HD DVD & Blu Ray

Ajattelin pistää pystyyn keskustelua näistä tulevaisuuden teräväpiirtoelokuvista/soittimista. Onko täällä paljon porukkaa joilla jo on jonkinlainen teräväpiirtosoitin? Millaisia kokemuksia?

Itse oon monta kertaa meinannut jo xboxiini ostaa sen HD DVD aseman, mutta vielä leffojen vähyyden takia on jäänyt kapistus kauppaan. Varmaan sitten kun Taru Sormusten Herrasta pamahtaa myyntiin HD:na niin joutuu sen viimeistään ostamaan. Mites muut?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nykyisellä kuvaputkitelkkarilla ja 1080i-projulla ei paljoa teräväpiirroista saa irti. Toisaalta en ole tainnut ikinä ostaa yhtään leffaa tai muutakaan devaria musa-DVD:itä lukuunottamatta. Eikä leffavuokraamoista vielä taida noita teräväpiirtojuttujakaan irrota, joten saa meikäläisen osalta HD-jutut odotella vielä muutaman vuoden, jonka aikana hinnatkin tulee alas.

Se vähä mitä messuilla ja liikkeissä oon noita teräväpiirtokuvia kattonut ei ole onnistunut saamaan minua vakuuttuneeksi, että noihin kamoihin kannattaisi pistää satoja euroja kiinni verrattuna perinteisiin DVD-formaatteihin.

Näin jossain kodinkone kaupassa LCD-telkun, jossa oli kuva olevinaan puoliksi Blue-Ray ja puoliksi DVD, en nähnyt mitään eroa kuvanlaadussa. Luulisin, että teräväpiirrosta on hyötyä sitä enempi mitä isompi ruutu ja tuossa 42" LCD ei mitään selvää parannusta näkynyt.

Olisi kiva päästä kokeilemaan himassa tykillä kuinka suuri se ero on. Yritin vuokrata Canaldigitalilta HD-boxia, mutta eihän sieltä saanut muutakuin 2 vuoden sopimuksella. nykyistä digiboxi kuvaa ei kyllä halua katsoa tykiltä, DVD:tä pystyy juuri ja juuri katsomaan.

Muutamaa pätkää mitä tietokoneen kautta olen katsonut on kyllä kuva ollut uskomattoman hieno.

Multa löytyy 46"Fullhd tv niin päätin ostaa siihen pleikka3:n kaveriksi ja onhan se kuva aika karkkia.5 leffaa oon paukuttanu läpi + trailereita.
Kesällä pitäis tulla vuokralle leffoja. Tiedä sit kumpi formaatti lyö läpi,ps3 varmasti edesauttaa BD:tä.

Näin jossain kodinkone kaupassa LCD-telkun, jossa oli kuva olevinaan puoliksi Blue-Ray ja puoliksi DVD, en nähnyt mitään eroa kuvanlaadussa. Luulisin, että teräväpiirrosta on hyötyä sitä enempi mitä isompi ruutu ja tuossa 42" LCD ei mitään selvää parannusta näkynyt.

Kyllä tuossa nyt joku mättää. Mun omalla 32" lcd-töllölläki on kyllä SELVÄ ero dvd- ja hd-matskun välillä.

Näin jossain kodinkone kaupassa LCD-telkun, jossa oli kuva olevinaan puoliksi Blue-Ray ja puoliksi DVD, en nähnyt mitään eroa kuvanlaadussa.

No nyt on kyllä ollut herran silmissä isolla lapiolla kuraa. :) Eroa on jo noissa leffakäännöksissä, mutta parhaiten laadun näkee varsinaisesti HD-tasoisena kuvatun ja normikuvan vertailussa.

Näin jossain kodinkone kaupassa LCD-telkun, jossa oli kuva olevinaan puoliksi Blue-Ray ja puoliksi DVD, en nähnyt mitään eroa kuvanlaadussa.

Siellä on ollu kaupassa säädöt perseelleen, tai sitten tosisaan ollu sulla uninen silmä. Kun kerran kattelee HD-materiaalia, niin tuntuu että olis rillit kadonnu ku alkaa taas normi DVD:tä kattelemaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom