Hepatiitti & kamppailulajit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Aiwass
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
mja:lle kiitokset pitkästä ja asiallisesta vastauksesta :worship:

Pitänee pistää tuo kamppailulajiasia mietintämyssyn alle helmikuun alkuun saakka, jolloin muutan vähän "pysyvämpään" sijaintiin täältä väliaikaisesta asustelupaikasta.

Ja tarkoitukseni on tosiaan kokeilla paljon erilaisia urheilulajeja, aiemmin urheiluinnostus on loppunut kun on kokeillut jotain itselle sopimatonta lajia (jääkiekko mm.) ja on ajatellut että on huono kaikessa urheilussa, tämä mahdollisuus oli hyvä selvitää näin anonyymisti.

Hommahan kait toimisi parhaiten jos liittyisi jonkun "luottokaverin" kanssa seuraan, ja kertoisi kaikille asiasta, ja sparraisi vain luottokaverin tai jonkun muun "uskalikon" kanssa. Rivissä suoritettavissa tekniikkaharjoituksissa tartunnan mahdollisuus taas on olematon, vai olenko väärässä?

Niin, painilajit poissuljin itsekin jo ennen kysymistä, niissä kun kulmat aukeilee ja halaillaan niin saattaa veri hyvinkin äkkiä joutua väärään paikkaan.

Mutta kiitos teille kaikille vastauksistanne ja mielipiteistänne, tämä auttoi taas jonkin verran suunnitelmissani :)

Aiwass sanoi:
Hommahan kait toimisi parhaiten jos liittyisi jonkun "luottokaverin" kanssa seuraan, ja kertoisi kaikille asiasta, ja sparraisi vain luottokaverin tai jonkun muun "uskalikon" kanssa. Rivissä suoritettavissa tekniikkaharjoituksissa tartunnan mahdollisuus taas on olematon, vai olenko väärässä?

Muttapa mutta, entä jos aloittaisit kuntoversion jostain lajista? Eikös ole olemassa lajeja, joissa kontaktia ei ole ollenkaan?

Joku fiksumpi ja asiasta enemmän tietävä voinee esim. jossain kamppailuseurassa kertoa sinulle, paljonko jossain kuntonyrkkeilyssä huidotaan ilmaa ja paljonko kaveria. Jos et lyö kuin ilmaa, et tietenkään voi tartuttaa ketään sen enempää kuin aerobicissäkään. :)

Mäyräkoira sanoi:
Jos et lyö kuin ilmaa, et tietenkään voi tartuttaa ketään sen enempää kuin aerobicissäkään. :)

Monessa lajissa ollaan kumminkin paljain jaloin, ja itsellä ainakin joskus varpaat on verillä...

Hyva pointti! Itsellani on tallakin hetkella ukkovarpaat ruvella. Varsinkin potkunyrkkeily treeneissa tulee mulle varpaisiin rakkoja ja haavoja.
Nyt alko toi hepatiitti pelottaa... Mulla on rokote Ahan ja Bhen. Onko niita viela Ckin?

ups, ei ollut tarkoitus mitään hysteriaa lietsoa, kuitenkaan :/

mutta pitää tosiaan katsoa että alkaako harrastamaan mitään itsepuolustuslajia, vai tyytyykö käymään salilla ja lenkillä tms kunnon ylläpitämiseksi :)

Aiwass sanoi:
mutta pitää tosiaan katsoa että alkaako harrastamaan mitään itsepuolustuslajia, vai tyytyykö käymään salilla ja lenkillä tms kunnon ylläpitämiseksi :)
Kyllä sä mun mielestäni voit ihan hyvin alkaa harrastaa jotain lajiakin. Normaalin varovaisuuden puitteissa, niin kuin tässä on puhuttu.

Hysteriaan ei ole mitään syytä, mutta kyllähän tällaistenkin asioiden esille ottaminen on terveellinen muistutus aina itse kullekin.

Suositut

Back
Ylös Bottom