Heko lentäjäksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dohc
  • Aloitettu Aloitettu
Heko lentäjän ammatti kiinnostaa.

-22v
-Ammattikoulupohja
-Helsinkiläinen
-Raha ei ole ongelma

Ymmärtääkseni todella hyvä matikka ja englanti vaaditaan? Amis pohjalta, niin molemmat ihan ok, mutta vaatinevat pientä päivitystä.

Osaako joku sanoa alan:

-Työllistymisestä suomessa, mahdollisuudet lähteä ulkomaille?
-Onko se lukio vaatimus?
-Palkkaus ei nyt järin kiinnosta, mutta sellasta haarukkaa, että millä aikataululla saa maksettua lupakirjaa varten otetun lainan takaisin.
-ihan jotain yleistä ammattiin liittyen? Erityisesti Medihelin lentäminen kiinnostaa. Omaan halu auttaa ihmisiä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Toivottavasti alan opinnoissa/töissä ei vaadita vahvaa kieliopillista osaamista tai homma saattaa tyssätä jo alkuunsa - Itse töistä tai opinnoista en osaa paljoa sanoa, mutta eräs tuttu kaveri toimii hekolentäjänä puolustusvoimissa ja taisi olla lukion käynyt(lukion oppimäärä vaatimuksena?) armeijan alkaessa ja jatkoi ilmavoimista helikopterilentäjäkoulutukseen.. taisi vaatia tiettyjen henkisten ja fyysisten kykyjen lisäksi myös noita viestissäsi mainitsemiasi taitoja.

Vitsi kun mullakaan raha ei olis ongelma. Englantia käytetään melkolailla universaalisti lentokielenä, joten ymmärrys pitää olla kyllä aika hyvää. Itse puhun englantia toisena äidinkielenä ja vieläkin tulee sellasia "mitä helvettiä"-tuntemuksia. Ilmailussa onneksi on aika rajoittunut tuo käytettävä sanasto, mutta ongelmatilanteessa kirjat lentää ikkunasta eikä saa mennä sormi suuhun tilannetta selittäessä.

Ite en ole hekoa lentänyt, mutta kämppis on A/H lentäjä. Kuten lentokoneella lentäessä, matikan ei mun käsittääkseni tarvitse olla mitään superhyvää. En tiedä millaista matikkaa amiksessa opetetaan, mutta itse pitkän matikan B:n kirjottaneena ei ole ollut mitään ongelmaa. ATPL (H)- kokeet vastaa käsitykseni mukaan aika paljon ATPL (A)-kokeita vaativuudeltaan, tällä hetkellä oon itse viimeisessä vaiheessa ATPL (A)-teoriakokeita. Ne on vaativia, eikä todellakaan ole kaikille.

Monissa kouluissa lukio ei ole vaatimus, mutta taidat joutua ulkomaille opiskelemaan. Suomessa ollaan aika tarkkoja lukion käymisestä, muualla amiksen voi usein rinnastaa lukioon.

Lainasta sen verran, miten meinaat saada pankista ton kokoista lainaa?

-Työllistymisestä suomessa, mahdollisuudet lähteä ulkomaille?

Kurssikaveri valmistui hekolentäjäksi joskus 2011. Kertoi että työllisyystilanne on ihan paska. Suomessa on niin vähän helikopterihommia että niitä paikkoja vapautuu tosi harvoin, hänelläkin ainoa työkokemus oli Italiasta perämiehen penkiltä parin kuukauden reissu. Ensin kouluttautui unelma-ammattiin ja sen jälkeen kouluttautui ammattiin jossa voi työllistyä ;)

Pankista ei tarvi tuota lainaa ottaa. Matikkaa sen takia meinasin kun kuullut että aerodynamiikka laskelmien takia..

Mutta kyllä noi englanti ja matikka kuntoon saadaan, vuosi sitten aloin miettiä tulevaisuutta uudelleen, ja totesin että englanti on saatava kuntoon. Elokuvia siitä asti katsellut englanniks, on sekin parempi kuin ei mitään. Nyt suunnitellut kursseja ja pistää oikeasti rattaat liikkumaan.

Pankista ei tarvi tuota lainaa ottaa. Matikkaa sen takia meinasin kun kuullut että aerodynamiikka laskelmien takia..

Mutta kyllä noi englanti ja matikka kuntoon saadaan, vuosi sitten aloin miettiä tulevaisuutta uudelleen, ja totesin että englanti on saatava kuntoon. Elokuvia siitä asti katsellut englanniks, on sekin parempi kuin ei mitään. Nyt suunnitellut kursseja ja pistää oikeasti rattaat liikkumaan.

Lucky SOB :D Nimim. Opintoveloissa seuraavat parikymmentä vuotta

Tosiaan, ei kyllä tuo elokuvien katsominen englanniksi riitä, kurssille vaan hopi hopi.

Kaikkien ei tarvitse ottaa lainaa. Ja jos tarvii lainaa, ei ole pakko ottaa pankista.

Niin lähinnä mietin kun OP puhui lainan ottamisesta...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom