Hedelmistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Katti
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Kuka muka oikeasti syö 3 banaania ja 3 omenaa? Banaanitkin on sen verta täyttäviä että aika huikeeta jos niitä kolme vetelee..
Toi olikin esimerkki kun jotkut mainostivat syövänsä tosi paljon hedelmiä ja etteivät laske niiden energioita mukaan.

e: mä syön sen 2-3 omppua päivässä, silloin kun en ole dietillä niin saattaa helposti mennä helposti 5 omenaa plus muita.

Miulla on tällä hetkellä himo viinirypäleisiin, ne katoaa kyllä jääkaapista alta aikayksikön :D

En ite seuraile minkä verran hedelmiä/marjoja tulee syötyä, sillä muutenkin oon yrittäny olla seuraamatta syömisiä.. (pelottaa, että menee syömishäiriön puolelle:()

Mulla ei ainakaan toimi suoli ollenkaan jos jätän hedelmien syönnin esim 2-3hedelmään päivässä. Syön pelkästään iltapalalla jo 4hedelmää, rahkaa missä on pari desiä marjoja ja pari kasvista, esim 10cm pätkä kurkkua ja tomaatti. Aamulla syön yhden appelsiinin (aamupuuron kans) ja päivällä yhden omenan (rahkan seassa). Banaaneja en käytä ollenkaan. Enkä muuten oo laskenut noita hedelmiä päivän energiasaantiin ollenkaan. Pitäis vissii laskee koska paino jumii.. Mut jos ei hiilareita saa päivän aikana mistään muusta oikeestaan niin eipä suoli toimi ei.. Joskus olin tosi niukkahiilarisella dieetillä ja maha ei toiminut ollenkaan, ku en käyttänyt ollenkaan hedelmiä..:(

Mulla ei ainakaan toimi suoli ollenkaan jos jätän hedelmien syönnin esim 2-3hedelmään päivässä. Syön pelkästään iltapalalla jo 4hedelmää, rahkaa missä on pari desiä marjoja ja pari kasvista, esim 10cm pätkä kurkkua ja tomaatti. Aamulla syön yhden appelsiinin (aamupuuron kans) ja päivällä yhden omenan (rahkan seassa). Banaaneja en käytä ollenkaan. Enkä muuten oo laskenut noita hedelmiä päivän energiasaantiin ollenkaan. Pitäis vissii laskee koska paino jumii.. Mut jos ei hiilareita saa päivän aikana mistään muusta oikeestaan niin eipä suoli toimi ei.. Joskus olin tosi niukkahiilarisella dieetillä ja maha ei toiminut ollenkaan, ku en käyttänyt ollenkaan hedelmiä..:(
No ei mikään ihme jos ainoa kuidunsaanti tulee lautasellista puuroa ja hedelmistä??:O Ymmärsinki oikein ettet syö muuta hiilaria kun mitä hedelmistä tulee?

juuh ymmärsit. jätin leivän ja muut sötkötykset kokonaan pois dieetin ajaksi, loppurutistuksen siis. mikä tosin tuntuu todella vaikealta ku mitään ei tapahdu :rolleyes:

Niin siis unohtui myös mainita, et kasviksiakin tulee tosiaan syötyä hirmuisen paljon, mut kuituja iistä ei saa riittävästi et toi massu toimis kunnolla..

Niin siis unohtui myös mainita, et kasviksiakin tulee tosiaan syötyä hirmuisen paljon, mut kuituja iistä ei saa riittävästi et toi massu toimis kunnolla..

Tai sitten juuri liiallisesta raakojen kasvisten syönnistä massu menee jumiin, ainakin itselläni näin. Ei puhettakaan, että voisin syödä kilotolkulla raakoja vihanneksia, sillä vatsa tekee heti tenän ja alkaa kipristelemään ja sattumaan. Sama juttu joidenkin hedelmien (esim. omena) kohdalla, ainakin suurina määrinä ja usein. Kuitujenkin kanssa kannattaa miettiä, että tarvitseeko niitä nyt yli vetää. Sopivasti joka aterialla erilaisia vihanneksia, hedelmiä ja marjoja erilaisessa muodossa ja lisäksi sitten muita kuituläheitä, kuten puuroa, leipää, siemeniä, pähkinöitä, (täysjyvä)riisiä, -pastaa jne.

Itse en syö enää ollenkaan esim. vehnänleseitä, koska saan niistä ihan järkyttävän kivun ja turvotuksen mahaan. Vehnä on muutenkin mulla pahin vatsaoireiden aiheuttaja eli käytän sitä hyvin vähän. Vältän myös raakoja juureksia - porkkanat, parsat ym. oireita aiheuttavat rehut nautin hyvin höyrytettyinä. Kuitutarve täyttyy nykyään kaurapuurolla, kauraleseillä, pellavansiemenrouheella sekä kasviksilla ja marjoilla :)

Millähän perusteella hedelmiä ei lasketa päivittäiseen energiansaantiin? Jos päivittäin pitää saada noin 25g kuitua ja hedelmissä on kuitua 1-2g/100g niin hedelmät vaikuttavat aika sokeripitoiselle tavalle saada kuituja: hiilareita (sokeria) hedelmissä on 6-18g/100g (vertailuna teollisessa ruisleivässä hiilareita ~40-50g/100g ja kuitua 10% eli hiilareihin nähden selkeästi parempi kuidun lähde).

Taidan olla ääripäässä, kun syön hedelmiä tosi harvoin. Lähinnä viinirypäleitä ja joskus banaanin. Syynä laiskuus ja allergiat. Taitaa mennä hedelmiä se puoli kiloa kuukaudessa. :rolleyes: Kuituja ja vitamiineja saan leivästä ja vihanneksista ja satunnaisemmin marjoista. Kai mä söisin, jos joku kuorisi ja pilkkoisi ja toisi pöydässä eteeni kuten aikanaan kotona. :D Hyvä oli palvelu, huoh.

assis, mä ilmoittaudun samaan leiriin. Eli aika vähän kuluu täälläkin hedelmiä. Marjoja tosin kyllä kuluu jonkin verran. Mulla on lähinnä se, että sitten kun on hedelmiä kotona ei tee joko mieli tai on vääriä hedelmiä. Sitten kun niitä ei oo kotona, niin sitten niitä tekee mieli, mut ei sitten enää kun niitä ostaa :D. Mulle tekis kyllä ihan hyvää syödä enemmän hedelmiä ja vähemmän muuta pashaa sokeria.

Toivottavasti kesän omenasadosta tulee hyvä ja toivottavasti ovat kotimaiset omput tarpeeksi edullisia, niitä tykään rouskutella :).

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom