Hera proteiini - WHEY

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja viikinki_84
  • Aloitettu Aloitettu
  • Tags Tags
    hera
Meta title: 🔥 HERA PROTEIINI – WHEY VOIMAA JA PALAUTUMISTA 🔥

Meta description: Nopeasti imeytyvä proteiinilähde, joka tukee lihaskasvua, palautumista ja laadukasta päivittäistä proteiininsaantia.

Yleensä aamuaerobinen on dieettihommia, jolloin luulisi ainakin illalta jätettävän hiilarit minimiin. Eli melko tyhjänä siellä polulla varmasti ollaan

En suosittele proteiinia ennen aerobista. Siitä ei ole hyötyä. rasvaa palaa ensin, hiilihydraattia ei ole enää yön jälkeen varastossa ja proteiinista tulee energianlähde, mikä ei auta aerobisessa. Juo vettä
ja syö aminohappoja.

No mitäs se proteiini on ellei aminohappoja?

En suosittele proteiinia ennen aerobista. Siitä ei ole hyötyä. rasvaa palaa ensin, hiilihydraattia ei ole enää yön jälkeen varastossa ja proteiinista tulee energianlähde, mikä ei auta aerobisessa. Juo vettä
ja syö aminohappoja.
Ja taas tulee oikein asiantuntijatason kommenttia:jahas:

Yleensä aamuaerobinen on dieettihommia, jolloin luulisi ainakin illalta jätettävän hiilarit minimiin. Eli melko tyhjänä siellä polulla varmasti ollaan

Aika kovatehoisia treenejä saat sitten vetää salilla alle, ja jättää myös palautusjuoman ja treenin jälkeisen aterian vähille hiilareille. Tosin harva näin tekee, ellei varta vasten tavoittele tyhjennystä. Kyllä dieetilläkin (normi, ei välttämättä kisadieetin lopulla) voi treenin jälkeen vetää suht reippaasti hiilareita.

Mitä? Siis enhän tarkoittanut että lihaksessa ei ole ollenkaan glykogeenia, tuskin se kaikki sieltä lähtee ennen kuin ollaan ketoosissa. Enkä nyt puhunut palautusjuomistakaan yhtään mitään. Pointti oli se, että yleensä aamuaerobista tehdessä edellisenä iltana ei olla syöty normaalisti, vaan suht kauan ennen nukkumaanmenoa ollaan vältelty hiilareita

Minä puhuin palautusjuomista. Pointti oli juuri siinä, että kun juodaan se normaali palkkari ja syödään treenin päälle, niin kyllä sinne lihaksiin se glykogeeni kertyy. Eikä ne kulu sieltä, vaikka se iltapala otetaan rahkasta tai raejuustosta. Eikä ne kulu, vaikka nukutaan yön yli. Kyllähän glykogeeni lihaksista vähenee, mutta tuolla menetelmällä ei saa itseään "melko tyhjäksi."

Olen tähän asti käyttänyt reenin jälkeen palautusjuomissani heraproteiinia. Heraproteiini ei tunnu mahdollisen maitoallergian takia sopivan minulle, joten onko olemassa mitään muuta hyvää nopeasti imeytyvää proteiinia välittömästi reenin jälkeen nautittavaksi?

Mulla oli sama juttu.
Maitoallergiaa ei ole "vielä" todettu mutta kaikki empiiriset kokeet tukivat teoriaa. + moni muu allergia on suljettu testein pois.

No jokatapauksessa selkeä maitotuotteiden vähentäminen, ja jostain syystä erityisesti Valion, on helpottanut huomattavasti ja esim. palkkari heran voi nykyään ottaa ihan siedettävillä sivuvaikutuksilla.

Eli " ilmeisesti" tapauksessani ei ollutkaan kyse maitoallergiasta vaan pikkuhiljaa kehittyneestä yliherkkyydestä maidon proteiinille...

Joo, tarkoitus olisi mennä ihan tutkimuksiin.

Itse olen huomannut samoja ongelmia omassa elimistössä. Kaikki lähti siitä, että poika pistettiin maidottomalle ruokavaliolle ja itsekin kokeilin. Soijaproteiinia ei pysty vetämään enää sen maun takia.. se jotenkin lyö läpi, ei voi mitään. Viime kesänä sitä pystyi vielä vetelemään täysin ongelmitta, mutta nyt tökkii kaikki yli 15g setit. Riisiproteiini ei kovin houkuttaisi sen perusteella mitä on kuullut. Onko suomessa saatavana munasta tehtyä proteiinia?

Käytän edelleenkin heraa palkkarissa ja dieetillä, mutta se ei tee kovin hyvää... enkä puhu nyt mistään laktoosivaivoista.

Onko suomessa saatavana munasta tehtyä proteiinia?

Joo, ainakin herttoniemen Vemixiä vastapäätä on sellainen pikku pulju joka myy. Mä en oikeesti muista nimeä, enkä tiedä saisko sitä laittaakaan tänne?

Saman ongelman parissa painitaan täälläkin, olen muistaakseni avannut joskus threadinkin siitä. Oliko niin että maitoallergiaa ei voinut millään testeillä todentaa. Laktoosia kohtaan mulla on täysi imeytymishäiriö. Itse testailemalla en ole sielunrauhaa saanut koska olen muutenkin läpipasko stressimaha. Esim. kuituja ei montaa kymmenta grammaa tarvitse vetää niin pytyllä istututaan maha löysanä(keliakia on testattu,ei ole). Vituttaa yli kaiken kun se palkkari on jossain määrin must kovantreenin jälkeen, mutta nyt joutuu arvuuttelemaan imeytyyköse nro1. lisäravinne vai ei :wall:

Edit. Olisi niin kiva Mikeltäkin ostella jauhoja jos tulis joku varmuuus tähäh hommaan;)

Moi vaan MeriGramma. Mehän keskusteltiin joskus aiheesta enemmänkin...

Diacorissa olen saanut 2 eri lääkäriltä 2 eri versiota Maitoallergian todentamisesta.

1) Helvetin vaikeeta ja epämiellyttävää -> Letku jommastakummasta päästä sisään
2) Helppojuttu, verikokeella

Kuten sanottua en ole saanut aikaiseksi. Ainakaan ei kuulunut siihen ensimmäiseen verikoe perussettiin - keliakia, laktoosi jne.

Moi vaan MeriGramma. Mehän keskusteltiin joskus aiheesta enemmänkin...

Diacorissa olen saanut 2 eri lääkäriltä 2 eri versiota Maitoallergian todentamisesta.

1) Helvetin vaikeeta ja epämiellyttävää -> Letku jommastakummasta päästä sisään
2) Helppojuttu, verikokeella

Kuten sanottua en ole saanut aikaiseksi. Ainakaan ei kuulunut siihen ensimmäiseen verikoe perussettiin - keliakia, laktoosi jne.

No niimpä keskusteltiinkin. Mä varaan sitten ajan vampyyrille, ei toi letku oikein kiinnosta jos selviää piikeilläkin.

Samoja ajatuksia ollunna plus kolesterolit vielä päälle, lääkärin määräyksestä...

Onko muuten toi munaproteiini samassa sarjassa mitä tulee kolesterolin määrään kun mitä kananmuna muuten, eli yhtä verisuonien täsmäpommitusta?

Käsittääkseni noi yleensä tehdään munanvalkuaisesta(ei yhtä paha kolesteroli?)?

Samoja ajatuksia ollunna plus kolesterolit vielä päälle, lääkärin määräyksestä...

Onko muuten toi munaproteiini samassa sarjassa mitä tulee kolesterolin määrään kun mitä kananmuna muuten, eli yhtä verisuonien täsmäpommitusta?

Käsittääkseni noi yleensä tehdään munanvalkuaisesta(ei yhtä paha kolesteroli?)?

Valkuaisesta tehdään ja siinä ei ole kolesterolia.

Käytän kyseistä heraa(mansikka) aamuprotskuks. Ongelma on ton sekoaminen. Aina jää paakkuja vaikka kuinka sheikkaa. Sekottelen n. 25g maitoon n. 2 desiä ja ei tunnu sekoovan kunnolla. Hyvän makusta toi on... sen takia sitä edelleen käytän mut nyt ajattelin jo koittaa jotain muuta. Mitä suosittelisitte?

Back
Ylös Bottom