Helsingin ravintolat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Diablo
  • Aloitettu Aloitettu
Kluuvin Fonda on sairaan hyvä mesta... 12 euroo tupla-kanafile, vapaavalintaiset potut, salaattia ja vapaavalintainen kastike. Ja nopee sekä hyvä palvelu. Toinen hyvä paikka on Grande Grill Aikatalossa... Aina takuuvarmat mätöt... Onko sinne Toarminaan pahat jonot eli pitääx varata pöytä paljon etukäteen? Muijalla olis synttärit tänään ja pitäs viedä jonnekin syömään hyvin...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mother on jossain vaiheessa näemmä rempattu, ja sieltä saa ruokaa... tai siis se on nykyään ruokapaikka. Hesarissa oli arvostelu, ja siitä sanottiin ihan hyvää.. (sivuilla on ruokalista vaikka muuten ovatkin surkeat)

Naru, tota voisit tietysti testata daamin kanssa, etkä mene vararikkoon kuten GW:ssä. Itsellä testissä huomenna :hyper:

Stadin surkein/paras ruokaravintola

Eilen tuli käytyä todella surkeassa ravintolassa ja tuli mieleen laittaa pystyyn gallup ravintoloista. Makuasioistahan on turha kiistellä, mutta mielipide on kuin perseenreikä; meillä kaikilla on sellainen! :D

Oma lista näyttää tältä:

Huonoin:

Satkar

Nepalilainen Lönkalla jota on kehuttu mm. City-lehdessä jne. Eilen, mainonnan harhaanjohtamana, mentiin illalliselle tähän kehuttuun paikkaan. Paikka oli nuhjuisen ja ahtaan oloinen. Mieli mustui välittömästi kun tuopin tilattuani sain nokkani eteen väljähtyneen ja lämpimän kaljan. :curs: Alkuruuaksi tilasin ravintolan omaa juustoa paprikoiden ja sipulin kera. Eteen mäjähti neljä peukalon pään kokoista palaa juustoa salaatin ja herne/maissisotkun kera. Pääruuaksi tilasin jougurtissa ja yrteissä marinoitua lammasta jota syödessä kirosin katkerasti että Jonsered jäi auton perään. Sitkeää, pahaa ja kuivaa. :urjo: Seuralaiseltakin jäi syöminen puoleen. Maku vegetarian menussa oli omaa luokkaansa. Ehkä jollain on toisenlaisia kokemuksia...

Paras:

Lehtovaara

Uskomattoman hyvä ruoka ja palvelu! Vielä muutama vuosi sitten palveluksessa oli samoja työntekijöitä kuin 40 vuotta sitten! Stadin parhaat valkosipuliperunat. :thumbs: Miinuksena hinta...

Ravintola Kivi Aleksis Kiven kadulla on aivan paras paikka. Sisäfilepihvi maksaa 14-18 euroa koosta riippuen (180-320g). Perunat ja kastikkeen saa itse valita ihanista valkosipuli- ja aurajuustovaihtoehdoista. Kaikkea saa paljon ja ruoka on tosi laadukasta ja hyvää. Lisäksi tuopponen on halpa. Paikka saattaa näyttää savuisalta kulmakuppilalta, mutta ruoka on kaupungin parasta ja halvinta.

Mä en ymmärrä tota Dick Tracyn hehkutusta. Mun mielestä 18 euroa 200 gramman ulkofilepihvistä ja ranskalaisista on totaalista rippausta.

Manskulla, Töölön ratikkahalleja vastapäätä on todella hyvä thaimaalainen, Thai Manohra nimeltään. Ravintola on melkein aina päiväsaikaan tyhjillään, ateriat kohtuu hintaisia ja todella maukkaita.
Hallituskadulla on China Court niminen kiinalainen, suhteellisen uusi ravintola ja paikka on kerrassaan loistava. Safka perkeleen hyvää ja ne tarjoilijat :kuola:

Näin kesällä oon suosinut noita ulkoilmapaikkoja. Itiksen Tallinnanaukiolla on mun ehdoton suosikki ruokailumesta. Litra rasvatonta maitoo ja 700g karjalanpiirakkaa jotain 2 juuroo yhteensä anttilasta ostettuna. :D

kiireiselle treenaajalle työpäivän päälle sopii rautatieaseman namaskaar....8 eurolla saat suoraan padasta ison annoksen kanaa, riisiä, papua ja salaattia...mielestäni huippu ottaen huomioon hinnan/maun/määrän/nopeuden.....syön usein täällä ja menen junalla kotiin ja treenaamaan ja treenin päälle uusi ateria....

Hyvää ruokaa

Loistava kokemus oli Kalliossa ravintola Cella. Lihapullat ja muusi aivan uskomaton. Kokki tuo safkan pöytään ja heittää hyvää läppää. Sano tyttöystävälle kun se tilas jonkun salaattivoileivän että ja tässä makkaravoileipä olkaa hyvä :) Olisitte nähnyt ilmeen. Siellä on muutakin kuin perinteistä suomalaista, pastaa ja jne. Suosittelen

henrig75 sanoi:
Loistava kokemus oli Kalliossa ravintola Cella.

Eikös tämä ole siinä Flemarilla? Pitäneepä käydä joskus testaamassa, eipä olis pitkä matka :)

Tuon Stoben kokemus Satkarista ihmetyttää, itse kävin siellä ekan kerran viime vkolla, ja ruoka oli mielestäni oikein hyvää, juuri sopivan mausteista, ja se leipä :kuola: - Sen sijaan en missään tapauksessa suosittele kellekään Hakaniemessä sijaitsevaa Banana Leafia, ruoka oli a)viileää b)mautonta :evil:

Kukaan ei ole vielä tainnut mainita Papa Giovannia? Ok, toki kyseessä on hieman hintavampi paikka, mutta ruoka on taatusti aina hyvää, ja annoksetkin - ainakin näin punttimimmin näkökulmasta - ihan kohtuullisen kokoisia :) WTC:n alakerrassa sijaitseva Spaghetteria Giovanni on pastan ystäville ehdottomasti tutustumisen arvoinen paikka (ja muistaakseni varsin edullinenkin).

Ääh, tuli nälkä :kuola:

Jo mainituista mestoista pidän Satkarista. Ruoka on ollut joka kerta erinnomaista. Miljöö on vähän nuhjuinen mutta sehän sopii Nepalilaismeininkiin. Vaimoni on kasvissyöjä ja hän on pitänyt Satkarista vielä enemmän.
Intialaisista on mielestäni Namaskaaria parempi sen lähellä Manskulla oleva Maharaja.
Kaikki suomessa kokeilemani kiinalaiset ovat olleet huonoja. Tosin tuo Ringsaidin mainitsema Mandarin Court on minulle vieras joten täytyyp käydä.
Tällä hetkellä olen eniten töpinöissäni Italialaisesta ruuasta ja paras testaamistani ravintoloista on ehdottomasti Papa Giovanni. Heidän maksa annoksensa on suorastaan suussa sulavaa (jos pitää maksasta) ja pasta on varmasti aina napakkaa.

tässä mun suosikkeja....

tässä mun suosikkeja....

Pizza paikat
Pizzeria Mare Chiaro Secondo Hämeentie 20, Helsinki
Villetta Pizzeria, Ruusulankatu 8,Hauska pikku pizzeria hieman piilossa.
Pizzeria Dennis,Kansakoulunkatu 1
Manala, stadin isoimmat pizzat, Dagmarinkatu 2,

Kiinalaiset
QUICK WOK, pieni paikka ja isot ja halvat annokset, stadin paras
Aleksis Kivenkatu 12d

Dragon Inn, talviaikaan seisovapöytä viikonloppuisin
Iso Roobertinkatu 18,

Peking, stadin vanhin,Aleksis Kivenkatu 16,

Pihvit
Johan Ludvig, Sas:in alakerras (vähintään 21 vuorokautta riiputettua lihaa)
Radisson SAS Royal Hotel Helsinki,Runeberginkatu 2,

Jos lounasaikaan on liikkeellä niin suosittelen pihvipaikka karhunpesää.

Itse aikoinaan tuli siellä päin pyörittyä duuniasioissa niin siihen aikaan pihvit oli lähes lautasen kokosia. En tiedä miten nykyään. Onko kukaan käyny lähiaikoina? Siellä on mm. seinällä Jorma Rädyn juliste.

mage sanoi:
Jo mainituista mestoista pidän Satkarista. Ruoka on ollut joka kerta erinnomaista. Miljöö on vähän nuhjuinen mutta sehän sopii Nepalilaismeininkiin. Vaimoni on kasvissyöjä ja hän on pitänyt Satkarista vielä enemmän.
Intialaisista on mielestäni Namaskaaria parempi sen lähellä Manskulla oleva Maharaja.
Kaikki suomessa kokeilemani kiinalaiset ovat olleet huonoja. Tosin tuo Ringsaidin mainitsema Mandarin Court on minulle vieras joten täytyyp käydä.
Tällä hetkellä olen eniten töpinöissäni Italialaisesta ruuasta ja paras testaamistani ravintoloista on ehdottomasti Papa Giovanni. Heidän maksa annoksensa on suorastaan suussa sulavaa (jos pitää maksasta) ja pasta on varmasti aina napakkaa.
Itselläni on Papa Giovannista myös huonoja kokemuksia ,kuten unohdellaan tilauksia/tai ei oteta tilauksia vastaan :( ,tarjoilijat eivät välttämättä ymmärrä suomea :eek: Ruoka on yleensä hyvää,vaikkakin annokset ovat pieniä.

psali sanoi:
Kiinalaiset
QUICK WOK, pieni paikka ja isot ja halvat annokset, stadin paras
Aleksis Kivenkatu 12d
No heko heko. Ala-arvoista ruokaa, mutta onneksi sitä on vähän. Hinnat on kyllä kohdallaan, mutta Stadin paras -arvonimi jää kauas taakse. Quick Wok on oikeasti paskin kiinalainen, jossa oon koskaan käynyt, joten sulla on kyllä makuelämyksiä luvassa, kun pääset niihin "kunnon" paikkoihin. Kokeile Ming Inn -nimistä ravintolaa Eerikinkatu 11:ssa. Siellä kun otat Kantonin kanaa, niin tiedät mitä tarkoittaa "hyvä ja halpa.". :)

Manalan suhteen olet kuitenkin oikeassa. Siellä ON Stadin suurimmat ja maistuvimmat pizzat.

Tomi sanoi:
No heko heko. Ala-arvoista ruokaa, mutta onneksi sitä on vähän. Hinnat on kyllä kohdallaan, mutta Stadin paras -arvonimi jää kauas taakse. Quick Wok on oikeasti paskin kiinalainen, jossa oon koskaan käynyt, joten sulla on kyllä makuelämyksiä luvassa, kun pääset niihin "kunnon" paikkoihin. Kokeile Ming Inn -nimistä ravintolaa Eerikinkatu 11:ssa. Siellä kun otat Kantonin kanaa, niin tiedät mitä tarkoittaa "hyvä ja halpa.". :)

Manalan suhteen olet kuitenkin oikeassa. Siellä ON Stadin suurimmat ja maistuvimmat pizzat.

Ming Inn:ssä on kyllä loistavat ruuat, paras kiinalainen missä olen käynyt. Olitkohan se muuten Tomi sinä, kun teit siellä kerran reklamaation ateriaan kuuluvan riisin riittämättömyydestä?

ps. Uusi avatarkuvasi pisti hymyilemään.

Jyväbroileri sanoi:
Olitkohan se muuten Tomi sinä, kun teit siellä kerran reklamaation ateriaan kuuluvan riisin riittämättömyydestä?
Hehe, taisin olla. Meitä oli siellä File, Kattila ja Odu, ja oltiin käyty varmasti pari kk putkeen joka lauantai siellä syömässä. Itse olen käynyt siinä paikassa kohta kaksi vuotta, joten vähän pisti sylettämään, kun neljäs riisikulho oli vajaa ja viidennestä olisi sitten pitänyt maksaa. Riisi maksaakin ravintolalle niin älyttömästi, että vakioasiakkaita kannattaa ruveta asialla vaivaamaan. :rolleyes: Mutta Ming Inn rulaa silti. :)

Tomi sanoi:
Hehe, taisin olla. Meitä oli siellä File, Kattila ja Odu, ja oltiin käyty varmasti pari kk putkeen joka lauantai siellä syömässä. Itse olen käynyt siinä paikassa kohta kaksi vuotta, joten vähän pisti sylettämään, kun neljäs riisikulho oli vajaa ja viidennestä olisi sitten pitänyt maksaa. Riisi maksaakin ravintolalle niin älyttömästi, että vakioasiakkaita kannattaa ruveta asialla vaivaamaan. :rolleyes: Mutta Ming Inn rulaa silti. :)

Itseä on tässä paikassa alkanut sapettamaan se että saan siellä nykyään n. neljänneksen pienemmän aterian mitä samaan aikaan samaa ruokaa tilaavat kaverini saavat. Sitten nämä ateriani on koristeltu runsailla tomaatti ja persilja hörsöillä, mitä muilla ei ole ollut. Pitääköhän se pitkä täti mua liian lihavana ja haluaa hillitä päivittäistä kalorimäärääni.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom