Heaven And Hell Sauna Open Airiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hansen
  • Aloitettu Aloitettu
sä voit mizzim tulla meidän kaa :kuola: ;)

sä voit mizzim tulla meidän kaa :kuola: ;)

:D
Noh, kaikilla taitaa kyydit olla selvillä? Helpompi niin. Serkkupojan sain matkaani, mutta pakkohan Pakkislaisia on treffata mikäli joukosta tunnistaa! Mua sitten saa havaittavasti tervehtiä, mikäli tunnistaa, en pure, kovasti. Ei taida sen kummempia miittejä kehkeytyä?:(

Pistäkäähän sitten reilusti vaan pakkispaitaa niskaan, niin tunnistaa... :D itse päivystelen noilla kekkereillä keltaisissa liiveissä.

AAARGH! Ei meinais malttaa odottaa enää, "kesäloma" alkanut( työharjottelu loppu perjantaina, kesätyöt alkaa 25.5. opintotuki tullut 4.5. ), rahat loppu, mutta pakko päästä nollaa pää bissen ja lonkeron kanssa( viimeksi kunnon humalassa viime elokuussa), toivottavasti typet on kunnon iskussa, viimeks nähny ne -96 Roskildessa.

Olen kovasti ihmetellyt, miten Saunalla voi olla niin paljon parempi esiintyjäkaarti ja fiksumpi tiedotuslinja, mitä Tuskalla. Noh, aivan sama, tällä viikolla pääsee jo hyvässä seurassa laatuheviä kuulemaan ja näkemään livenä aika rutkasti. :rock:

Parina viime kesänä hyväksi havaittu pukeutuminen toteutuu housujen ja kenkien suhteen, eli flecktarn kuvioiset maastohousut ja maiharit jalkaan ehdottomasti. On maar käytännöllinen, luotettavan kestävä ja mukava setti, vaikka toki maiharit hautovat jalkoja kuumalla ilmalla melkoisesti. En kumminkaan jättäydy niiden tarjoamaa suojaa ilman enää festareilla.

Pakkispaitaa en voi pitää, kun olen sen jonnekin jossain välissä hävittänyt. Jos on kuuma, olen varmaan paidatta, läskit vyötärön päällä reteesti roikkuen. Jos ei ole niin kuuma, niin sitten joku soppeli paita, mikä käteen sattuu, mieluiten ei bändipaita, eikä musta. :kapinallishevari:

Hmmmm, pitäsköhän viritellä porkkanafetissi samaan tyyliin, kuin joskus oli Qstockissa. Siitä voisivat ainakin tarkkasilmäisimmät ja muistisimmat pakkislaiset tunnistaa. :D

Mä oon kanssa lähössä Saunaan ja kolmen päivän lippu on mulle toivottavasti varattuna Helsingissä :kippis1:. Keskiviikkona lähdetään Kuopiosta ensin Helsinkiä ja Ozzyn keikkaa kohti ja torstaina sitten jollain kyydillä Tampereelle. Oliskohan kenenkään autossa tilaa Helsinki-Tampere välille torstaina iltapäivästä? Veikkaan että sunnuntaina voi olla aika heikko happi jos henki vielä pihisee :urjo:...

Jee, ylihuamenna se alakaa! Kolmen päivän lippu plakkaris ja mökki varattuna Härmälän leirintäalueelta :kippis1:

Dimmua katsomaan perjantaina..tuun kiusaamaan jos näkyy pakkispaitoja:kippis1:

Np: Dimmu Borgir - Puritanical Euphoric Misanthropia\12 - Dimmu Borgir - Devil's Path (Bonus Track).mp3

