SUPERCARB 1kg -40%

Hesan salit - ikuisuuskysymys (?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nee
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.

Nee

Jahka kesä taittuu syksyksi, joudun hakeutumaan uudelle salille. Osaatteko suositella soveltuvaa paikkaa keskustasta tai sen likeltä? Soveltuva tarkoittaa tässä tekstiyhteydessä sitä, että salilta ei katsota ulos, jos meikki tahi asusteet eivät ole vimpan päälle, mutta toisaalta rimakätisenä naisena kaipaan toisinaan 2,5 kilon kiekkoja ja taajempaa kuin kymmenen kilon väliä käsipainoissa. Tiedättehän, joskus se tosiaan jää kiinni parista kilosta ... Myös joustavat aukioloajat, erityisesti illasta ja viikonlopusta, ovat silkkaa plussaa. Hinta ei sinällään ole merkitsevä tekijä, vaikka periaatteesta vastustankin ajatusta, että perikuntani sitoutuisi jonkin salin ainaisuusjäseniksi aina kolmanteen tai neljänteen polveen asti.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
No, jos ihan läheltä keskustaa haluat niin mä ainakin ihan tykkäsin City Gymistä (Kampin metroaseman vieressä). Se on ihan perussali, hinnat ei päätähuimaavat (ollut ainakaan vuosi sitten kun siellä vielä kävin) ja painoja löytyy pieniä ja isoja. Jos taas Hakaniemessä päin liikuskelet niin ihan torin laidalla on Solana, joka sekin on ihan ok. Aika monet keskustan salit on menny tähän kuntoklubi-villitykseen mukaan, joten ihan tavallista kohtuuhintaista punttisalia on hankala löytää. Vähän keskustasta kauemmas kun menee niin paremmin alkaa löytyä.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Käy nyt kuitenkin tsekkaamassa kisahalli, hinta 1-2 euroa, auki klo 7-22. Siellä on nyt käsipainot vähän häveksissä, mutta syksyllä tulee toivon mukaan uusia (kaupungin mestassa vähän kestää). Keskustasta matka kestää n 3 minuuttia.

Ja niin, siellä katsotaan kieroon, jos tulee meikeissä ja davideissa eli rahjäistä vaan päälle.

Löysitkös jo salin? Tuli mieleen kaivaa tämäkin vanha juttu esiin, kun itse olen pohdiskellut salin vaihtoa. Vuosi samassa paikassa on lähes maksimi meikäläiselle:D Noh käväisin tänään tsekkaamassa Kampin Motivuksen, ja tuohon City Gymiin olen tutustunut jo aiemmin, ja nyt on kyllä pakko myöntää, että keskustassa(?) ja Kampin tienoilla on vain yksi varteenotettava sali: Töölö Gym. Tai en tiedä teidän vaatimustasostanne... Töölö on ylivertaisesti varusteltu, ainoat miinukset ovat kehnot pukeutumistilat, maksulliset kaapit ja se, että hajonneet laitteet korjataan välimeren tyyliin mañana mañana.... Ja se perkeleen kyykkylavan kunto... No ei se ihan henkeä vielä uhkaa. Jään siis sinne vielä niin pitkäksi aikaa kun muutenkin elämä pyörii siellä suunnalla.

Tietysti jos vallan erikoisiin aikoihin aiot treenata, ei TG liene paras vaihtoehto...

Plääh, laiskana ja saitana jäin jumittamaan Motivuksille, kun ovat (mukamas) niin kätevästi miinoittaneet kulkureitistöni. Olen kylläkin pyhästi luvannut itselleni korjata tilanteen vuoden vaihteessa, kun kortin voimassaolo jälleen umpeutuu. Pitäisikin ottaa ohjelmaan pienet visiitit sinne sun tänne salille, eihän tästä muuten mitään tule. Mitäs ... nyt ollaan syyskuun kynnyksellä. Jos kävisin kerran, pari kuussa tutustumassa johonkin uuteen paikkaan, luulisi mieleisen ja kotoisen hyvinkin tuossa ajassa löytyvän.

Täytyy siis napata itseään niskasta kiinni, ryhdistäytyä ja romuttaa rutiineja. Huh! Ja tällaisia sinä, PMLats, minut pakotat miettimään heti aamusta. :rolleyes:

Voin lämpimästi suositella Ruoholahden Wellnestä. Se on viikolla auki 23 ja siel on Gold'sn vanhat kamat, ja niiden lisäksi on vielä "light"-puoli, jossa on niinku ns. naisten laitteet.

Hinta oli ainaki mun mielestä todella siedettävä, ku hintaan kuulu solkut, niin paljo ku jaksaa vaa käristää.

Tuntitarjonta on hyvä, laitteet ei makaa puolta vuotta rikkinäisinä, suihkutilat on ihan siistit ja kaappeja on tarpeeks. Salin henki on hyvä, koska sielä treenaa vähän isompaaki sälliä, ni se ei oo ihan semmosta neiti-hommaa. Eli jos sul ei just oo tämän syksyn Niken Superdry fit antisweat khakinvärisiä jazzhousuja, ni jengi ei katso pitkin nenänvartta.

Siel on myös hyvä hieroja, ja jos on kuluttanu kaikki rahansa protskujauhoihin, ni ensiavun niskakipuihin saa hierovista suihkuista.

Mitään kuuden vuoden suoravelotuspaskaa ei oo, tosin hinnat laskee aika rajusti jos ottaa pidemmän kortin. mutta voin silti suositella ;)

Voisitko Akira vähän valottaa sitä hintatasoa? Esim. tavallinen punttikortti (airopikkiä yms. en tarvitse) 1kk tai vaikka 3kk? Liittymismaksut? Mahd. opiskelija-alennukset? Yritin tutkia niiden nettisivuja, jotka olivat kyllä tosi ankeat, mitään tarpeellista tietoa sieltä ei löytynyt.

mun mielestä siinä tulee aina kaikki samassa paketissa, mutta silti aika edullinen. mul on puolen vuoden kortti, ja opiskelija-alennuksineen 258 FIM kuussa, mun mielestä ei o kovin paha. ja niitten nettisivuilla ei oo hintoja, ku ne ei anna edes hinnastoja mukaan sieltä, joku juttu " ettei kilpailijat saa tietää"

mutta jos kiinnostaa niin käy siellä, ne kertoo hinnat siellä ja näyttää salin ja muut jutskat.

ja hei jos päätä liittyä jäsenex nii voit sanoo, että Akira suositteli. tai siis ois kiva, ku sit siit tulee mulle hyötyä. mutta suosittelisin salia, vaikken mä siitä mitään kostuiskaan.

Hui! :eek: Toihan kuulostaa ihan verkostomarkkinoinnin ja hämäräperäisen lomaosakekaupan risteytymältä. Hintaa ei kerrota ennenkuin asiakas on "saatu koukkuun" ja uusien jäsenten kalastuksesta saa bonuksia...

Ilmeisesti jos astun salin ovesta sisään, joudun käymään läpi 4 tunnin esittelyn toimintaideasta ja tiloista jne. ja vasta kun olen kahdesti sanonut KYLLÄ saan hintatarjouksen, jota tietenkin voidaan vielä viilata henk. koht. maksukyvyn ja elämäntilanteen mukaan... LOL, Jone ja JJJ , tiedätte varmaan mihin viittaan :D

No ei vaiskaan, voisihan tuolla käväistä joku päivä. On vain vähän hankalampien kulkuyhteyksien päässä meikäläisen näkökulmasta.

no, jos sillä ois mitään tekemistä jonkun tollasen verkostomarkkinoiiin kaa, ni en TOD: treenais sielä. ainoastaan niin, että jos kolme tyyppii ketkä sanoo, että mä oon sanonu niille salista, niin mä saan 50 €. that's it.

ja sinne pääsen tosi hyvin metrolla .

se siitä myyntipuheesta. ja sielä voi käydä koekäynnillä, eikä kukaan mitään mulle ainaka tyrkyttäny sillo

Goldsilta oli joskus aikoinaan mun makuun snadisti liikaa Ahmed-Mehmed-porukoita. Onks ne siirtyny Wellnessille kamojen mukana? Please, älkää vetäkö maissia nenään. Tää on vaan yks salin ilmapiirin vaikuttava juttu.

Kolmen kk:n hinta opisk.alennuksella 258FIM/KK... On kallis, jos hakee plain vanilla treenimestaa. Toihan on tuplat siitä mitä pitkä flaba maksaa muissa yhtä hyvissä (täälläkin kehutuissa) keskustan saleissa. Kaikkissa on gaameet hinnat listoissa, mut toiset joustaa vakkareiden kans kivasti.

Maksatkohan sä liikaa vai onko Wellness oikeesti ton hintanen? Musta ois reilumpaa, jos ne heivais noi ihme bonussysteemit ja myis vaan suoraan kortit järkeviin hintoihin. Oisko sitä vähän niin kun duunissa Wellnessillä, jos treenais siellä, kun sit sais palkkioita uusista asiakkaista? Mitä enemmän tota kelaa sitä kipeemmältä se tuntuu. Mulla ei oikein frendien kautta rahastaminen nappaa.

Nasta sijainti metron vieressä kiinnostais, mutta ei noilla hinnoilla.

'Goldsilta oli joskus aikoinaan mun makuun snadisti liikaa Ahmed-Mehmed-porukoita. Onks ne siirtyny Wellnessille kamojen mukana? Please, älkää vetäkö maissia nenään. Tää on vaan yks salin ilmapiirin vaikuttava juttu.'

Testasin paikan kerran.. (tietenkään yhden kerran perusteella ei pitäisi suuria päätellä, mutta..) ja siellä oli aika paljon juuri kyseistä väkeä. Varmaan riippuu aika paljon ajankohdasta, milloin treenaa, että ketä on paikalla. Muutama tuttu käy aamulla ja silloin siellä on kuulemma tosi hiljasta. Ettei ainakaan treeniseura pääse vaivaamaan, kun sitä ei ole.

Henk.koht. ärsytti henkilökunnan asenne: 'hienoa, että teit elämäsi ainoan oikean ratkaisun ja tulit meille' ..kunnes kysyin kertalipun hintaa. Ilme muuttui ja kommenttina vain 'meillä on täällä vähän paremmat ratkasut'. Että kyllä ne sitä pitkää sitoutumista hinkuavat jo tutustumisvaiheessa.

Mä "pääsin" kerran tutustumaan Kannelmäen Krossiin.

Sitten treenin jälkeen yritin kysellä, paljonko kk-lippu ja jäsenyys maksaa. Pimu tiskillä sanoi vain ettei osaa sanoa paljonko maksaa. Minua ei ilmeisesti haluttu asiakkaaksi. (en muista, mitä oli ylläni silloin, luultavasti joku provosoiva t-paita tyyliin "luuserit on jees")

Originally posted by naiskovis
Mä "pääsin" kerran tutustumaan Kannelmäen Krossiin.

Sitten treenin jälkeen yritin kysellä, paljonko kk-lippu ja jäsenyys maksaa. Pimu tiskillä sanoi vain ettei osaa sanoa paljonko maksaa. Minua ei ilmeisesti haluttu asiakkaaksi. (en muista, mitä oli ylläni silloin, luultavasti joku provosoiva t-paita tyyliin "luuserit on jees")
Que?? Johan on markkinat :lol2: Ei kovin fiksua toimintaa. Faktahan on, että puskaradiossa ihmiset yleensä kertovat paljon useammin ja mieluummin huonoista kokemuksista kuin niistä harvoista hyvistä - oli tuote/yritys mikä tahansa.

No joo, toi mun heittoni verkostomarkkinoinnista yms. oli kyllä tarkoitettu puhtaasti jokeksi. Kyllähän minuakin houkuteltiin värväriksi kun hankin dna:n liittymän (hanki kolme kaveriasi kokeilemaan palveluamme, saat risteilyn), enkä vetänyt "maissia" sieraimeen. Tosin en myöskään alkanut myydä dna:ta kellekään.

Vielä vähän aihetta sivuten: ärsyttää todella tuo nykyinen suuntaus, jossa halutaan sitouttaa ihmiset (puoli)väkisin johonkin saliin. Homman pitäisi toimia niin päin, että tehdään niin hyvä palvelu, että ihmiset haluavat sitoutua siihen vapaaehtoisesti ilman valtavaa rahapanostusta :mad: Pysyn TG:llä :cool:

Sen verran vielä mainitset, että noi Mister Kebabit käy kello 17-19.30 välisenä aikana. ite treenaan aina kasin jälkeen, joten noi suklaapirtelöt ei mua häiritse, kun ei sielä sillon oo.

ja mun käsityksen mukaan wellnesin hinnat on huomattavasti Motivusta halvempia. eikä tarvi pelaa minkään kaappien ja kolikoitten ja muitten säätöjen kanssa. mutta jokainen saa treenata missä tykkää, pääasia, että treenaa ;)

Mun mielestä on aika luonnollista, että kuntosalibisneksessä on alettu siirtymään tappiollisesta toiminnasta tavoitteellisempaan asiakkaiden sitouttamiseen ja bisneksen tekemiseen. Harvemmin nykyään kuntosaliyrittäjä nollatulosta tavottelee vaan yrityksen pitäisi jotain tuottaakin. Veloittamalleen summalle pitää sitten tosin pystyä tarjoamaan korkealuokkaista palvelua ja siistit, toimivat tilat sekä monipuolisen tarjonnan.

Mielestäni Wellness on onnistunut konseptissaan oikein mukavasti. Tuota klubisuuntausta on pohdiskeltu paljonkin mm. alan lehdissä mutta tulevaisuus näyttää siltä, että kohta saa alkaa metsästämään ns. villejä saleja joissa vielä suositaan kertalipuilla pelaajia. Eri salien välillä sukkuloivat kun eivät ole se asiakaskunta, jotka tekevät salin kannattavaksi.

Erään salin eräs työntekijä sanoi minulle kerran ostaessani kertalippua, että paras asiakas on se, joka ostaa tammikuun alussa vuosilipun, mutta ei käy salilla kertaakaan.

Originally posted by Keiju
Mun mielestä on aika luonnollista, että kuntosalibisneksessä on alettu siirtymään tappiollisesta toiminnasta tavoitteellisempaan asiakkaiden sitouttamiseen ja bisneksen tekemiseen. Harvemmin nykyään kuntosaliyrittäjä nollatulosta tavottelee vaan yrityksen pitäisi jotain tuottaakin. Veloittamalleen summalle pitää sitten tosin pystyä tarjoamaan korkealuokkaista palvelua ja siistit, toimivat tilat sekä monipuolisen tarjonnan.

Mielestäni Wellness on onnistunut konseptissaan oikein mukavasti. Tuota klubisuuntausta on pohdiskeltu paljonkin mm. alan lehdissä mutta tulevaisuus näyttää siltä, että kohta saa alkaa metsästämään ns. villejä saleja joissa vielä suositaan kertalipuilla pelaajia. Eri salien välillä sukkuloivat kun eivät ole se asiakaskunta, jotka tekevät salin kannattavaksi.

Luonnollista tai ei, riippuu siitä miten kiikarit ovat käsissä. Pisnetin kannalta asia on selvä. Ala kypsyy ja keskittyy. Isoja puljuja hoidetaan ammattimaisemmin ja kaikkia keinoja mitä kauppiksessa on opeteltu yritetään käyttää. Näistä sitouttaminen on tietysti keskeinen. Jos katteita hiissataan väkisin ylös, niin on pakko olla jotain jarruja, ettei jengi äänestä jaloillaan. Ja mitä asiakkaiden käyttämiseen värväreinä tulee, niin vaikka se on jo tuttua monesta yhteydestä ja oletettavasti halpa markkinointikeino, niin ei se siitä miellyttävää tee. Ryssämeininkiä. Vähän ovelaa ja saman verran typerää. Tututkin nyhtää toisiltaan. "Protouch" hyödyttää saligeimeissä enemmän laskenta- kuin markkinointipuolella.

Nämä ns. villit salit eivät tietenkään erityisesti suosi kertalipputreenareita. Joillakin niistä on jo suhteellisen pitkä historia ja siten myös paljon vakioasiakkaita. Joissain näistä on myös puikoissa yrittäjät, jotka eivät ole ihan naiveja buzineksenkaan osalta. Ehkä siellä luetaan vallitsevaa markkinaa paremmin, kuin rakenteilla olevissa saliketjuissa. Asiakkaista monelle on tärkeää, että maksaa/ostaa vain sen mitä tarvitsee. On nimittäin niin, että edelleen suuri osa salien asiakkaista tarvitsee vain tiettyä palvelua eikä mitään hirmuista palettia yhtä sun toista. Varsinkin, kun useimmiten on ajankäytönkin vuoksi pakko keskittyä vain siihen mikä on tärkeää ja puristettava salilla kulutettu aika mahdollisimman lyhyeksi. Näille ihmisille sopii hyvin ns. villi sali, jossa maksaa vain käyttämästään palvelusta, eikä klubityyliin optiosta palveluihin, joita ei ehdi tai halua käyttää. Se nyt on vaan niin, että pitkä lippu villille salille, jossa palveluja ei ole niputettu, on selvästi halvempi, eikä tasosta tarvitse tinkiä viivaakaan. Esimerkkejä voi löytää vertailemalla tiettyjä saleja, jotka tässäkin ketjussa on jo mainittu.

Perinteinen hyvin hoidettu ketjujen ulkopuolinen saliliiketoiminta on edelleen parhaimmillaan hyvin kannattavaa, niille ketkä sen osaavat. Työnjako pelaa; yrittäjä ja asiakkas hyötyvät aidosti toisistaa ja win-win suhde muodostuu. Markkinataloutta kauneimmillaan. En ole ollenkaan vakuuttunut siitä, että toiminta olisi helpompaa tai edes varmemmin kannattavaa tällä klubi/ketju-konseptilla. Pitäisi löytää uusia asiakkaita, jotka ovat valmiita maksamaan enemmän tai opettaa vanhat kuluttaamaan samaan asiaan lisää rahaa ja se on erittäin vaikeaa. Veikkaanpa, että tullaan vielä näkemään rentoja mahalaskuja. Se vasta luonnollista onkin.

Löytyi!

Turha mennä merta edemmäs kalaan eli löysin aivan kerrassaan loistavan salin sopivan alkulämmittelykävelymatkan päästä kotoa. Soitin ensin ja kysäisin, minkälainen paikka se mahtaa olla. Tyttö selitti, että vatsalaitteita löytyy pari ja sitten reiden lähentäjä- ja loitontajalaitteet. Tuskaisena kysyin vapaista painoista. "No on tossa noita tankoja." Kokosin rohkeuteni ja menin kaikesta huolimatta katsomaan itse ja se kannatti. Sali ei ole tällaiselle narulle liian hc, mutta kuitenkin ehdottoman vakavasti otettava. Tein innoissani treenin sellaisella vimmalla, että ensimmäistä kertaa mave aikaansai verenpurkauman kämmeneen. Nyt maltan tuskin odottaa vuodenvaihdetta, että pääsen täysin 'kotiutumaan' tuolle salille. Eipä taida löytyä sellaista hymiötä, jolla olisi riittävän leveä hymy! :D

Status
Viestiketju on suljettu.

Suositut

Back
Ylös Bottom