Helsingin sosiaalijohtaja sisusti työpaikkaansa 72 000 eurolla

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SIC-
  • Aloitettu Aloitettu
Muistaakseni vanhassa kunnon NL:ssä politbyroon jäsenten ei tarvinnut noudattaa liikennevaloja:jahas:

Itärajan takana ei juuri kukaan noudata liikennevaloja.

Pakko todeta itse aiheeseen että kyseessähän on ihan ideologiavapaata sikailua julkisilla varoilla. Turha tuosta on vetää mitään taloudellis-yhteiskunnallista ideologiadebattia.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuvassa ei ole uusi sisustus. Vai onkos jossain kuva miltä huone näyttää nykyään?

Jostain muistelen lukeneeni että uutta sisustusta ei ole vielä toteutettu vaan huonekalut ovat vasta matkalla suomeen. Olisivat nyt tuohon rahaan sitten edes suomalaisia huonekaluja voineet ostaa prkl.
 
72ke sinne tai tänne, siinäpä vaikka sitten luettelee kukanensakin verorahojemme käyttöä ja listaa omasta mielestään tarpeelliset ja ei-tarpeelliset julkiset tulonsiirronkohteet.
 
72ke sinne tai tänne, siinäpä vaikka sitten luettelee kukanensakin verorahojemme käyttöä ja listaa omasta mielestään tarpeelliset ja ei-tarpeelliset julkiset tulonsiirronkohteet.

Tämä on esimerkki julkisen puolen johtajien moraalista ja siitä miten yhteistä rahaa poltetaan surutta.
 
Kapitalismia kaikessa röyhkeydessään.

Helsingin kaupungin sosiaalijohtajalla ei ole mitään tekemistä kapitalismin kanssa, pikemminkin hän edustaa sitä toista ääripäätä.

Kun kyse on valtion/kunnan suojatyöpaikoista, et näköjään joudu tilille teoistasi. Kyseessä on virkamies, joten tyyppi ei ole suoraan vastuussa edes äänestäjilleen, ja toisaalta johonkin kaupunginhallituksen/-valtuuston jäseneen asian yhdistäminen olisi hiukan kohtuutonta. Kaveri sietäisi saada monoa, jonka lisäksi tuon toimiston hinnan voisi veloittaa häneltä jälkikäteen. Kyseessä on kuitenkin luokkaa tavan duunarin yli kymmenen vuoden verokertymä kunnalle, tuon äijän omiin mukavuuksiin.
 
Silloin tajusin, että olin saanut kokea omituisen saarnan. Sen ydin on kysymyksessä: ”Millaista onkaan sellainen nöyryys, joka vahvistaa toista, tekee hänestä hyvän?” Ainakin minulle tuli miettimistä.

Paavo Voutilainen


Kaverihan oli miettimisensä jälkeen tajunnut ja vahvisti meitä moraalisesti. Ainakin itseensä nähden.
 
Kauheata valitusta. Jos kerran haluaa sisustaa huoneensa 72 tonnilla niin sisustakoon. Ootte vaan niin katellisia kun teillä ei oo noin hienoa työhuonetta.
 
Kauheata valitusta. Jos kerran haluaa sisustaa huoneensa 72 tonnilla niin sisustakoon. Ootte vaan niin katellisia kun teillä ei oo noin hienoa työhuonetta.
Yleensä minäkin ajattelen näin, varsinkin jos kyseessä on yksityinen firma ja "omat" rahat kyseessä mutta onhan tuo järjen köyhyyttä laittaa tuollaisia määriä verorahoja aivan turhaan. Jos jotain mittasuhteita ajatellaan niin tuon tilan sisustukseen meni yhden veronmaksajan 10 vuoden aikana maksamat verot. Varmasti, jos olisi käyttänyt järkeä, olisi saanut ihan yhtä hyvän sisustuksen kolmasosalla tuosta hinnasta.
 
No joo, mutta mitä oon itse ymmärtänyt niin nuo huonekalut ovat sellaisia että ne kestävät kymmeniä vuosia. Niin kyllä nuo edes jotenkin maksavat itsensä takaisin kun samassa ajassa ehtii ostaa 10kpl uutta halpispöytää.
 
Mun mielestä tässä ei oo kyse kapitalimista, sosialismista, eikä kommunismista. Hyvin yksinkertaisesti yhden idiootin itsekeskeisestä mahtailusta ja todellisesta tyhmyydestä. Tollanen kaveri vois ihan hyvin yrittää siivota lattioita lopun työuransa, sillä kapasiteetti tuskin riittää edes siihen (eli ei ole tarkoitus halveerata siivoojia).
 
No joo, mutta mitä oon itse ymmärtänyt niin nuo huonekalut ovat sellaisia että ne kestävät kymmeniä vuosia. Niin kyllä nuo edes jotenkin maksavat itsensä takaisin kun samassa ajassa ehtii ostaa 10kpl uutta halpispöytää.
En tarkoittanut, että pitäisi ostaa halpiksia vaan järkeviä huonekaluja. Kyllä halvemmatkin (normi kuluttajasta kalliit) huonekalutkin kestävät helposti sen kymmenen vuotta.

Kyllä mä luulen, että näissä huonekaluissa maksaa myös muukin kuin pelkkä laatu.
 
Hinta ja laatu korreloi vain tiettyyn pisteeseen asti ja loppuhinta on ilmaa designista. Eiköhän ne perinteiset Martelat ois ajanu ihan saman asian ja vähän eettisempään hintaan.

Ei kaikki kallis ole välttämättä edes tyylikästä, tai edes kestävää. Pienellä rahalla ja tyylitajulla voi saada hyvääkin jälkeä. Paksu lompakko ja tyylitajuttomuus taas voi johtaa ylilyönteihin ja mauttomuuksiin. Toi oli kokonaisuutena katsoen mun mielestä kaikinpuolin täydellinen riman alitus.

Mulla on perseeni alla 1970-luvun Martela toimistotuoli, jonka nappasin erään viraston varastosta, kun vanhoja kalusteita vietiin kaatikselle. Tää on ollu johtajan huoneessa ja oli tosi hyväkuntoinen ja siisti. Ja on palvellut uusiokäytössä meidän kahden kohelon surffituolina jo 5 vuotta.
 
No joo, mutta mitä oon itse ymmärtänyt niin nuo huonekalut ovat sellaisia että ne kestävät kymmeniä vuosia. Niin kyllä nuo edes jotenkin maksavat itsensä takaisin kun samassa ajassa ehtii ostaa 10kpl uutta halpispöytää.
Onko 1800€ työpöytä halpis? Sellaisia saisi 10kpl tuon pöydän hinnalla.

Ainakaan mun työhuoneen pöytä tuntuisi kestävän, vaikka onkin vain "halpis" Martelasta.
 
Ois tuhlannu rahat ees suomalaiseen designiin eikä minkään makaronipoikien jakkaroihin.. Parit V.S.O.P:it aulaan ja pallotuoli perseen alle..
 
Että näin.
Voi vittujen kevät!! Sosiaalivirastoissa saadaan sitten vinkua sijaisia kesälomien ajaksi. Ja sairastua ei saa, koska kaupungilla ei ole varaa sijaisiin.
No mutta onneksi edes yhdellä meistä on nyt tarpeen mukainen työympäristö.
Billmaierille: joo olen vaan kateellinen ja vituttaa kun ei ole itsellä varaa samaan.
 
:offtopic: Mutta kuitenkin aihetta sivuten. Merrill Lynchin CEO pisti 1.22 miltsii toimistoonsa samalla kun talouskriisi pursutti porukkaa pellolle. Hauskaa miten on esimerkiksi jo pelkästään verhoihin saatu menemään 28000 ja kahteen vierastuoliin 87000 dollaria.

http://www.thedailybeast.com/blogs-and-stories/2009-01-22/john-thains-87000-rug/
Haiskahtaa vähän verosuunnittelulta... Toisin kuin käsiteltävässä tapauksessa (verosuunnittelua ei edes voi tehdä muuten kuin veroäyristä päätettäessä...)
 
:offtopic: Mutta kuitenkin aihetta sivuten. Merrill Lynchin CEO pisti 1.22 miltsii toimistoonsa samalla kun talouskriisi pursutti porukkaa pellolle. Hauskaa miten on esimerkiksi jo pelkästään verhoihin saatu menemään 28000 ja kahteen vierastuoliin 87000 dollaria.

http://www.thedailybeast.com/blogs-and-stories/2009-01-22/john-thains-87000-rug/
Juu offropicina pistit mutta tuolta sivulta poimin mielestäni hyvinkin oleellisen pointin. "According to documents reviewed by The Daily Beast, Thain spent $1.22 million of company money to refurbish his office at Merrill Lynch headquarters in lower Manhattan."

Kuten sanoin, minua ei haittaa yhtään jos joku "omilla rahoilla" tekee jotain noin typerää mutta sitten jo alkaa haittaamaan jos verorahoilla.

Juu, juu nyt ei tarvitse alkaa luettelemaan kaiken maailman turhia juttuja mitä verorahoilla tehdään ja kuinka paljon ne maksaa. Ei minua haittaa linnan juhlat tms. tämä vaan jotenkin pistää vituttamaan.
 
Suomessa ei ole korruptiota, joten tämä on täysin teoreettinen ajatus: Henkilö A saa esimieheltään luvan sisustaa työhuonetta. A tietää, että esimies on laiska, lepsu ja hyväuskoinen, eikä kukaan ehdi tai viitsi tarkastaa laskuja. Niinpä A tekee tuttavansa, sisustussuunnittelija B:n kanssa sopimuksen: B laskuttaa sisustuksesta kymmenkertaisella hinnalla ja antaa ylimääräisistä rahoista puolet A:lle. Kukaan ei kiinnitä huomiota alle sadantuhannen euron menoeriin.

...Paitsi ehkä joku ärsyttävä pikkusieluinen kommunisti.
 
Back
Ylös Bottom