Hieno sarja TV1llä keskiviikkoisin, Taistelutoverit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dachar
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
45
YLE teki sitten "miehen" teon ja uusi tämän hienon sarjan, Taistelutoverit (Band of Brothers).
Ehdottomasti niitä sarjoja joka kannattaa katsoa, vaikka ei olisikaan muuten sotaelokuvien/-sarjojen ystävä. Ei täysin perinteinen hollywood tuotos, tietenkin joitakin asioita on kaunisteltu ja dramatisoitu, mutta lopulta yliampumisilta on vältytty..enemmän sodan vastainen kuin useimmat jenkkien tuotokset. Tositapahtumat pohjalla ja "oikeat" ihmiset.
Hienoa kun jakson alussa aina oikeat henkilöt kertovat kuvattavasta tapahtumasta, moni jakso vetää vakavaksi...

Itse vahingossa satuin katsomaan, kun ensimmäisen kerran näyttivät ykkösellä tämän..ihastuin ja ostin heti DVD settinä koko paskan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onhan se tosi hyvä sarja, parhaimpii mitä oon kattonu koskaan mut kyl siinki huomaa vähän sellast 'god bless america' -meininkii. Mut siin käydään läpi sitä sotaa kans vähän pinnan alta. Niinku eilenki sil lekuril vähän leikkas kiinni ku jengii kuolee. Ite katon jo tokaa kertaa tota sarjaa.

Mun mielestä olis mielenkiintoista jos joku joskus tekisi samanlaisen sarjan natsien salatulta puolelta

Hieno sarja mutta onneksi hommasin dvd-boksin niin ei tarvitse muisteilla sen lähetysaikoja paskalaatikosta, vaan voi vaikka katsoa kaikki jaksot putkeen.

Tuntematon sotilas on parempi, joko uusi tai vanha versio, aivan eri tapaan syvyyttä henkilöhahmoissa kuin tuossa jenkkisarjassa.

Muuten

Jenkit antaa ymmärtää että he ratkaisivat 2. maailmansodan, tämä ei pidä paikkaansa !, todelliset ratkaisut sodan ratkeamiselle tapahtui itärintamalla Stalingrad, pakkanen jne. Jenkkien panos materiaalissa ja miehistön määrässä kokonaisuutena oli melko vaatimaton.

Hieno sarja, tulee seurattua ja sarja antaa hyvän muistutuksen siitä kuinka amerikkalaista verta on vuodatettu Euroopankin vapauden takia, mutta eihän Suomessa saa kehua mitään mikä tulee Amerikasta....:rolleyes: Ellei halua leimautua äärioikeistolaiseksi riistokapitalistiksi.

Originally posted by aapeli
Jenkkien panos materiaalissa ja miehistön määrässä kokonaisuutena oli melko vaatimaton.

Jenkit tuotti toisen maailmansodan aikana:

-300 000 lentokonetta (n. 2.5* NL:n tuotanto ja 3* Saksa)
-86 000 panssaria (sama kuin NL, 2* Saksa)
-1000 sotalaivaa (joista 27 suurta lentotukialusta ja 110 pientä lentotukialusta)

Joten voisinpa sanoa, että materiaalia ainakin tuotettiin ihan kohtuullisesti.

Ko. sarja on aivan mahtava. 3 kertaa olen nähnyt sarjan kokonaan ja nytten 4 kerta menossa. Täydet pojot sarjalle.

Originally posted by aapeli
Jenkkien panos materiaalissa ja miehistön määrässä kokonaisuutena oli melko vaatimaton.

Pashat!
Miehistössä merkitys ei ollut kauhean suuri mutta materiaalissa aivan ylivoimaisesti suurin. Esim. melkein kaikki puna-armeijan käyttämät moottori-ajoneuvot olivat amerikkalaista alkuperää(poislukien taistelupanssarit, joista suurin osa oli omaa tuotantoa), Lisäksi Yhdysvallat toimitti Neuvostoliittoon tuhansia lentokoneita, panssareita, ruokaa, vaatteita, räjähdysaineita ja ammuksia. Lisäksi yhdysvallat varusti myöskin Brittejä.
Ja bonuksena jenkit hoitivat koko sodan Japania vastaan.

Originally posted by paddington
Ehkä voisit sitten harkita tv-maksun maksamista kun kerran YLE lähettää näin hienoa ohjelmaa :)
Blaah, mä ostin sen DVD-setin. Tulee halvemmaksi kun katsoa sitä YLEltä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom