivasta pääsee eroon ovat tervetulleita. Lepuuttaa ei kättä oikein pysty ainakaan töiden takia ja harjoitukset oon suorittanut hieman karsien kivuliampia liikkeitä.

AIka usein fysioterapeutilta saa dokumentoidun ohjeen "ainakin täälläpäin" jossa on eri liikkeet jotka tehdä päivittäin, ja sitten parin viikon päästä tulee toinen ohje. Kysehän oli nyt kyynärpään "fixaus" harjoituksista.

Ite oon koittanut hoitaa tuota kylmäpussilla, mutta mikä olisi järkevä määrä hoitokertoja päivittäin. Hieman on tullut laiskasti hoidettua vaivaa kiireitten takia, mutta täytyy ottaa itteä niskasta kiinni, että tulee hoidot suoritettua ja kokeilla vaikka tuota ice poweria. TheSami, muistatko oliko hieronta ihan normaali hierontaa kädelle ja kuinka usein suoritettiin?
On meinaa haba päivä tänään. :evil:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom