Helpot opintopisteet yliopistossa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TonyA
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
42
Nyt alkaa jo näkymään valoa tunnelin päässä kun maisterinopinnot lähestyvät loppuaan. Ennen kuin voin avata kuohuviinit ja nauttia kakkukahvit valmistumisen kunniaksi pitäisi kuitenkin suorittaa vielä noin 10-20 opintopistettä mitä tahansa opintoja yliopistosta. Niiden ei tarvitse edes muodostaa mitään kokonaisuutta, eikä silläkään ole väliä ovatko ne perus-, aine- tai jopa syventäviä opintoja. Nyt kiinnostaakin tietää mistä aineesta pakkislaiset ovat itse löytäneet tai ovat kuulleet löytyvän helpoimmin suoritettavissa olevat opintopisteet. Omasta mielestäni helpot op:t omaavat ainakin seuraavat ominaisuudet: joko luentoja tai kirjatentti (ei siis mitään ärsyttäviä ryhmäjuttuja, joissa menee ikuisuus!), ei englanninkielisiä kirjoja eikä esseiden kirjottamista, kiinnostava aihealue jne.

Itse opiskelen kulttuurihistoriaa, jonka olen huomannut kyllä olevan selvästi löysimmästä päästä opintoja. Lisäksi olen opiskellut sosiologiaa, joka sekin on aika leppoisaa. Ehdottakaa siis jotain opintoja, joista saisi nopeasti ja hermoja menettämättä kokoon ne parikymmentä opintopistettä. Parhaimmalle ehdotukselle voin lähettää kakkukahvit termospullossa kun valmistun (NOT!)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
TonyA sanoi:
Nyt alkaa jo näkymään valoa tunnelin päässä kun maisterinopinnot lähestyvät loppuaan. Ennen kuin voin avata kuohuviinit ja nauttia kakkukahvit valmistumisen kunniaksi pitäisi kuitenkin suorittaa vielä noin 10-20 opintopistettä mitä tahansa opintoja yliopistosta.
Itse opiskelen kulttuurihistoriaa, jonka olen huomannut kyllä olevan selvästi löysimmästä päästä opintoja. Lisäksi olen opiskellut sosiologiaa, joka sekin on aika leppoisaa. Ehdottakaa siis jotain opintoja, joista saisi nopeasti ja hermoja menettämättä kokoon ne parikymmentä opintopistettä. Parhaimmalle ehdotukselle voin lähettää kakkukahvit termospullossa kun valmistun (NOT!)

Sosiaalipsykologia. Helposti pitäis saada se 10ov (eli eikös se ole opintoPISTEINÄ jo yli 20? Ite teen kaiken vielä ovareina niin ei oo oikein käsitystä..).
Jos musiikista ymmärrät mitään, niin musiikkitiede tarjoaa perusopinnoissa todella helppoja ovareita. Mutta ei, jos et musiikkia ole harrastanut.

Tähtityttö sanoi:
Sosiaalipsykologia. Helposti pitäis saada se 10ov (eli eikös se ole opintoPISTEINÄ jo yli 20? Ite teen kaiken vielä ovareina niin ei oo oikein käsitystä..).
Jos musiikista ymmärrät mitään, niin musiikkitiede tarjoaa perusopinnoissa todella helppoja ovareita. Mutta ei, jos et musiikkia ole harrastanut.

Joo, täytyy kokeilla tota sosiaalipsykologiaa. Onkohan sitä Turussa? Musiikkitiede oli muuten hyvä idea, mutta soittimet ei kyllä pysy kädessä ja osaan soittaa vain ovikelloa ja suuta.

Mies847 sanoi:
Eikös noi ovarit muutu opintopisteiksi joka paikassa samalla kaavalla? Eli 1ov=1.5op?

Se on yliopisto- ja ainekohtaista. Esim. Turun humanistisessa tiedekunnassa 1 ov= 2 op.

Mee amikseen:hyper:

Taidehistoria ainaki tääl Oulussa on suht kivutonta ja hauskaa, ja helposti saa ovareita ja hyviä arvosanoja. Ja kulttuurihistoriaakin liippaa melkoisen läheltä (luultavasti)

Tähtitieteen perusteet tai joku vastaava oli ainakin muutama vuosi sitten Turussa matemaattis-luonnontieteellisessä helppojen noppien kurssi, luentoja ja yksinkertainen moniste + monivalintatentti. Itse en käynyt, mut moni kaveri kävi pistämässä rastia ruutuun tentissä. Tosin noppia ei tuu montaa.

Sanra sanoi:
Tähtitieteen perusteet tai joku vastaava oli ainakin muutama vuosi sitten Turussa matemaattis-luonnontieteellisessä helppojen noppien kurssi, luentoja ja yksinkertainen moniste + monivalintatentti. Itse en käynyt, mut moni kaveri kävi pistämässä rastia ruutuun tentissä. Tosin noppia ei tuu montaa.
Itsekään en ole käynyt mutta monet kaveritkin sen ovat helppojen noppien haussa huitaisseet. Luennoitsija kuulemma testaa tentin aina sihteerillään joka ei tiedä tähtitietäästä tuon taivaallista ja pääsee aina läpi.

[MUTU]
Joku tietokoneen käytön alkeet voisi olla aika simppeli kurssi jos jotakin koneista tajuaa ja on siinä varmaan asioita joita on muutenkin hyvä hallita.
[/MUTU]

Ympäristönsuojelun peruskurssin (3 ov.) saattoi ainakin vielä pari vuotta sitten läpäistä kuka tahansa maalaisjärjellä varustettu lukematta tenttiin lainkaan.

Toinen helppo ja mielestäni mieleenkiintoinen on tähtitieteen peruskurssi (2 ov.) Senkin voi tehdä tenttimällä ja lukemisena vain yksi pieni kirja.

Nämä siis Helsingin yliopistossa.

Monissa pääaineissa ensimmäisen yleistävän kurssin suorittaminen on todella helppoa ja niistä saa suhteettoman paljon opintoviikkoja. Jos itse tarvitsisin nopeasti opintoviikkoja niin valkkaisin mielenkiintoisista aineista ensimmäiset peruskurssit ja sopisin niiden tenttimisen.

Raskolnikov sanoi:
filosofiaa
Eipä ole kovin helppoja ovareita tiedossa, jos jotain yleisopintojen johdantokurssia ei lasketa. Siinä saattaa tulla sivuaineopiskelijalle (esim. minulle) äitiä ikävä, kun tenttipaperissa lukee: "Spinozan substanssi ja Leibnizin tulkinta monadologiassa." :D

Mutta joka aineessa ne yleisopintojen johdantokurssit ovat pelkästään mainosta ko. aineelle, jotta ihmiset saataisiin kiinnostumaan syvemmistä opinnoista, tai vaihtoehtoisesti monille pakollisten kurssien osalta nopeasti pois silmistä.

TonyA sanoi:

Jos Turussa opiskelet niin on pakko ehdottaa kauppakorkean kursseja. Sieltä pitäisi irrota noppia helposti, näin ainakin ilkeät huhut kertovat meidän tiedekunnassa :lol2: . Joku kauppakorkealainen voisi kertoa varmaan asiasta enemmän ja suositella erityisen simppeliä kurssia.

Vaikka haetkin tosi helppoja noppia, on varmaan kuitenkin hauskinta jo oman päänupin kannalta ottaa näistä ehdotetuista vaihtoehdoista se mieluisin, joten ehkä munkin ehdotuksella on vielä jalansijaa;) .

Ex-Tavis sanoi:
Jos Turussa opiskelet niin on pakko ehdottaa kauppakorkean kursseja. Sieltä pitäisi irrota noppia helposti, näin ainakin ilkeät huhut kertovat meidän tiedekunnassa :lol2: .
:offtopic: Mutta mikä tiedekunta? Kun meilläkin liikkuu samoja huhuja (Mat-lt).

Ex-Tavis sanoi:
Jos Turussa opiskelet niin on pakko ehdottaa kauppakorkean kursseja. Sieltä pitäisi irrota noppia helposti, näin ainakin ilkeät huhut kertovat meidän tiedekunnassa :lol2: . Joku kauppakorkealainen voisi kertoa varmaan asiasta enemmän ja suositella erityisen simppeliä kurssia.

Jos helpolla pitää päästä, niin silloin laskentatoimi, rahoitus, kansantaloustiede sekä taloustieteiden kvantitatiiviset menetelmät ovat poissa laskuista.

Helpoimmat ja hauskimmat mitä tiedän on löytynyt pari vuotta sitten taloustieteellisestä tiedekunnasta (Jyväskylä):

Pukeutuminen ja käyttäytyminen (1ov)
Excursio englannin pörssiin (+ 4-5 olutpanimoon, 2ov hinta parikymmentä euroa)
Keski-euroopan ruoka ja kulttuuri (1ov)
sama välimeren maihin painottuen (1ov)

Harmi ettei noita enää taideta järjestää. Nykyään helpoimmat taitaa olla yrittäjyyden ja johtajuuden peruskurssit (4ov 8op) ja kansantaloustieteen perusteet (5ov 9op?).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom