Hermopuristuma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tatuks
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No nyt voisin nostaa tämän vanhan ketjuni ja selventää vähän. Eli minullahan on hermokipua oikeassa kädessä ja osaksi myös vasemmalla puolella kroppaani. Kipu ei ole paha ja sen kanssa selviää helposti eikä sitä aina edes huomaa. Vaiva on jatkunut siis jo useamman vuoden kuten ensimmäisessä viestissäni yli vuosi sitten kerroin.

Kysyisin nyt että voiko hermokivut pahentua raskaan liikunnan (saliharjoittelun) seurauksena? Menen tätä vielä kyselemään lääkäristä mutta ajattelin kysellä jos jollain olisi samanmoisia ongelmia.

Itellä ainakin alkoi jeesaamaan noihin käsien puutumiseen öisin, kun pidensin lämmittelyyn ja venyttelyyn käyttämääni aikaa ennen treeniä ja treenin jälkeen.

Tosin torstaina vähän perseilin enkä venytellyt niskaa kunnolla. Lopputulos = t-kulmasoudussa rusahti jotain niskassa (nytkäytin painoja, viddu mikä amatöörimoka) ja nyt oikean puolen epäkkään alla muljahtelee jotain. No, eipä ole eka kerta. Muutama päivä menee ja eiköhän se siitä.

hermosärkyihin olkapäässä suosittelen Antti loikkasta hieroja /lihaksisto guru helssingistä? Kuntoutuskarppinen jos noi ei osaa auttaa tai laittaa hermoja oikeaan järjestykseen kannattaa lukea googlesta käsiin perehtynyt kansanparantaja. Oma keho kullan kallis! Fysioterapeutin luona voit joutua käymään n 40 krt. eikä apua tule välttämättä näistä edellä mainituista on kokemusta ja ystävä tietoo.

Oma kokemukseni pohjautuu kun harrastin vielä muutama vuosi sitten säännölllisesti bodausta, fiilis oli korkealla ja painoa n.92 ja tulokset hurjassa nousussa. Sitten alko sormien puutuminen, sitä kesti yhteensä 2kk ennenkun suutuispäissäni menin lekuriin. No hermorata tutkimukseenhaan siitä passitettiin ja siellä selvisi että oli hermot ihan viturallaan vas.kädessä ja lihakset surkastuneet merkittävästi(2kk jakson jälkeen alko siis puristusvoima heikkenee ihan merkittävästi) loppujen lopuksi en jaksanu edes pasitinpannua kannatella avsemalla kädellä. Hermo rata tutkimuksessa selvisi myös että jokin olkapäässä aiheutti tätä painaumaa joka oli sitten aiehuttanut tämän, mutta tarvittiin magneettikuvausta selvittämään jos esim olisi ollut mahdollisesti leikkausta vaativa rasvapatti hermon päällä.

NO mihinkään magneettikuvaan en tietenkään yrityksistäni huolimatta päässyt(nehän maksaa 700e kuvalta) joten minua hypytettiin fysioterapeutilla missä annettiin ultraääni hoitoa muutamat kerrat mistä ei ollut minkäänlaista hyötyä.

NO koska hermo kasvaa 2mm/kk ja minulla oli jo hermot paskana olkapäästä sormiin jokanen ymmärtää kauanko sitten tervehtimiseen meni aikaa. No tuli sitten sali reeniin 2v+ tauko, ja nyt olen jälleen muutaman kuuakuden salilla jälleen reenaillut, mutta keskittynyt enemmän kamppailulaji harrastukseen.

Eli jos tunnet että sinulla on samaa vaivaa niin jos vakuutuspaprut kunnossa ei muuta ku magneettikuvaukseen ja mahollisesti asia hoituu ihan pienellä leikkauksella kun taas minun tapauksessa saat jättää punttailut väliin useemmaks vuodeks.

Back
Ylös Bottom