- Ikä
- 42
Nyt alkaa jo näkymään valoa tunnelin päässä kun maisterinopinnot lähestyvät loppuaan. Ennen kuin voin avata kuohuviinit ja nauttia kakkukahvit valmistumisen kunniaksi pitäisi kuitenkin suorittaa vielä noin 10-20 opintopistettä mitä tahansa opintoja yliopistosta. Niiden ei tarvitse edes muodostaa mitään kokonaisuutta, eikä silläkään ole väliä ovatko ne perus-, aine- tai jopa syventäviä opintoja. Nyt kiinnostaakin tietää mistä aineesta pakkislaiset ovat itse löytäneet tai ovat kuulleet löytyvän helpoimmin suoritettavissa olevat opintopisteet. Omasta mielestäni helpot op:t omaavat ainakin seuraavat ominaisuudet: joko luentoja tai kirjatentti (ei siis mitään ärsyttäviä ryhmäjuttuja, joissa menee ikuisuus!), ei englanninkielisiä kirjoja eikä esseiden kirjottamista, kiinnostava aihealue jne.
Itse opiskelen kulttuurihistoriaa, jonka olen huomannut kyllä olevan selvästi löysimmästä päästä opintoja. Lisäksi olen opiskellut sosiologiaa, joka sekin on aika leppoisaa. Ehdottakaa siis jotain opintoja, joista saisi nopeasti ja hermoja menettämättä kokoon ne parikymmentä opintopistettä. Parhaimmalle ehdotukselle voin lähettää kakkukahvit termospullossa kun valmistun (NOT!)
Itse opiskelen kulttuurihistoriaa, jonka olen huomannut kyllä olevan selvästi löysimmästä päästä opintoja. Lisäksi olen opiskellut sosiologiaa, joka sekin on aika leppoisaa. Ehdottakaa siis jotain opintoja, joista saisi nopeasti ja hermoja menettämättä kokoon ne parikymmentä opintopistettä. Parhaimmalle ehdotukselle voin lähettää kakkukahvit termospullossa kun valmistun (NOT!)