Helsingin ortopedit

Missä ovat hyvät ortopedit Helsingissä, tai ortopedit, joilta palstalaiset ovat saaneet hyvää hoitoa/diagnoosia/palvelua olkapää vaivoihin? Mitenkä oli hintapuoli, jatkotoimenpiteet yms.

Pitäisi mennä näyttämään olkapäitä vaivojen takia ja vähän jännittää kun ei ole muuta vakuutusta kuin tapaturmavakuutus, etta millainen tuomio sielta mahtaa tulla ja jos joutuu laajempiin tutkimuksiin niin mitkä ovat niiden kustannukset. Magneettiin yms. kun taitaa(?) olla pitkat jonot jos ei mene yksityiselle kuvauttamaan.

Kattelin netistä ja Diacor sattui silmään ja siellä varsinkin Harri Heliö, joka on kuulemma erikoistunut olkapäänalueen vaivoihin. Onko kenelläkään kokemuksia hänestä?

Viela semmoista, etta jos menen yksityiselle ortopedille ja hän suosittelee magneettia yms. kuvauksia, mutta taloudellisista syistä ei ole varaa kuvauttaa yksityisellä, pitääkö minun vielä mennä kunnallisen ortopedin kautta vai laittaako terveyskeskuslääkäri suoraan lähetteen ko.tutkimuksiin jos minulla on yksityisen ortopedin lausunto mukanani?

Kiitos. :worship:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mariachi,

Itse kärsin kipeytyvästä olkapäästä parisen vuotta sitten. Työpaikan lääkäri otatti röntgenit ja katseli kuvaa hetken ja ehdotti harrastuksen vaihtoa maratonjuoksuun, johon totesin, että keltähän saisin niin sanotun 'second opinionin' kun ei tuo harrastuksen vaihto ole kuitenkaan vaihtoehto. No neuvoi kääntymään Diacorilla Tapio Kallion puoleen.

Marssin siis Kallion vastaanotolle kuvat kainalossa. Hän katseli kuvia hetken aikaa ja tutkaili minun ryhtiä ja totesi, että lihasepätasapaino vetää olkapäitä eteenpäin. Tämä taas johtaa solisluun (muistaakseni) hankaamiseen AC-nivelen kanssa, josta kipu syntyy.

Hoitosuositus:

penkki pois reenistä pariksi kuukaudeksi, soutuliikkeiden lisäys, ja vaikka telkkua katellessa lapojen yhteen puristamista eli olkapäiden vetoa taaksepäin.

hoitotoiminta:

No en tietenkään lopettanut penkkiä :david: , vaan lisäsin ainoastaan selän harjoitusta ja välillä kiristelin lapoja. Vaiva rupesi heti paranemaan ja oli parissa kuukaudessa muisto vain.

Tästä tekstistä saan nyt tietysti penkki-hauis pellen leiman otsaan.. olkapää kivun aikoihin reenailin hieman epäsäännöllisesti ja selkään kiinnitin huomiota ehkä normaalia vähemmän. Tämän noin 15 vuoden kehoilun aikana, selkä on kuitenkin aina ollut paras lihasryhmä mulla kehittymään ja pidän sen treenauksesta, mutta laiminlyönti kostautui nopeasti! Muistakaa treenata tasapainoisesti vartaloitanne!

Oma suositukseni siis Tapio Kallio ja Diacor. Olin henkisesti valmistautunut jopa kustantamaan leikkauksen, mutta vähällä päästiin..

Free weight

Free weight sanoi:
Mariachi,

Itse kärsin kipeytyvästä olkapäästä parisen vuotta sitten. Työpaikan lääkäri otatti röntgenit ja katseli kuvaa hetken ja ehdotti harrastuksen vaihtoa maratonjuoksuun, johon totesin, että keltähän saisin niin sanotun 'second opinionin' kun ei tuo harrastuksen vaihto ole kuitenkaan vaihtoehto. No neuvoi kääntymään Diacorilla Tapio Kallion puoleen.

Marssin siis Kallion vastaanotolle kuvat kainalossa. Hän katseli kuvia hetken aikaa ja tutkaili minun ryhtiä ja totesi, että lihasepätasapaino vetää olkapäitä eteenpäin. Tämä taas johtaa solisluun (muistaakseni) hankaamiseen AC-nivelen kanssa, josta kipu syntyy.

Hoitosuositus:

penkki pois reenistä pariksi kuukaudeksi, soutuliikkeiden lisäys, ja vaikka telkkua katellessa lapojen yhteen puristamista eli olkapäiden vetoa taaksepäin.

hoitotoiminta:

No en tietenkään lopettanut penkkiä :david: , vaan lisäsin ainoastaan selän harjoitusta ja välillä kiristelin lapoja. Vaiva rupesi heti paranemaan ja oli parissa kuukaudessa muisto vain.

Tästä tekstistä saan nyt tietysti penkki-hauis pellen leiman otsaan.. olkapää kivun aikoihin reenailin hieman epäsäännöllisesti ja selkään kiinnitin huomiota ehkä normaalia vähemmän. Tämän noin 15 vuoden kehoilun aikana, selkä on kuitenkin aina ollut paras lihasryhmä mulla kehittymään ja pidän sen treenauksesta, mutta laiminlyönti kostautui nopeasti! Muistakaa treenata tasapainoisesti vartaloitanne!

Oma suositukseni siis Tapio Kallio ja Diacor. Olin henkisesti valmistautunut jopa kustantamaan leikkauksen, mutta vähällä päästiin..

Free weight

Kiitos! Sama syy voi olla mullakin kun nyt miettii treeneja ja ajankohtaa milloin vaiva alkoi, mutta ajattelin kuitenkin kayda laakarilta mielipiteen kuulemassa varmuuden varalle. Toivottavasti minakin paasen yhta vahalla eika joudu kustantamaan kun konsultaation+mahdolliset kuvat.

Mariachi sanoi:
Kattelin netistä ja Diacor sattui silmään ja siellä varsinkin Harri Heliö, joka on kuulemma erikoistunut olkapäänalueen vaivoihin. Onko kenelläkään kokemuksia hänestä?
5.5 Harri Heliö leikkasi mun olkapään sijoiltaan menon korjaamiseksi. Kaikki meni hyvin nopeasti ja kivuttomasti ja kuntoutus on tuntunut toimivan. Mut ohjattiin Dextran ortopedin toimesta Harri Heliölle, koska hän on ilmeisestikin Suomen johtava henkilö olkapäävammoissa. Käsittääkseni Heliö on myös Suomen koripallomaajoukkoeen lääkäri ja asenne ja toiminta olikin ihan urheilulääkärille tyypillistä, ei tartte varmasti pelätä, että tulee "vaihda harrastus" -kommentteja. Muutenkin tuntuu ettei Heliö liikoja pelotellut vaan pääsin jo suht pian leikkauksen jälkeen liikuttelemaan kättä ja kohta jo vahvistamaan sitä punttisalille. Harrille toistaiseksi täydet :5: ja :kippis1:

Itse menisin mehiläiseen Tuomo Karilalle.

Heliö, Kallio & Orava Diacorissa on suomen - tiettyjen piirien mukaan jopa maailma johtava lääkäriryhmä kun kyseessä on urheiluvammat.

Hoito tosin on sen verran hintavaa (kuten yksityisellä yleensä), että on suotavaa että vakuutukset on kunnossa...

fish sanoi:
Heliö, Kallio & Orava Diacorissa on suomen - tiettyjen piirien mukaan jopa maailma johtava lääkäriryhmä kun kyseessä on urheiluvammat.

Hoito tosin on sen verran hintavaa (kuten yksityisellä yleensä), että on suotavaa että vakuutukset on kunnossa...
Palttiarallaa 4k€ maksoi meikäläisen leikkaus. Tohon tietysti magneetit ja lekurikäynnit päälle, onneksi on vakuutus. Eikös tohon sun urheilulääkäri kolmikkoon kuuluisi aika vahvasti myös Diacorin Tulikoura?

Kiipijä sanoi:
Palttiarallaa 4k€ maksoi meikäläisen leikkaus. Tohon tietysti magneetit ja lekurikäynnit päälle, onneksi on vakuutus. Eikös tohon sun urheilulääkäri kolmikkoon kuuluisi aika vahvasti myös Diacorin Tulikoura?
Lisäisin minäkin vielä listaan Kyösti Jaroman ja Ilkka Tulikouran, sitten alkaa kuulostaa hyvältä. ja jos ei veistä tarvitse käyttää, niin oikea osoite on FYSIOTERAPIAKONSULTIT ja siellä erityisesti jarmo ahonen tai itse asiassa melkein kuka tahansa OMT -- sinne esim. mainituista lääkäreistä ohjaa ja ainakin meikäläisen kohdalla (jalkavammat tosin) hoito on ollut hyvää ja asenne kohdallaan. Veistä on sitten käyttänyt TUlikoura, eikä voi sanoa kuin hyvä kaikesta muusta paitsi hinnoista...

Toivottavasti olkapäähuolet hälvenevät pian

Kiipijä sanoi:
Eikös tohon sun urheilulääkäri kolmikkoon kuuluisi aika vahvasti myös Diacorin Tulikoura?

No juu, sehän se oli joka unohtui. Sipasen mainitsema Jaroma on mulle tuntematon suuruus. Mutta eihän se miestä pahenna.

sipanen sekoilee -- kyösti on HEIKKI jaroman poika ja heikki jaroma sitten käsivammoihin erikoistunut kirurgi, mm. arto bryggaren luottopuukottaja. Hoidellut myös muita urheilijoita ja ollut aikanaan yleisurheilumaajoukkueen lääkäri. Viimeksi kai katsellut juoksijalupaus jukka keskisaloa sisältä päin...

Itselläni olkapää operoitiin 2kk sitten. Suositusten jälkeen päädyin ARS Medicinaan ja Jan Lassukseen. Voin kyllä suositella kaveria, mielestäni todella ammattitaitoinen ja "joustavaa" toimintaa tarpeellisissa asioissa. Kuntoutukseen OMT.

Kiitos vastauksista, toivottavasti ei puukkoa tule, enka siihen itse uskokaan, mutta eikohan sielta kuvat oteta ja kuntoutusta yms. suositella. Vakuutukset ei ole kunnossa, mulla ei ole kuin tapaturmavakuutus joten ei auta....taidanpa laittaa vakuutuksetkin uusiksi taman jalkeen....edelleen jos joku vastaisi paremmin tietavana, etta jos ortopedi yksityisella suosittaa leikkausta mutta rahallisesti pitaa menna kunnalliseen, niin miten prosessi menee?

Minä kävin Heliöllä, joka pisti kunnalliselle puolelle magneettiin kun vakuutusyhtiön maksaminen ei ollut varmaa. Hyksissä vielä heidän ortopedi tutki minut, ja laittoi lopulta kuviin. Aikaa meni Heliöstä magneettiin 8kk.

Kiipijä sanoi:
Eikös tohon sun urheilulääkäri kolmikkoon kuuluisi aika vahvasti myös Diacorin Tulikoura?
:offtopic: Voikohan kirurgille olla enää viileämpää nimeä kuin "Tulikoura"? Perkeles, jos joku kysyisi minulta, että haluanko Virtasen vaiko Tulikouran leikattavaksi, niin vastaus olisi Tulikoura, vaikka hänen koulutuksensa olisi väitöskirjaa vaille kondiittori tai diplomityötä vaille levyseppä-hitsari. Sen sijaan moni ei tiedä Tulikouran serkusta, Mämmikourasta. "Hei, olen tohtori Mämmikoura ja avustan Oravaa ja Karilaa tässä leikkauksessa, jossa hauiksesi on tarkoitus kiinnittää ompeleilla peräaukkoosi ja silmämunan loitontajalihaksen AC-DC-nivel operoidaan." -Joo mun pitää mennä.

elukka sanoi:
Itselläni olkapää operoitiin 2kk sitten. Suositusten jälkeen päädyin ARS Medicinaan ja Jan Lassukseen. Voin kyllä suositella kaveria, mielestäni todella ammattitaitoinen ja "joustavaa" toimintaa tarpeellisissa asioissa. Kuntoutukseen OMT.

Oma polvi leikattiin ARSissa, tosin onnistuin saamaan ortopediksi suositusten kautta "polvikeisari" Veikko Kiljusen. Oli aika turvallinen olo kun salissa oli Kiljusen lisäksi kaksi ortopedia seuraamaassa/opiskelemassa operaatiota... :D Kuusi viikoa on kulunut leikkauksesta ja kuntoutuminenkin on edennyt vauhdilla.

ARSissa oli palvelu hyvää ja erityisesti jäi mieleen kahvin kanssa tarjottu musta Rellu :thumbs: :thumbs: ! Suosittelen, mutta kannattaa varmistaa että vakuukset ovat kunnossa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom