Helpot, hyvät ja nopeat safkat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juaksia
  • Aloitettu Aloitettu
Nyyssölän chilipata, valmistuu n 25 minsaa..

Aivan taivaallisen hyvää! Oon nyt 5 viikkoa syöny pataa. Välillä laittelee vähän erimakuisia kermoja, mausteita ja pastaa niin ei kyllästy! Ei tähän kyllä muutenkaan kyllästy samalla reseptilläkään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oma lempparini kiireisiin hetkiin:

- 100 g täysjyväpastaa
- 1 prk tonnikalaa vedessä
- 1 rkl oliiviöljyä
- 250 g paseerattua tomaattia
- Iso ripaus chiliä
- 2 valkosipulinkynttä hienonnettuna

Keitä pastat, ja heitä loput ainekset kattilaan 5 minuutiksi pöhisemään. Jos tahtoo, voi sekaan heittää pakastevihanneksia. Koko settiin menee n. 10-15 minuuttia riippuen lähinnä kuinka nopeasti pasta kypsyy. Reseptiä voi soveltaa vaihtamalla tonnarin vaikkapa jauhelihaan tai soijarouheeseen.

Annoksen makrot: 50 P, 84 HH, 14 R, 660 kcal.

- 3 kananmunaa (L-Koon oli mulla)
- Kaurahiutale 90g (mulla isokaura)
- Broilerin filee 100g raakapaino (valmiiksi paistettu)
- Maito 1dl (ykköstä mulla)
- (Ketsuppia päälle)

Sekoita munat ja maito. Heitä seos kuumalle paistinpannulle. Kaurahiutaleet siihen päälle, samoin broiskut. Mausta ainakin suolalla. Paista kunnes mielestäsi sopivan kypsää. Aikaa menee vähän ja ei täytä juurikaan tämä setti. Itse tykkään! Jos ei löydy valmiiksi tehtyä broileria niin voi laittaa vaikka kinkkua.

Ravintoarvot mielestäni kohdallaan: E 725 kcal P 61g H 56g R 28g

Lundenin valmis hernekeitossa 860gr on yli 50gr protskua ja kaloreita n. 1000. Siinä halpa ja helppo ruoka kalori täydennykseen.

Tätä joskus luonnonhelmassa liikkuessa täydennettiin vielä 400g nautasika säilykepurkilla... siitä tulee tanakka annos kahdelle.

Spagetti carbonara:

1 pss tuorepastaa
1 sipuli
1 pkt pekoni
2 kananmuna (munia voi käyttää vaikka 4, riippuu miten tykkää)
2 dl kermaa
suolaa ja pippuria

Pilko sipuli ja pekoni. Sekoita munat ja kerma sekä mausteet. Keitä pastaa 3 min (lisää ne kiehuvaan veteen), paista pekoni ja sipuli, kaada valutettu pasta pekonisipulin joukkoon, kaada munaseos sekoittaen tuorepastpekonisipulin joukkoon (varovasti ettei tule kokkelia).

Päälle parmesaania.

Done!

Kaikkihan osaa laittaa kaurapuuron mikrossa.
2 desiä kaurahiutaleita ja 4 desiä vettä sopivaan astiaan, 3min @ 700W
Ota puuro pois ja sekoita sitä hiukan, anna olla minuutin verran rauhassa. Tämän jälkeen desi suklaaheraa joukkoon ja sekoitusta kunnes hera on... sekoittunut. Kohtuu nopea ja proteiinia vähän enemmän kuin pelkässä puurossa. Ja ihan maittavaa jos tällaisesta tykkää, meillä pennut syö mielellään tätä aamu/iltapalaksi.

250g loimu- tai savulohipala
150g riisiä
herne-maissi-paprika 1pss
4 kananmunaa

Keitä riisi hmp:n kanssa
Pilko sekaan keitetyt munat
murustele sekaan kala

Ei vaadi mausteitakaan, simppeliä ja hyvää. 2-3 annosta/setti.

Ammu hirvi ja ota siltä takajalka (nylje hirvi ensin). Pilko jalka ja laita pataan sipulin, pilkotun porkkanan, oluen ja ehkä pilkotun lantun kanssa. Sekaan kannattaa laittaa myös sikaa (käy se kaupasta) anna olla uunissa 200c noin 10h ei nopeaa mutta helppoa ja hyvää. Kylkeen sopii vaikka keitetyt perunat.

paista pannulla 300-400gr valitsemaasi jauheNlihaa ja mausta makusi mukaan. Tee kanaMmunakasmassa (muutamat munat, maitoa ja mausteita). Kaada munakasmassa paistetun jauhelihan päälle ja paistele levyksi ja käännä. Nauti vapaavalintaisen salaatin kanssa ja parasta on, jos löytyy Lidlin Piripiri-kastiketta. Ja on rroteiinia.

Pilko pekonit ja heitä Jauhelihan kanssa pannulle.Ruskista ja lisää Wokkivihanneksia(ite suosin ns itämaalaisia sekotuksia).Odota että vihannekset on kypsiä ja heitä vielä 1-2 purkkia valkosia papuja tomaattikastikkeessa ja mausta.Ite käytän chilia ja grilli maustetta

Nopee ja aivan loistavan makusta!Alko jauhelihawokki tökkimään todella pahasti mut toi pekoni+pavut tuo loistavasti makua ja tota mättää kyl mielellään.Bulkilla voi lisätä riisiä jos haluaa ja sopii sellasenaan VHH dieetilläkin

300g marinoimattomia kananfileesuikaleita
1 prk ananaspaloja
cashewpähkinöitä
mausteet (esim. suola, cajunmauste, paprika, mustapippuri, basilika)

Paista edelliset ja heitä 2dl Kevyt&paksu -kermaa sekaan ja anna kiehahtaa.

Kylkeen vapaavalintaisesti tummaa riisiä/pastaa tarpeen mukaan.

Helppoa nopeaa ja terveellistä!

Kesän aikana olen tykästynyt seuraavaan.

- 100g kokolihaa
- 3kpl kananmunia

paistetaan ja mausteeksi merisuolaa, pippuria ja cayennepippuria(joka muuten sopii munan kanssa kun tikkari lapsen suuhun).

lautasen reunalle pari kpl riisikakkuja.

Valmistusaika n. 10min.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom