Hermovamman paranemis prosessin vaiheet ja aika

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 133729
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Deleted member 133729

Onkos jollain kokemuksia hermovammoista toipumisesta ? Itsellä tämä jalkavamma jossa on mielenkiintoisia piirteitä. Tein oman ketjun jossa voi keskustella yleisemmin hermovaurioista. Merkillistä tässä on toipumisen vaiheet. Oikeastaan kokoajan mennyt niin että 3-6 kuukaudessa ei tapahdu mitään edistystä, kunnes parissa päivässä tulee iso parannus. Ja sitä seuraa taas kuukausien tasainen vaihe. Minulla oli 10 vuotta sitten puukosts tullut hermovamma toisessa jalassa. Siinä oli yhtä jännä prosessi. 3 kk kävelin kepeillä. Toipuminen tapahtui yhdessä vuorokaudessa. Pe iltana kepit ja la ilman. Kysymys kuuluukin onko hermovaurioissa tyypillistä että tulee isoja parannus harppauksia yllättäen ? Johtuuko kenties hermon kasvamisesta ? Vaikka tapaturmastani on mennyt yli 2 vuotta toipumista tulee yhä. Mietin onko mahdollista että hermolla on vain niin pitkä matka "kuroutua kiinni". 1mm kk vai mikä se matka olikaan.

Eikö se just niin mene? Vähän kuin jos johdossa on kosketushäiriö. Laite joko toimii tai ei.

Googlaa Jaylon Smith nerve damage.
Jefupelaaja jonka polvi räjähti palasiksi uran viimeisessä yliopistopelissä ja jalkaterä roikkui pitkään velttona.
Vuoden tauon jälkeen aloitti ammattilaispelit ja ainakin 5vuotta pelasi liigassa aloituskokoonpanoissa.

Mua ei ole leikattu eikä ole ollut kuin yksi autokolari ja whiplash kesti vuosia. Whiplash oireet parani aikalailla 7,5vuotta myöhemmin muutamassa viikossa. Eli se 7 vuoden oireilu ensin lieveni, ja hävisi. Mä ymmärsin sen niin, että hermot(kin) uusiutuu kokonaan 7ssä vuodessa. Mulla oli aika vaikeita taspaino ongelmia jouduin luopumaan autolla ajosta ja paljon muuta.

Muita hermo vaivoja on ollut "aina", viime aikoina olen osteopaatilla niitä hoidattanut. Raajat, oli hermoja jotka toimi ja jotka ei. Ei ole että hermo voi toimia jotenkin vaan ainoostaan on off. Käskyt menee tai ei mene. Kädet tokeni yhdellä hoidolla paljon paremmiksi, ja toinen rintalihas oli mykkä, sekin on jo paljon parempi. Se oireili niin että sen puolen käsi oli usein hervoton, petti. Treenissä ja muulloinkin rasituksessa vapinaa koska hermo ei "pitänyt". Tavaroiden putoomista ym.

Vammautuneet hermothan kasvaa, ja varmaan noi nopeet vaiheet on niitä kun hermo saavuttaa jonkun pituuden, pääsee "perille" tai jos on ollut poikki niin se on parantunut. Sitten tulee bing, toimii. Mun osteopaatti selitti sen juuri niin, että vaikka hermo olisi elävä (ei kuollut hermo) se voi olla joko toimiva tai ei. Kuin katkaisin. Päälle, pois.

Back
Ylös Bottom