Miten muilla alkanut raskaamman musiikin kuuntelu? Minulla alkoi vuonna 1988 tai -89 (n. 15 vuotiaana) kun näin Athraxin videon Indians. Se oli niin cool, että katsoin sen videoilta varmaan sata kertaa. Laulaja Joey inkkaripäähine päässä ja kitaristi Scott heitti wardancen! Hankin käsiini kaikki Athraxit heti. Sen jälkeen kuvioihin tuli mukaan Iron Maiden ja tosi rankka Whitesnake(heh). Seuraava iso juttu minulla oli Megadeathin Rust In Peace levy, jota pidän edelleenkin yhtenä parhaista levyistä ikinä. Jostain syystä Megadeath on ollut mulle paljon tärkeämpi bändi kuin Metallica. Vuonna 1993 löysin Danzigin, joka olikin suosikkini neloslevyn saakka. Muita lukioajan bändejä olivat esim. Suicidal Tendencies ja Testament. Sen jälkeen metallin saralla oli vähän hiljaisempaa. Oikeastaan vasta tänä vuonna olen alkanut kuuntelemaan metallia uudestaan. Suurimmat suosikit ovat tällä hetkellä Diablo, Death ja Bathory. Kaksi viimeksimainittua ovat vanhoja bändejä, jotka löysin vasta nyt. Bathorylta lähinnä uudempi "viikinkimetalli" kolahtaa todella lujaa.
Viimeksi muokattu: