Helpoin työ/ammatti

Ite olin töissä golf kentällä nurmikkoa leikkaamassa. Rento duuni kun sai vain ajella ruohonleikkurilla ja ottaa aurinkoa(säävaraus ;) ).

Tosin miinuksia löytyy tästäkin:
- Palkka 7,2e/h
- Työajat välillä vittumaiset kun joutui esim. neljäksi sunnuntai aamulla tulla töihin
- Ylitarkka pomo

Ei noi kaksi ekaa miinusta ole edes pahoja omasta mielestä, mutta paska pomo voi pilata paljon...
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ite olin töissä golf kentällä nurmikkoa leikkaamassa. Rento duuni kun sai vain ajella ruohonleikkurilla ja ottaa aurinkoa(säävaraus ;) ).

Tosin miinuksia löytyy tästäkin:
- Palkka 7,2e/h
- Työajat välillä vittumaiset kun joutui esim. neljäksi sunnuntai aamulla tulla töihin
- Ylitarkka pomo

Ei noi kaksi ekaa miinusta ole edes pahoja omasta mielestä, mutta paska pomo voi pilata paljon...
Hyi jeesus, iteki kläppinä ajelin noita nurmikoita ja kyllä siinä kaali sulaa ku parikaan viikkoa täryyttää. On se niin puuduttavaa. Ja palkkaakin sain 24 mk tunti. LOL.
 
Ihmisiä kiinnostaa mitä jää oikeasti käteen, verojen jälkeen. Se kertoo millä rahalla elää ja miten elää.

Vitsi onkin siinä, että nettotuloihin vaikuttaa esim: asuinkunta, kuulutko kirkkoon, onko matkavähennyksiä, kotitalousvähennyksiä, jne jne.

3000euron bruttotuloilla voi siis saada hyvinkin erilaisia nettoja. Siksi brutto on monesti järkevin tapa ilmoittaa tulonsa.

Jaa, tulipas sitten kommentoitua vanhaan OT:hen.
 
Suomessa ei riittävästi kiinnosta nettopalkat, kaikki tuijottaa vain bruttoihin. Tämän vuoksi kovin moni suomalainen ei tajua että ostovoimassa hävitään käsittääkseni suurinpiirtein kaikille muille länsimaille. Mut ei se haittaa, kunhan taloudessa menee hyvin ja (brutto)palkankorotuksia ropisee.
Itse asiassa ne on just ne korkean koulutuksen vaativien duunia bruttopalkat, missä suomalaiset ottaa pataan 6-0. Vaikka kaikki jaksaa itkeä korkeista veroista, niin erot sillä puolella muihin kehittyneisiin maihin on paljon pienempiä kuin mitä palkoissa.

Sillä käteen jäävällä nettopalkalla myös saa vähemmän Suomessa kuin muualla.
 
Back
Ylös Bottom