Helvetin Windows98

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Primo
  • Aloitettu Aloitettu
Onko muilla kotiväylän käyttäjillä joilla on käyttiksenä 98 sellasta ongelmaa että kone "hävittää" ip-osoitteen?
Eli toisin sanoen kesken surffaamisen kone ilmoitta "cannot find server", jonka jälkeen kone yleensä pitää käynnistää uudelleen ennenkuin yhteys taas toimii...:curs:

Ja välistä tää kone tekee sellasta,että hävittää nuo File,Edit etc.rivit tuolta ylhäältä, eikä esim.mikään työpöydän kuvakkeista toimi...:confused:

Tää kone on kyllä varsinainen tehomylly,peräti 333Mhz ja 64Mt...:lol2:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä en saanu edes asennettua nettiyhteyttä ysikasalle. Ei löytäny verkkosovittimeen oikeita ajureita millään ja mikään ei kelvannu mitä koitti ehdottaa. Pari tuntia tappelin ja luovutin. Onneks toisena käyttiksenä on XP, ja tais mennä 5 minuuttia että sain hommat kuntoon.

mulla ei oo noita ongelmia!
on muuten puolet hitaampi kone!:lol2: ei taida ehtiä menemään sekaisin:lol2: :lol2:

toisinaan kyllä. tosin käytössä ei ole 98 vaan ME, josta tuntuu löytyvän kaikki mahdolliset 98n puutteet ja viat+ plus vielä omia bonuksia päälle. ärh!

Koitappa komentokehoitteessa kirjoittaa "ipconfig /renew". Kaksdonassa auttaa tuo. Ysikasissa taitaa helpoin tapa olla käyttiksen vaihto:rolleyes:

edit. 98 käyttiksessä taitaakin olla käytössä käsky "winipcfg /renew".

Meillä jouduttiin tekasee ohjelma joka vapauttaa ja sen jälkeen tekee ip-ossan joka kerta kun koneen käynnistää. ei tartte aina manuaalisesti kikkailla.
Jahka seuraavaan koneeseen sit sais jonkuin muun käyttiksen ku 98:sin

Mullakaan ei ole tämä 98 ikinä toiminut kunnolla. XP:tä kone ei taas suostu asentamaan, ilmeisesti näytönohjain ei kelpaa (vaikka vaihdoin sen). Millenium Edition toimi puolitoista vuotta täydellisesti, ei kertaakaan leikannut kiinni tai tehnyt muutakaan outoa. Sitten emolevy leipoi kiinni ja siinä vian etsimis sähellyksessä formatoin ME:n pois kovolta. :nolo:
Jos satut ME lukemaan tämän, halusin vaan sun tietävän että mulla on ikävä sua ja olen pahoillani siitä mitä tein sulle. Voitaisko vielä yrittää? :haart:

Originally posted by Phat
Jos satut ME lukemaan tämän, halusin vaan sun tietävän että mulla on ikävä sua ja olen pahoillani siitä mitä tein sulle. Voitaisko vielä yrittää?

Sä voisit myös yrittää sellaisia Linux-distroja kuin RedHat tai Knoppix - ovat ilmaisia ja toimii kuin junan vessa :thumbs:

Mulla ja mun ME:llä on kyllä riitelyä melkein joka päivä. Onhan meillä ollu hyvätkin hetkemme, mut niistä on niin kauan, ettei aina oikein muista miksi jatkaa...:itku:

Originally posted by Jakob
Koitappa komentokehoitteessa kirjoittaa "ipconfig /renew". Kaksdonassa auttaa tuo. Ysikasissa taitaa helpoin tapa olla käyttiksen vaihto:rolleyes:

edit. 98 käyttiksessä taitaakin olla käytössä käsky "winipcfg /renew".

Riittääkö että tuon kirjottaa kerran,vai pitääkö se kirjottaa joka kerta kun käynnistää koneen?

Tuon käskyn jälkeen tulee näkyviin ikkuna jossa teksti:

Windows 98 IP-kokoonpano
Komentoriviparametrit:
/All-Näytä kaikki tiedot.
/Batch[tiedosto]-Tallenna tiedostoon tai./WINIPCFG.OUT
/renew_all -Uusi kaikki sovittimet
/release_all -Vapauta kaikki sovittimet
/renew N -Uudista sovitin N
/release N -Vapauta sovitin N

Eli mikä noista pitää valita...
:confused:

Miten tollasen ikkunan saa kokonaisuudessa valittua ja siirrettyy esim.TÄHÄN?

Älä duunaa tota komentokehoitteen kautta. Ota käynnistä-valikosta Suorita -> winipcfg

Tuo avaa sellaisen pikkuboksin ja valitset sun verkkokortin siitä listasta, ja painat release all -> renew all. Toi release all siihen ensiksi, koska mulla ainakin välillä kone tilttaa jostain syystä jos painan suoraan tuota renew all.

Originally posted by DoomStar
Älä duunaa tota komentokehoitteen kautta. Ota käynnistä-valikosta Suorita -> winipcfg

Tuo avaa sellaisen pikkuboksin ja valitset sun verkkokortin siitä listasta, ja painat release all -> renew all. Toi release all siihen ensiksi, koska mulla ainakin välillä kone tilttaa jostain syystä jos painan suoraan tuota renew all.

Niin, noin miekin joudun yleensä tekemään, ku käytän ysikasia ja ADSL-yhteys ei aina heti suoraa lähe.

Originally posted by DoomStar

Jep, noinhan se meni. Eipä oikein enää ole tuo 9x maailma hallussa.

En käsitä miksi joku vielä käyttää vanhoja Win95/98/ME -käyttöjärjestelmiä nykyään, varsinkaan jos kone ei ole antiikin ajoilta.

T. Nimim. "<kattila>Windows 2000 Professional uptime: 5wks 13hrs 43mins 28secs"

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom