SUPERCARB 1kg -40%

Heraproteiini(-isolaatti), joka EI pistä vatsaa sekaisin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ellie
  • Aloitettu Aloitettu
Olen kokeillut kymmeniä erilaisia heraproteiineja (laktoosittomia, makeutusaineettomia), mutta ne kaikki tuntuvat joissain määrin laittavan vatsani sekaisin ja turvottavan. Tällä hetkellä käytössäni on kanamunavalkuaisproteiinijauhe, joka tuntui aluksi toimivalta, mutta nyt sekin on alkanut aiheuttaa ikäviä oireita. Erilaisia kasviproteiinijauheita, soija- ja herneproteiineja, olen myös kokeillut, mutta ne aiheuttavat kaikista pahimmat oireet. Niitä en siis aio enää käyttää. Riisiproteiinia olen myös joskus testannut, mutta sekään ei tuntunut sopivan minulle.

Uskon hera- ja kananmunaproteiinijauheiden kuitenkin edistäneen palautumistani treeneistä ja kehittymistäni. Lisäksi jauheet ovat käteviä välipaloissa, kuten smoothieissa ja esimerkiksi puuron seassa, joten en haluaisi luopua niistä täysin.

Kertokaas vinkkejä, mikä jauhe itsellänne on toiminut :-) Laktoosivammainen olen, joten vähintäänkin vähälaktoosista jauheen tulisi olla.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Osaatko mainita merkkejä? Fitnesstukusta olen joskus tilannut Dymatizen ISO-100:sta. En tarkalleen muista, millaisia tuntemuksia se aiheutti, muttei ainakaan pahimmasta päästä ollut. Mielelläni vaan käyttäisin hieman vähemmän makeutettuja tuotteita.

Fitnessguru isolaatti on ainut protskutuote mikä mulla on toiminut koskaan.. ei siis vatsaoireita. Paljon erilaista on tullut kokeiltua. Jos on laktoosivammaa niin harvoin vähälaktoosinen toimii..

Itsellä käytössä Fitnesstukun Whey 100. Annos (37 g) sisältää laktoosia 0,37 g ja joka on kyllä jo niin vähäinen määrä, ettei itsellä haittaa.

Kannattaa myös huomioida, että nuo laktoosin aiheuttamat oireet kulkevat usein käsi kädessä muun herkkävatsaisuuden kanssa. Eli itseasiassa jopa pahempia ainesosia voivat olla juurikin kananmuna, herneet, palkokasvit yleisesti jne. Ja myös sellainen tuli aikoinaan huomattua, että herkkävatsaiselle yleisestikin se n. 30 g puhdasta proteiinia kerralla oli vaan turhan tuhti annos käsiteltäväksi. Mutta siihen on auttanut aika ja totuttelu, eli ns. siedätyshoito. Nyttemmin kun ruokavalio on proteiinipainotteinen yleisestikin, ei tuollainen kerta-annos enää aiheuta vaivoja.

Kannattaa katsoa ainakin ettei siinä jauheessa ole sorbitolia tms oli-päätteisiä makeutusaineita, ne tekee ongelmia monelle.
Käykö sulle siis kuitenkin muut maitotuotteet? Laktoosittomat tai hylat?

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Ite käytän Fitnesstukku koodi pakkotoisto15 wheytä. Jos juon liian nopeasti yhden annoksen (n. 20 g proteiinia muistaakseni), tulee huono olo ja se tulee toisesta päästä ulos, kauniisti sanottuna. En tiedä olenko laktoosivammainen vai onko makeutusaineet syynä.

Mutta kun juon salilla treenin ohessa säännöllisesti pienen kulauksen noin tunnin aikana, oireita ei tule tai ne on niin vähäisiä, etten huomaa. Kiinnitän iltaisin vähemmän huomiota esim. turvotukseen, koska ei ole pakko olla enää työvaatteissa.. mutta tukala olo ei ainakaan ole tällä tyylillä. Eli hitaasti juomista kannattaa kokeilla.

Itsellä sopinut tuo jo aikaisemmin mainittu futnessgurun isolaatti, ei ole sieltä halvimmasta päästä mutta mielummin maksan vähän enemmän kuin kärsin turvotuksesta ja mahakivusta

Täällä kanssa yksi superherkkävatsainen! Mulla on nyt käytössä suklaanmakuinen Massin Isowhey, eikä siitä oo mennyt pakki sekaisin, vaikka laktoosia onkin 0,55g/30g. Oonkohan kuukauden verran tuota kokeillut, eikä oo tullut oireita, joten saa jäädä käyttöön jatkossakin. Turvottaahan se vähän, mutta niin kait kaikki, mitä kerralla paljon vetäsee. Mun maha ei tykkää juuri mistään, joten oon iloinen, että tuli tilattua tuo. Kantsii kokeilla!

Suositut

Back
Ylös Bottom