Heh, oli joo hyvä keikka, tuli otettua kunnon pohjat, ja kun oli lämmin päivä, niin tais pukata vähä nestehukkaakin. Tuuli joku kramppi oikeeseen kylkeen/selkään enne typen keikkaa eikä menny millää ohitte.:curs: Oli pakko mennä nurmikolle makaamaa, ja aika hätäsee tuli järkkärit taluttelee pihalle. Onneksi yks fiksu järkki vei sit äijän ensiaputelttaa makoilee, ja tuli sitä sit käytyy päivystyksessäkin.:hyper: Puhalsinpas vielä 2,6 promillee. Tais olla eka ja vipa kerta ku tänä vuonna kupittelin. Jees festarit muuten...Tulipa todistettua sekin että kaljatiskinkin voi saada kaatumaan ku 103 kiloo siihen nojaa ;)

Perjantaista nautittiin täysillä, kukaan ei sitten tunnustanut, muutaman massakkaamman näin, melki kävin kysyyn sanooko pakkis mitään, mut sit jäi.:D Dimmu oli kova:rock: Selkä, olkapäät ja niska hieman treeninjälkeisissä tuntemuksissa kun tuli olemattomalla tukalla moshattua ja puitua nyrkkiä liki koko aika!(Kotiteollisuudesta loppuun,pääsin hyvin vauhtiin.) Musta pitkä hame, musta niskalenkkitoppi jossa naruilla selkä, tatskat ja lyhyt tukka, kädessä tämäntästä prodeopatukkaa, se oli Mizzim. Seuraavaa odoteltaessa...;) Pitänee itse taitella Pakkislogollinen paita..mikäli Mike ei ärähdä vastaan, ko niitä ei taida vieläkään saada toppina tai painijaselällisellä hihattomalla.:lol2:

Paikallaolleet, mikä Type O Negativen keikalla tökkäsi. Oliko oikeasti näin paska?

"Type O Negative epäonnistui Sauna Open Air -festivaalilla

Julkaistu: 18:56

Helsingin Sanomat

Yhdysvaltalainen Type O Negative epäonnistui pahasti Tampereella järjestetyssä Sauna Open Air -metallifestivaalilla perjantaina. Yhtye oli tarkoitettu perjantain pääesiintyjäksi....
.
.
...Type O Negative aloitti lupaavasti, mutta muutaman kappaleen jälkeen tapahtui jotain.

"Olivatko syynä tekniset ongelmat, jotka latistivat laulaja-basisti Peter Steelen tunnelman? Vai huonotuulisuus? Liikaa alkoholia? Joka tapauksessa Steele oli poissaoleva eikä yhtyeen soitto pysynyt koossa", kirjoittaa Ahlroth."

oli ihan kivat pippalot juu.type oli pettymys,mutta ei se mitään,poisonblack rokkasi senkin edestä.entwine oli myös kovassa vedossa.

mutta voi vihtahousu,koko päivän hirveä auringon paahde,mutta Dimmu Borgirin soundchekin aikana alkoi sataa ja ukkonen jyrähdellä.ja sitä sadetta kesti sitten johonkin Dimmun tokavikaan biisiin.sen jälkeen alkoi taas paahtaa.
dimmun astuessa lavalle vilkaisin vasemmalle,salamat löi perkele.
vaikka Dimmulla ja säätilojen vaihtelulla ei luultavasti olekkaan mitään tekemistä toistensa kanssa,niin aika jännä silti.

Mietiskelin itsekin tätä Dimmun esiintymistä ja sopivasti tullutta sadekuuroa. Todella jännä yhteensattuma. Pientä salamointiakin tosiaan oli, harmi vaan kun eivät soittaneet Stormblastia siihen settinsä alkuun. Olisi meinaan ollut aikamoinen "efektilisä".:D

Eiliseltä Heaven And Hell oli kyllä se festareiden kohokohta (ylläri?). Hyvin kyllä jätkät vetivät.

Paikallaolleet, mikä Type O Negativen keikalla tökkäsi. Oliko oikeasti näin paska?

Helsingin Sanomat

Noh, itse olin paikalla runsaissa univeloissa ja liian monen oluen vireessä, joten ihan 100% luotettavaa silminnäkijähavaintoa en tarjoa, mutta ihan noin mutulla paremman keikan soittivat kuin pari vuotta sitten Tuskassa.

Steelelle ei tosiaankaan osunut paras ilta kohdalle, mutta muu bändi, varsinkin Josh Silver, veti kelpo asenteella. Steele on muuten kuihtunut parhaista päivistään aika tavalla IMO, näytti olevan jotakuinkin 90-kilon kunnossa.

Helsingin Sanomat

Yhdysvaltalainen Type O Negative epäonnistui pahasti Tampereella järjestetyssä Sauna Open Air -metallifestivaalilla perjantaina. Yhtye oli tarkoitettu perjantain pääesiintyjäksi....
.
.
...Type O Negative aloitti lupaavasti, mutta muutaman kappaleen jälkeen tapahtui jotain.

"Olivatko syynä tekniset ongelmat, jotka latistivat laulaja-basisti Peter Steelen tunnelman? Vai huonotuulisuus? Liikaa alkoholia? Joka tapauksessa Steele oli poissaoleva eikä yhtyeen soitto pysynyt koossa", kirjoittaa Ahlroth."

Tjaa, aika normikeikka mun mielestä. Siis yleisessä mielessä, en ole ennen nähnyt Typeä livenä. Ei siinä mun mielestä mitään järkyttävää tapahtunut, mistä pitäisi hesariin kirjoittaa. Steel istuskeli yllättävän paljon poissa mikin äärestä.

Sen partajeesuksen olisivat voineet kenkästä lavalta alas sinne mistä tulikin.
Ok läppä, mutta ei nyt tarvi koko keikkaa pomppia lavalla.

Itellä on päällimmäisenä mielessä nyt festarialueen pitkulainen ja kapea muoto. Se aiheutti vars. päälavan suhteen ongelmia, koska yleisömassa muodostuu myös pitkäksi/syväksi, mutta kapeaksi, joten yhä harvempi näkee ja kuulee kunnolla. Tästä taas ilmiselvästi aiheutuu pirusti trafiikkia sinne ja tänne, kun väki haluaisi nähdä kunnolla.

Yritimme Heaven and Hellin aikana kahteenkin otteeseen päästä siihen miksauskopin läheisyyteen kunnon paikoille, mutta ei jaksanut taistella. Siinä oli kolmikko minä, AnaMaki ja Gillyanne, joten muuhun festariväkeen verrattuna keskimääräistä selvästi isompaa ja vahvempaa porukkaa varmaan olimme. Silti rupesi vituttamaan väistellä ihan tauotta ja päästellä kulkemaan väkeä, ei kerennyt fanittamaan ja nauttimaan keikasta oikeestaan yhtään. Harmi sinänsä, koska saundit olivat erinomaiset, bändi kunnossa & vireessä (prkl, kuinka ikivanhoja ne ukot oikeen on?!?). Siitä sitten piti suosiolla lonnia viereisen anniskelualueen nurtsille istumaan. :(

Em. johtopäätöksenä loppujen lopuksi on se, että Tuskan alue on kumminkin paljon käytännöllisempi ja fiksumpi, kuin Saunan. Molemmissa piisaa kuivaa hiekkaa ja pölyä, mutta alueen muoto on Tuskassa parempi.

Koetimme kattoa & kuunnella Typeä ja pääsimmekin ihan ns. pelipaikoille. Mutta ei prkl jaksanut, oli maar tylsää musaa. Loppupeleissä myönteisimmiksi kokemuksiksi jäivät Stam1na ja Sabatonin muutama kipale. Kyllä mun on ehkä aika jättää festarit rauhaan, kun olen näin kriittinen ja väsynyt :wanha: pieru. Käy suosiolla ennemmin kattomassa bändejä omilla keikoillaan. Festarikeikat eivät kumminkaan ole ikinä bändeillekään niitä optimaalisimpia tilaisuuksia, koska esiintymisaika on niin rajallinen.

Myönteisiä kokemuksia olivat sen sijaan Stam1na (taas), Sabatonin energisyys (ne muutamat kipaleet, mitä alussa jaksoin seurata, mulla on power metallille vähän matala sietokyky) ja Dark Tranquillity (sen, mitä sitäkään nyt kuuli ja näki). Kieltämättä myönteisten keikkakokemusten määrä jäi nyt Saunassa aika vähiin vs. lipunhinta.

100% anteeksiantamaton moka järjestäjiltä oli juomaveden loppuminen lauantaina. Ei todellakaan näin!! Veikkaan, ettei moinen ole oikein edes laillista, kun on kyseessä kumminkin tuhansien ihmisten massatapahtuma. Juomavesi on kumminkin heti hengitysilman jälkeen tärkeintä, kyseessä on vakava asia terveydenkin kannalta, joten sitä ei voi jättää 2€/0,5L myyntiveden varaan missään nimessä. Kysyin järkkäriltä asiasta, niin kuulemma oli ollut Tampereen veden kanssa soppari, mutta vettä ei ollut enää saanut sitten myöhemmin. Mitvit?!? Ei saa raanavettä Suomessa? Mielestäni järjestäjillä olisi pitänyt olla munaa ja nopeutta tuossa tilanteessa järkätä vettä ihan vitun mistä vaan. Toisaalta sitä ei varmaan kuutiokaupalla järkätä mistä vaan eikä nopeasti. Toisaalta taas vaikka järjestäjät olisivatkin järkänneet juomavettä ihan reilusti, niin ei olisi ollut iso hukkakustannuserä, jos sitä olisi jäänyt yli. Mitä se raanavesi nyt maksaa, muutaman sentin per kuutiometri (=1000L). Aion pistää asiasta kuivakkaan asiallisen reklamaation järjestäjille.

100% anteeksiantamaton moka järjestäjiltä oli juomaveden loppuminen lauantaina. Ei todellakaan näin!! Veikkaan, ettei moinen ole oikein edes laillista, kun on kyseessä kumminkin tuhansien ihmisten massatapahtuma. Juomavesi on kumminkin heti hengitysilman jälkeen tärkeintä, kyseessä on vakava asia terveydenkin kannalta, joten sitä ei voi jättää 2€/0,5L myyntiveden varaan missään nimessä. Kysyin järkkäriltä asiasta, niin kuulemma oli ollut Tampereen veden kanssa soppari, mutta vettä ei ollut enää saanut sitten myöhemmin. Mitvit?!? Ei saa raanavettä Suomessa? Mielestäni järjestäjillä olisi pitänyt olla munaa ja nopeutta tuossa tilanteessa järkätä vettä ihan vitun mistä vaan. Toisaalta sitä ei varmaan kuutiokaupalla järkätä mistä vaan eikä nopeasti. Toisaalta taas vaikka järjestäjät olisivatkin järkänneet juomavettä ihan reilusti, niin ei olisi ollut iso hukkakustannuserä, jos sitä olisi jäänyt yli. Mitä se raanavesi nyt maksaa, muutaman sentin per kuutiometri (=1000L). Aion pistää asiasta kuivakkaan asiallisen reklamaation järjestäjille.

Jep, se vesisäiliö meni paskaksi, eikä sitten korjausta tai korvaavaa vettä enää saatu loppuillaksi. Paha juttu kyllä tuossa helteessä.

Jotensakin vaisu esiintyminen oletin enempään kykenevän, ennemmin en ole nähnyt joten enpä osaa sitten verrata. Kyllähän tuo taisi korjailla siitä viinapullosta? :jahas:tjaa, hölmöä, mutta sitähän ne liki kaikki tekee. Vesisysteemit oli kyllä heikot, paitsi se sade-ukkosmyräkkä tuli kuin tilauksesta! :D

Back
Ylös Bottom