El Menace
Banned
- Liittynyt
- 8.3.2007
- Viestejä
- 295
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Komea 996, väri ei ehkä oma suosikki mutta onhan porsas aina porsas:thumbs: 996:sta kyllä vahvasti harkitsisin jossei tulis ajettua niin paljon, tuollaista ei voi pilata takomalla 40tkm mittariin vuodessa ja toisaalta ehkä kolmosautoksikin vielä turhan arvokas (eikös noi jotain 35-45te ole tällähetkellä?)
Jep, 39 - 49 teur pyörivät. Nettiautossa on liuta +50 pyynnillä mutta eivät liiku enää sillä hinnalla. Tuttu toi keväällä saksasta vähän väsyneemmän yksilön (paljon ajettu, eikä kauniisti pidetty) mutta hintaa veroineen jäi alle 30 teur. Itse maksoin tuosta ostaessani niin paljon että en kehtaa sanoa.... :itku:
Aaron, minkä värisenä näet ton mun auton noissa kuvissa?
Nään sen tuollaisena aavistuksen violettiin taittavana, värikoodia en kyllä tiedä. Ja halpaa 911:sta en kyllä ostaisikaan että ei kannata murehtia jos oma on ollut "kallis", ehkäpä sillä on saanut huolettomampia kilometrejä tms.
Saako panna oman pirssin kuvia?
Aerokit on tosiaan aikalailla "pakollinen" varuste 911 Carreraan
Mua kuumottaa ihan sikana ajatus oman 996 Carreran vaihto 996 Turboon. Vaikka ulkonäöllisesti muutokset ovat erittäin pieniä, on 996 Turbo läpeensä eri auto kuin Carrera. Toki uskomaton teho ja vääntö ovat houkuttimet numero 1. Vakiona 420 turboheppaa ja 500nm vääntöä. Ja turboon saa todella helposti ja halvalla lisätehoja jos kaipaa. 996 Turbo on kahdella turbolla varustettu 3.6 litrainen pata ja nuo turbohepathan on tunnetusti erilaisia perstuntumalta kuin vaparihepat. Nuo vakiotehot ja vääntö riittävät polttamaan kumia vielä kakkosvaihteella ja kolmoselle vaihdettaessa eli kaikki neljä pyörää suttaavat 80 kmh vauhdissa.
Turbon hankinta suomessa on valitettavasti autoverokäytännöstä johtuen aika älytöntä puuhaa. Tulli katsoo myynnissä olevista vehkeistä "markkinahinan" ja laskee siitä veron. Kun ulkomailta saa asiallisen 996 turbon noin 40.000 eurolla, tulee siihen suomessa helposti 50.000 euroa veroa. Tälläkin hetkellä suomess myynnissä on vain kaksi 996 turboa. Toinen vakiokuntoinen on ollut myynnissä varmaan yli vuoden, ja edelleen pyytävät siitä käsittämättömät 99.000 euroa. Toinen on ratavehkeeksi muutettu ja hintaa n 80.000 euroa.
Mielestäni 2001 vuosimallisen 996 turbon vero tulisi olla max 30.000 euroa mutta verrokkien puute panee tullin arpomaan käsittämättömiä verosummia.
Eli millään ei uskalla lähteä turboa hakemaan kun veron määrä on täysin arpapeliä.
Meneekö homma todella näin? Onko jollakin palstalaisella tietoa, miten veron määrää voisi tarkemmi arvioida? Tullin taulukot eivät auta, sillä kukaan ei uskalla 996 turboja tai uudempia tuoda maahan eikä näin ollen autoveropäätöstaulukoista ko autoja löydy.
Mikäs vuosimalliraja oli sille, että autoverotus muuttui päästöperustaiseksi? Mulla on sellainen muistikuva on, että 2001--> verotetaan CO2 päästöjen mukaan, jos autotehdas on ne jo silloin julkistanut. Porschen tapauksessa olen melkein varma, että näin on.
Tuo CO2 päästöjen mukaan laskettavan veron arviointihan on aika helppoa. Turbossa se tulee olemaan ihan saatanasti :(
Itseasiassa kaava veroprosentin laskemiseen on: päästöt / 10 + 4 -> 309 / 10 + 0,04 = 34,9%, jonka lisäksi 1.4.09 alkaen ELV:n poistuttua 22% korotus päälle -> 34,9*1,22 = 42,578% kokonaisvero. :whip:
Enää ei tullin sivuilla tuota laskukaavaa näy, mutta tullin asiakasohjetta tulkitsemalla veroprosentti on edelleen laskettavissa yllä kuvatulla tavalla, jos automallia ei veroprosenttitaulukosta löydy.
Mutta ongelmahan ei tosiaan ole tuon veroprosentin selvittäminen, vaan verotusarvon josta autovero lasketaan.. Täällä on 911 Turbolle (vm 2001-) tehtyjä veropäätöksiä.