- Ikä
- 45
Musta on kyllä hiukan turha opastaa, että "unohda ne vetoremmit ja keskity gripin parantamiseen". Toki se siinä matkan varrella kuitenkin kehittyy, mutta onko syytä odottaa voidakseen treenata optimaalisesti jalkoja, selkää tms?
Umm... Ei kai kukaan neuvonutkaan unohtamaan vetoremmejä? Tai sitten oon missannut jtn ja lukenut huonosti muiden postauksia... Itse ainakin totesin näin:
Vetoremmit on ihan fiksu ja edullinen hankinta. Ihan hyvin voit mielestäni semmoisiakin käyttää, mutta olisi myöskin suotavaa treenata sitä puristusvoimaa ihan itsessään
Paras tilanne olisi tietty: Harjoittaa rauhassa näppivoimia treenaamalla mahdollisimman paljon ilman vetoremmejä, treenata sen lisäksi erikseen puristusvoimaa grippereillä, käyttää vetoremmejä silloin kun tarvii ja käydä salilla jossa sitä mankkua saa lätkiä huoletta. Kaikissa paikoissa ei mankkua saa pöllytellä eli se voi olla poissuljettu vaihtoehto.
Toisin sanoen, monella eri tyylillä voi tuota näppivoimaa yrittää parantaa Ei mikään noista sulje toisiaan pois.
Sama vaiva rahikaisella...
Olen ajatellut noita "sormenvahvistimia" hankkia, mutta tietääkö joku miten tuollainen puristelu vaikuttaa niveliin?
Koska olen perinyt nivelet, joiden ansiosta nivelrikko vanhemmalla iällä on lähes varma, en haluaisi saada vahinkoa lisää aikaan. Miten on?
Käsitykseni mukaan lääkärit määräävät juurikin sormijumppaa nivelkipuisille ihmisille. Jos nivelet ovat jo ihan romuna ja oikeasti on paha nivelrikko niin siinä vaiheessa ohjataan yleensä puristelemaan sellaisia 'stressipalloja', muovailuvahaa ym sormia jumppaavia liikkeitä, puristelu kun parantaa nivelten liikkuvuutta ja voitelee niitä toimimaan paremmin.
Jos ei ole ongelmia niin gripperit tuskin ongelmia tuovatkaan, eri asia on sitten se jos tosiaan sormet on kuin jäykät oksat ja aletaan väkisin vääntämään jotain huippujäykkiä puristimia [niitäkin on todella monen tasoisia], silloin varmasti rikkoo itsensä jos tyhmäilee. Pääasiassa kuitenkin tuollainen puristelu ja sormijumppa on hyväksi, venyttelyä unohtamatta! Harva varmaan muistaa sormiaan venytellä, mutta pitäisi ;) :whip: