Heroes of Might and Magic

No riippuu ihan mikä template, ja ketä vastaan pelaan. Toi Jebus cross on sellanen, et kaikkee tavaraa ja map objectei lojuu ihan vitusti joka paikassa. Keskellä mappii on aavikko, ja kaikilla pelaajilla(2-4) on oma(t) vartijansa mitkä pitää tappaa et pääsee sinne. Ei saa vaan täytyy, koska säännöt sellaset. Aavikol on sit viel paljo enemmänki aarteita, ja tavote on päästä sinne mahd. pian. Parhaat pelaajat pääsee ehk 7 päivässä, jos rng osuu kohilleen. Tossa templatessa pyritään kerään niistä ööö... ''creature bankeista''(griffin conservatory, dragon fly hive yms.) tarpeeks joukkoja, et voidaan tappaa vartija, ja lopulta toinen pelaaja. Jossei omalla alueel noita spawnaa tarpeeks, ni sit yritetään jtn muuta taktiikkaa. Mut aika tylsä template kyl. Siks varmaan pelataan paljo, ku yks peliki voi kestää alle kuukauden vaan. Täs templates todellaki maksimi määrä heroja aina, ku rahaa ja kaikkee riittää nii paljo.

Normitemplateissa(esim. random map) ei välttämättä aina saa nopee ostettua, mut kyl lopulta kandee olla aina silti maksimi määrä heroja. Nopeuttaa kaikkee huomattavasti, vaikkei yhtäkään sideheroa kehittäis sen enempää. Earth magic on pelin tärkein skilli melkeinpä. Parhaat spellit selkeesti, ja kuka tahansa hyötyy. Skillit vähän riippuu. Jos oot vaikka Fortress, ni eipä joku archery välttämättä oo niin iso juttu, ku sulla on vaan Lizardmenejä. Jos pelaatki vaikka Toweria, ni sul on 3 ranged unittia, eli hyödyt paljo. Offense, Tactics, Earth, Air magic, Logistics, Wisdom, & ehkä jopa Intelligence sellasia mitkä ite haluisin aina. Castle on koko pelin vahvin ainaki teoriassa. Kaikki unitit on hyviä, tai oman levelinsä parhaimpia. Mut castlen herot ei oo mitään erityisen hyviä, eikä yhelläkään unitilla oo mitään immuniteetteja. Mut riippuu monesti muustaki.

Kandee alussa ainaki kehittää oman kaupungin sil hetkellä tärkein unitti, ja muutenki panostaa armeijaan. Capitolia ei missään nimes kannata rakentaa, ja vaan ootella et on rahaa. Paljo tehokkaampaa käyttää kaikki aika laajennukseen, ja mapin tutkimiseen. Castlella aika perus et valitsee Valeskan, ja saa hyvän nipun archereita. Sit kehittää ne heti marksmeneiks, ja tuhoo kaiken minkä voi. Suojaa marksmenit muilla uniteilla viimeseen asti(tactics auttaa tässäki, koska voit heti laittaa marksmenit nurkkaan, ja muita joukkoja sen eteen turvaks). Heroes III on aika shakkia kyl, et paljo taktiikoita. Peli oli kyl paljo hauskempaa sillon ku oli lapsena ihan paska, eikä tajunnu mitään :D. Vähän menee ilo, ku tulee paremmaks. Omat lempparikaupungit on Dungeon, Cove, & Tower. Dungeonilla & Covella on 10/10 heroja, ja kaikkee hyvää muutenki. Coven Eovaciuksen tuplaklooni specialty on todella kova. Jeremyn cannonista tulee myös todella tehokas(archery, artillery, cannon specialty, & siihen päälle joku golden bow, ni ampuu kovaa!) Dungeonin Overlordit on vaan kaikin puolin koko pelin parhaimpia heroja, ja saa kaikki parhaat skillit. Towerilla on varmaan pelin paskimmat herot, mut kaikkee muuta hyödyllistä sit taas(paljo taikoja, kaikki unitit on hyviä, ellei loistavia yms.).
miten yleensä jaat joukkoja eri heroille isoissa mapeissa? ite oon vaan laittanu melkeen kaikki joukot yhelle herolle mutta tämä ilmeisesti hölmöä? Tower kans mun mielestä siitä hyvä kun on library eli mahdollisuudet paremmat saada hyviä spellejä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
miten yleensä jaat joukkoja eri heroille isoissa mapeissa? ite oon vaan laittanu melkeen kaikki joukot yhelle herolle mutta tämä ilmeisesti hölmöä? Tower kans mun mielestä siitä hyvä kun on library eli mahdollisuudet paremmat saada hyviä spellejä.
Päähero siirtää vuoronsa päätteeks kaikki paitsi nopeimman unittinsa jollekki sivuherolle, aina ku mahollista. Koska movement pointsit menee ton mukaan, ja ne on sit ens vuoron alussa runsaammat. Jos on vaikka jtn 3 speedin dwarffeja armeijassa, ni ne hidastaa ihan vitusti. Ja sivuheroille antaa muutenki vaan jonkun yhen(1 kpl) mahdollisimman nopeen unitin, ni niilläki on käytännössä kokoajan paljo movementtia. ''Nopee'' eli vähintään joku 7 speed. Dungeonilla se olis 1 harpy hag, castlella griffin, towerilla Obsidian gargoyle yms. Fortress on tossa mielessä tosi hyvä, ku pelkät normi dragon flytki on jo 9 speed. 13 speed upgradettuna, ja niitä kyl riittää aina jaella herojen kesken. Maksimi movementti(2000?) tulee muistaakseni jos on 12 speedin unitti armeijassa. Alhasin movementti on vissiin 1500, eli jos sul on just jtn dwarffeja, dendroideja tjs. Kaikilla kaupungeilla on myös oma native terrain. Jos liikut esim. snow terrainilla, ja sul on ykski ei towerin unitti, ni sulle tulee ihan hillittömät movement penaltyt, ja löntystät todella hitaasti. Fortressin & Coven yhteinen swamp terrain on koko pelin hitain maasto. Expert pathfinding kumoo kaikki terrain penaltyt. Suurin osa noista kaupunkien maastoista ei tosin omaa mitään penaltya.
 
4141979397653429.jpg
 
Back
Ylös Bottom