hauiksen pitkänpään jänteen katkeaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja temess
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Minulla ollut parikin kertaa ns jäätynyt olkapää, muutenkin kipeä ja sitten menny jossakin telomaan lisää.
Tarpeeksi särkylääkettä ja sitten kun siitä kipu/kramppi yhdistelmästä pääsi tilapäisesti eroon rauhallisesti sitä liikeradan avaamista hitaalla liikkeellä kättä tukien. Paraneminen aina nopeutui noilla selvästi.
En siis ketään neuvo noin tekemään. Hakekaa neuvot ammattilaisilta. Tuollanen vaan toimi minulla.

Sellasista särkylääkemääristä tässä ny puhutaan, että parempi olla mainitsematta yksityiskohtia...Mielummin syö pillereitä pariviikkoa riittävästi, kuin jää kroonikoksi popsimaan niitä.

joo viiko sitten määrätiin sellainen särkylääkesetti etten oon ennen vetänytkään.tänään kuitenkin todettu heti alkuunsa että olkapään liikkuvuus on huonontunut viimme viikosta.käsi kuvattu ja kaikki kunnossa.saatiin paikalle lääkäri ja kaksi muuta fysioterapeuttia+oma fysioterapeutti.nuori miesfysio kysyi onko mitään mitä pitäisi varoa,lääkäri meinäs ettei muuta kuin hauisjänne jota ei vielä rasiteta täysillä.sitten nuori miesfysiöterapeutti sanoi että nyt ei mennä pienen kivun sallimissa rajoissa vaan sietämättömän kivun rajoissa,ja kaski lyömään kun käy liian kipeää,tunnin se väänteli kättä,eikä tarvinnut lyödä kertaakaan,nyt illalla kädessä on tosi hyvät liikut.paremmat ku kertaakaan tan leikkauksen jälkeen,eli ei se nyt ihan jäätynyt ole.

leikannut ortopedi testasi tänään käden ja sanoi heti että jäätynyt on kirjoitti 2.kk lisää sairaslomaa.onneksi on vakuutukset kunnossa,koska tästä hauisjänteen katkeamisesta näyttää tulevan iso ongelma,näitten saikkujen jälkeen jo 7.kk pois töistä.ja ei mitään enustetta milloin vois helpottaa,tosin korjatiinhan labrumin repeämä samalla,voi kait se jäätyminen siitäkin johtua.

Minulta katkesi tuo pitkänpään jänne hauiskääntäjä tehdessä. Työterveyslääkäri laittoi lähetteen ortopedille/käsikirurgille, jonka mukaan jänne on poikki, eikä sille kannata tehdä mitään. Riskinä olisi hänen mukaan, että jos jännettä lähdettäisiin kiinnittämään, niin siinä voisi olkapään toiminta häiriintyä. Olkapään tietämillä tuntuu vielä pientä kipua/kiristystä esim. kättä nostaessa sivukautta ylös. Tämän arvelee johtuvan siitä, että jänne olisi jäänyt johonkin "rakoon" vielä jumiin, mutta aikanaan valahtavan sieltä itsestään pois esim. treenin yhteydessä. Voimatasojen arveli laskevan n.10% ja muuten vamman olevan lähinnä kosmeettinen hauiksen pullottamisen myötä. Ortopedi/käsikirurgi antoi luvan heti jatkaa treenaamista normaaliin tapaan. Mitään kuvia ei otettu missään vaiheessa. Olen kuitenkin miettinyt, että olisiko kättä pitänyt kuvata, jotta olisi nähty, ettei sieltä ole mitään muuta rikki, joka alkaisi oireilla myöhemmin.

itse kävisin kuvissa,koska itsellänikin huomatiin todella paha labrum repeämä vasta kuvissa,ja joka oli vanha vamma ainakin arpeutimien perusteella.nyt hauisjänne on kiinnitetty vähän eri paikkaan,mutta voimatasot on ihan samalla tasolla kuin terveesä kädessä,toki väsyyhän käsi millä ei oo tehty mitään pahemmin.mutta esim penkkiä on tehty 2kk.sitten pelkällä tangolla 15.sarjoja,ja nyt tehdään sarjoja 100x15 eli olen aivan tyytyväinen.hauiksen muoto on kyllä vähän muuttunut,jännä että se näyttää lyhentyneen,mutta kummastakin päästä.eli myös kyynärpään puolelta,mutta huippu on kyllä selvästi isompi ku terveessä kädessä.

ja tuo voimatason 10% lasku on yleisesti treenaamattomalla miehellä,keskimäärin.treenatuillla se voi olla paljon enemmän,riippuen siitä miten haukkareita on treenattu,tai sitten juurikin toi 10%

Mulla katkesi kanssa alkuvuodesta. Käsi oli ekat pari päivää aika voimattoman oloinen ja kipeä. Jostain syystä se ei mun kädessä näy kovinkaan selvästi. Esim. lääkäri ei huomannut ennen kuin mainitsin asiasta. UÄ-tutkimuksen kautta ortopedille, joka totesi, että poikki on. Jänne on mulla poikki niin, että se on kuitenkin urassaan. Tästä syystä ei enää kipua, eikä rajoitteita liikkeissä. Ortopedi sanoi, että pidemmän päälle tuota ei jää minulle kuin kosmeettinen haitta. Juteltiin tuosta kiinnityskorjauksesta, mutta en halua lähteä korjaamaan, koska sen seurauksena voi tulla kipuja.

joo,jos siellä olkapäässä ei ole muita vikoja,en tiedä kannattaako kiinnitys.mulla oli kuitenkin paha labrum vaurio joka korjattiin ja siinä yhteydessä kiinnittetiin hauisjänne uudelleen.ja se toimii hyvin,en kuitenkaan uskalla kokeilla ihan maksimipainoja,mutta penkki 100kgx10x4. tuolla hinkataan.ei ees väsy tuommosilla sarjoilla,mutta ei uskalla kokeilla entisiä maksimeita.

Pahoittelut jos tästä aiheesta on jo ketju. En itse löytänyt moista. Mutta kiinnostaisi tietää, että onko täällä kohtalontovereita joilla on myöskin moinen haaveri käynyt? Itsellä yllättäen ehkä hieman tulehtuneen oloinen hauis, mutta selkätreeni on suoritettava. Enemmän kuin riittävästi omin kykyihin nähden painoa ja Yates-soutu. Lopputuloksena hauis irti kyynärtaipeesta ja iloisesti rullaten kainaloa kohti. Jos joku tunnistaa vaivan niin miten toipuminen on mennyt? Vieläkö on toivo treenata oikeasti aikuistenkin painolla?

Pahoittelut jos tästä aiheesta on jo ketju. En itse löytänyt moista. Mutta kiinnostaisi tietää, että onko täällä kohtalontovereita joilla on myöskin moinen haaveri käynyt? Itsellä yllättäen ehkä hieman tulehtuneen oloinen hauis, mutta selkätreeni on suoritettava. Enemmän kuin riittävästi omin kykyihin nähden painoa ja Yates-soutu. Lopputuloksena hauis irti kyynärtaipeesta ja iloisesti rullaten kainaloa kohti. Jos joku tunnistaa vaivan niin miten toipuminen on mennyt? Vieläkö on toivo treenata oikeasti aikuistenkin painolla?
Muutamalla tutulla irronnu se alapää sieltä luusta. Toipuneet täyteen reenikuntoon. Toki leikkauksen ja pitkän kuntoutuksen vaatinu. Kai jos liian pitkään joutuu odottaan leikkausta se tulos huononee. Kaikilla se on kipuillu ja varotellu kuitenki jatkaneet reenejä sitten naps.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
@ Rantis Kaikilla naps? Voi vidu! Eli tässäkö tää on?

Eikös Rantapallo tuossa juuri sanonut, että hänen tuttunsa ovat toipuneet täyteen treenikuntoon? Ilman leikkausta se ei tietenkään korjaannu, jos on kokonaan poikki, ja pitkän kuntoutuksen tosiaan vaatii, mutta kyllä sillä varmasti vielä treenattua saa mainiosti.

Minulta katkesi tuo pitkänpään jänne hauiskääntäjä tehdessä. Työterveyslääkäri laittoi lähetteen ortopedille/käsikirurgille, jonka mukaan jänne on poikki, eikä sille kannata tehdä mitään. Riskinä olisi hänen mukaan, että jos jännettä lähdettäisiin kiinnittämään, niin siinä voisi olkapään toiminta häiriintyä. Olkapään tietämillä tuntuu vielä pientä kipua/kiristystä esim. kättä nostaessa sivukautta ylös. Tämän arvelee johtuvan siitä, että jänne olisi jäänyt johonkin "rakoon" vielä jumiin, mutta aikanaan valahtavan sieltä itsestään pois esim. treenin yhteydessä. Voimatasojen arveli laskevan n.10% ja muuten vamman olevan lähinnä kosmeettinen hauiksen pullottamisen myötä. Ortopedi/käsikirurgi antoi luvan heti jatkaa treenaamista normaaliin tapaan. Mitään kuvia ei otettu missään vaiheessa. Olen kuitenkin miettinyt, että olisiko kättä pitänyt kuvata, jotta olisi nähty, ettei sieltä ole mitään muuta rikki, joka alkaisi oireilla myöhemmin.

minulle kävi just samoin. levytangolla paukahti pitkäjänne. . ja ortopedin tuomio täysin sama.. nyt kulunut tapahtuneesta noin 3kk...kaikkia liikkeitä poislukien ylätalja olen pystynyt tekeen. . hauiskäännön teen mutkatangolla, jotta jänteeseen kohdistuu pienempi paine. hienosti on voimatkin palautuneet.

Hauiksen pitkän pään jänne on muuten olkapään puolella. Pitkä ja lyhyt pää ovat olkapään puolella, kyynärpään puolella on vain insertio.

Back
Ylös Bottom