Hienot autot

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Minkeo
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Saako panna oman pirssin kuvia? Kuvat Saksasta viime kesältä. Vikassa kuvassa on sopiva autobahn -matkanopeus digitaalimittarissa. Tehdas lupaa vakiokoriselle (ilman aerodynamiikkasarjaa) 285 km/h. Jäi kesälomareissulla multa saavuttamatta, liikaa muuta liikennettä tiellä. En tiedä vaikuttaako tuo GT3 -kori huippunopeuteen mutta +200 km/h alkoi auto istua tiessä kuin tauti. Hillittömän downforcen tunsi selvästi - mitä enemmin vauhtia sen vakaampaa menoa.

Nordschleifellakin käytiin mutta sieltä ei tullu sulkia hattuun - joku veti rellu cliolla ohi ja karkuun meni.



_DSC2464.jpg


_DSC2254.jpg


_DSC2301.jpg


_DSC2416.jpg
 
Komea 996, väri ei ehkä oma suosikki mutta onhan porsas aina porsas:thumbs: 996:sta kyllä vahvasti harkitsisin jossei tulis ajettua niin paljon, tuollaista ei voi pilata takomalla 40tkm mittariin vuodessa ja toisaalta ehkä kolmosautoksikin vielä turhan arvokas (eikös noi jotain 35-45te ole tällähetkellä?)
 
Komea 996, väri ei ehkä oma suosikki mutta onhan porsas aina porsas:thumbs: 996:sta kyllä vahvasti harkitsisin jossei tulis ajettua niin paljon, tuollaista ei voi pilata takomalla 40tkm mittariin vuodessa ja toisaalta ehkä kolmosautoksikin vielä turhan arvokas (eikös noi jotain 35-45te ole tällähetkellä?)

Jep, 39 - 49 teur pyörivät. Nettiautossa on liuta +50 pyynnillä mutta eivät liiku enää sillä hinnalla. Tuttu toi keväällä saksasta vähän väsyneemmän yksilön (paljon ajettu, eikä kauniisti pidetty) mutta hintaa veroineen jäi alle 30 teur. Itse maksoin tuosta ostaessani niin paljon että en kehtaa sanoa.... :itku:


Aaron, minkä värisenä näet ton mun auton noissa kuvissa?
 
Jep, 39 - 49 teur pyörivät. Nettiautossa on liuta +50 pyynnillä mutta eivät liiku enää sillä hinnalla. Tuttu toi keväällä saksasta vähän väsyneemmän yksilön (paljon ajettu, eikä kauniisti pidetty) mutta hintaa veroineen jäi alle 30 teur. Itse maksoin tuosta ostaessani niin paljon että en kehtaa sanoa.... :itku:


Aaron, minkä värisenä näet ton mun auton noissa kuvissa?


Nään sen tuollaisena aavistuksen violettiin taittavana, värikoodia en kyllä tiedä. Ja halpaa 911:sta en kyllä ostaisikaan että ei kannata murehtia jos oma on ollut "kallis", ehkäpä sillä on saanut huolettomampia kilometrejä tms.
 
Nään sen tuollaisena aavistuksen violettiin taittavana, värikoodia en kyllä tiedä. Ja halpaa 911:sta en kyllä ostaisikaan että ei kannata murehtia jos oma on ollut "kallis", ehkäpä sillä on saanut huolettomampia kilometrejä tms.

Oikein. Väri on Vesuvio Metallic. Auringonvalossa värissä on selkeästi purppuraa tai violettia. Keinovalossa näyttää siniseltä ja hämärän hyssyssä mustalta. Harvinainen väri, en ole nähnyt toista samanväristä koskaan. Itsekään en ole tuon värin suurin ihailija. Kun etsin autoa, oli noita GT3 -korisia todella vähän myynnissä, ja edelleen on. Mun mielestä se on hurjan paljon paremman näköinen kuin vakiokorinen, joten hassu väri sai kelvata.

Mieluiten ottaisin tuon auton mustana. (ks. postaamani GT2:n kuva)
 
Itteäkin kiinnostas jonku verran tollanen Porsche, vakiokorisena kylläkään ei minkään näkönen. Hieno peli Heikillä ja toi aolin postaama pikkasen laitettu Porsche on aivan :kuola:
Paljonko noissa on heppoja?
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
aol - kiitokset kuvista, 997 -korinen 911 Aero -korisarjalla on todella upean näköinen!

Man78
tehot vakiona perus Carreroissa
964 3.2 250 hp (1989)
993 3.6 272 hp (1993)
993 3.6 286 hp (1996)
996 3.4 300 hp (1998)
996 3.6 320 hp (2002)
997 3.6 325 hp (2004)
997 3.8 355 hp (2005)

Huomionarvoista 911:sissa on se, että suht pienillä tehoilla saadaan hyvät suoritusarvot kun kone on taka-akselin päällä. Etumoottorisissa autoissa pitää olla 100 hp enemmin, jotta saadaan esim. samat 0-100 km/h kiihtyvyyslukemat.
 
Mua kuumottaa ihan sikana ajatus oman 996 Carreran vaihto 996 Turboon. Vaikka ulkonäöllisesti muutokset ovat erittäin pieniä, on 996 Turbo läpeensä eri auto kuin Carrera. Toki uskomaton teho ja vääntö ovat houkuttimet numero 1. Vakiona 420 turboheppaa ja 500nm vääntöä. Ja turboon saa todella helposti ja halvalla lisätehoja jos kaipaa. 996 Turbo on kahdella turbolla varustettu 3.6 litrainen pata ja nuo turbohepathan on tunnetusti erilaisia perstuntumalta kuin vaparihepat. Nuo vakiotehot ja vääntö riittävät polttamaan kumia vielä kakkosvaihteella ja kolmoselle vaihdettaessa eli kaikki neljä pyörää suttaavat 80 kmh vauhdissa.

Turbon hankinta suomessa on valitettavasti autoverokäytännöstä johtuen aika älytöntä puuhaa. Tulli katsoo myynnissä olevista vehkeistä "markkinahinan" ja laskee siitä veron. Kun ulkomailta saa asiallisen 996 turbon noin 40.000 eurolla, tulee siihen suomessa helposti 50.000 euroa veroa. Tälläkin hetkellä suomess myynnissä on vain kaksi 996 turboa. Toinen vakiokuntoinen on ollut myynnissä varmaan yli vuoden, ja edelleen pyytävät siitä käsittämättömät 99.000 euroa. Toinen on ratavehkeeksi muutettu ja hintaa n 80.000 euroa.

Mielestäni 2001 vuosimallisen 996 turbon vero tulisi olla max 30.000 euroa mutta verrokkien puute panee tullin arpomaan käsittämättömiä verosummia.

Eli millään ei uskalla lähteä turboa hakemaan kun veron määrä on täysin arpapeliä.

Meneekö homma todella näin? Onko jollakin palstalaisella tietoa, miten veron määrää voisi tarkemmi arvioida? Tullin taulukot eivät auta, sillä kukaan ei uskalla 996 turboja tai uudempia tuoda maahan eikä näin ollen autoveropäätöstaulukoista ko autoja löydy.

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php
 
Aerokit on tosiaan aikalailla "pakollinen" varuste 911 Carreraan

web.jpg

Heikin possukin on nätti kuin sika pienenä, mutta tuolla aerokitillä toi on jo moottoripornoa. :thumbs:
 
Mua kuumottaa ihan sikana ajatus oman 996 Carreran vaihto 996 Turboon. Vaikka ulkonäöllisesti muutokset ovat erittäin pieniä, on 996 Turbo läpeensä eri auto kuin Carrera. Toki uskomaton teho ja vääntö ovat houkuttimet numero 1. Vakiona 420 turboheppaa ja 500nm vääntöä. Ja turboon saa todella helposti ja halvalla lisätehoja jos kaipaa. 996 Turbo on kahdella turbolla varustettu 3.6 litrainen pata ja nuo turbohepathan on tunnetusti erilaisia perstuntumalta kuin vaparihepat. Nuo vakiotehot ja vääntö riittävät polttamaan kumia vielä kakkosvaihteella ja kolmoselle vaihdettaessa eli kaikki neljä pyörää suttaavat 80 kmh vauhdissa.

Turbon hankinta suomessa on valitettavasti autoverokäytännöstä johtuen aika älytöntä puuhaa. Tulli katsoo myynnissä olevista vehkeistä "markkinahinan" ja laskee siitä veron. Kun ulkomailta saa asiallisen 996 turbon noin 40.000 eurolla, tulee siihen suomessa helposti 50.000 euroa veroa. Tälläkin hetkellä suomess myynnissä on vain kaksi 996 turboa. Toinen vakiokuntoinen on ollut myynnissä varmaan yli vuoden, ja edelleen pyytävät siitä käsittämättömät 99.000 euroa. Toinen on ratavehkeeksi muutettu ja hintaa n 80.000 euroa.

Mielestäni 2001 vuosimallisen 996 turbon vero tulisi olla max 30.000 euroa mutta verrokkien puute panee tullin arpomaan käsittämättömiä verosummia.

Eli millään ei uskalla lähteä turboa hakemaan kun veron määrä on täysin arpapeliä.

Meneekö homma todella näin? Onko jollakin palstalaisella tietoa, miten veron määrää voisi tarkemmi arvioida? Tullin taulukot eivät auta, sillä kukaan ei uskalla 996 turboja tai uudempia tuoda maahan eikä näin ollen autoveropäätöstaulukoista ko autoja löydy.

Mikäs vuosimalliraja oli sille, että autoverotus muuttui päästöperustaiseksi? Mulla on sellainen muistikuva on, että 2001--> verotetaan CO2 päästöjen mukaan, jos autotehdas on ne jo silloin julkistanut. Porschen tapauksessa olen melkein varma, että näin on.

Tuo CO2 päästöjen mukaan laskettavan veron arviointihan on aika helppoa. Turbossa se tulee olemaan ihan saatanasti :(
 
Mikäs vuosimalliraja oli sille, että autoverotus muuttui päästöperustaiseksi? Mulla on sellainen muistikuva on, että 2001--> verotetaan CO2 päästöjen mukaan, jos autotehdas on ne jo silloin julkistanut. Porschen tapauksessa olen melkein varma, että näin on.

Tuo CO2 päästöjen mukaan laskettavan veron arviointihan on aika helppoa. Turbossa se tulee olemaan ihan saatanasti :(

Vuosimalli 2000 on viimeinen painon mukaan verotettu. 2001 tuli ekat 996 turbot, ilmeisesti ihan loppuvuonna, koska 2001 mallisia on paljon vähemmin myynnissä kuin 2002 ->.

Turbon päästöt on 309g / km. Tietääkö joku kaavan jolla veroja lasketaan päästöperustaisesti? Missä suhteessa veron määrään vaikuttaa päästöt ja missä suhteessa se "miten paljon vastaavanhintaisessa verrokissa on veroa jäljellä"?.
 
Etäisessä muistissa on että veros päästöistä lasketaan: Päästöt+4/10 : eli tässä tapauksessa 309+4=313/10 = 31.1% veroja
 
Itseasiassa kaava veroprosentin laskemiseen on: päästöt / 10 + 4 -> 309 / 10 + 0,04 = 34,9%, jonka lisäksi 1.4.09 alkaen ELV:n poistuttua 22% korotus päälle -> 34,9*1,22 = 42,578% kokonaisvero. :whip:

Enää ei tullin sivuilla tuota laskukaavaa näy, mutta tullin asiakasohjetta tulkitsemalla veroprosentti on edelleen laskettavissa yllä kuvatulla tavalla, jos automallia ei veroprosenttitaulukosta löydy.

Mutta ongelmahan ei tosiaan ole tuon veroprosentin selvittäminen, vaan verotusarvon josta autovero lasketaan.. Täällä on 911 Turbolle (vm 2001-) tehtyjä veropäätöksiä.
 
Itseasiassa kaava veroprosentin laskemiseen on: päästöt / 10 + 4 -> 309 / 10 + 0,04 = 34,9%, jonka lisäksi 1.4.09 alkaen ELV:n poistuttua 22% korotus päälle -> 34,9*1,22 = 42,578% kokonaisvero. :whip:

Enää ei tullin sivuilla tuota laskukaavaa näy, mutta tullin asiakasohjetta tulkitsemalla veroprosentti on edelleen laskettavissa yllä kuvatulla tavalla, jos automallia ei veroprosenttitaulukosta löydy.

Mutta ongelmahan ei tosiaan ole tuon veroprosentin selvittäminen, vaan verotusarvon josta autovero lasketaan.. Täällä on 911 Turbolle (vm 2001-) tehtyjä veropäätöksiä.

Kiitos noista linkeistä ja tiedoista. Näyttää siis siltä, että 2001 mallisen turbon veroihin on varauduttava noin 35.000 euron rahatukulla.

Saa vielä aikaa kulua, ennen kuin 996 turbo löytyy mun tallista. 993 malliset turbot (viimeiset ilmajäähdytteiset, valmistettu ennen vuotta 1997) tulevat kohtuullisimmilla veroilla koska ne verotetaan painon eikä päästöjen mukaan, mutta niiden hinnat jopa ylittävät lähtömaassa uudempien 996 koristen turbojen hinnat. Tämä siksi, että ilmajäähdytteinen porsche on monen mielestä ainoa oikea Porsche, ja nyt kun niiden valmistus on loppunut, on valioyksilöiden hinnat kohonneet vauhdilla.

Komia on tuo 993 -korinen turbokin!

http://img467.imageshack.us/img467/5709/993s21024x7680rk.jpg

993s21024x7680rk.jpg
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom