Hartianleveys

Moro! Olen tässä syksyllä säännöllisen treenaamisen aloitettuani huomannut, että vaikka lihasta on alkanut tarttua, paino 70 -> 85 kg toki rasvaakin tullut jonkin verran, niin hartiat näyttää häiritsevän kapeilta. Mitat siis ~46cm biakrominaalinen leveys eli luusta luuhun ja 51cm olkalihasten välinen etäisyys. Pituutta siis 192 cm. Onko kellään tietoa onko nämä mitat kapeita vai onko koko homma pääni sisällä. Kiitoksia jo etukäteen!

Moro! Olen tässä syksyllä säännöllisen treenaamisen aloitettuani huomannut, että vaikka lihasta on alkanut tarttua, paino 70 -> 85 kg toki rasvaakin tullut jonkin verran, niin hartiat näyttää häiritsevän kapeilta. Mitat siis ~46cm biakrominaalinen leveys eli luusta luuhun ja 51cm olkalihasten välinen etäisyys. Pituutta siis 192 cm. Onko kellään tietoa onko nämä mitat kapeita vai onko koko homma pääni sisällä. Kiitoksia jo etukäteen!
Unohda mitat ja unohda muiden mielipiteet. Katso peiliin ja päätä mihin haluat panostaa. Jos SUN mielestä sun hartialinja näyttää kapeelta muuhun kroppaan nähden, niin panosta siihen enemmän. Leveä selkä muuten myös "leventää" hartialinjaa. Takaolkapäiden treenaus myös leventää hartialinjaa.

Mun kapea hartialinja lähti kasvuun vielä yli 15 vuoden treenaamisen jälkeen, kun vaihdoin käsipainoviparit taljalla tehtäviksi. Ja vielä niin, että nostin hieman tasoa mistä kaapeli lähtee. Tähän tyyliin:

Ja geenit vaikuttaa. Jollain vaan on luonnostaan leveämpi hartialinja. It is what it is. Mutta kyllä sä siihen vaikuttaa voit, paljonkin. Toki pidä mielessä, että elämässä on tärkeämpiäkin asioita ja että ainoa ihminen ketä kiinnostaa sun hartialinja olet sinä itse.

..tarkennan vielä, että ainoa ihminen ketä kiinnittää huomiota sun hartialinjaan olet sinä itse. Kukaan joka sut tapaa ei tule koskaan ajattelemaan, että onpas tolla kapea hartialinja.

Jos se sitä edes on.

Suurimmaksi osin genetiikkaa. Jos jollain on hartiat ku kokispullolla ja toisella luonnostaan leveät, mikään määrä treeniä ei kuro sitä umpeen.

Vaatekoko taitaa olla max 2cm lisää hartialeveyteen, eli kyllähän sitä koon-kaksi bodailemalla voi luoda lisää illuusioon hartialeveydestä kuka tahansa. Tosiaan tuloksia ylös vaan ja kokonaisvaltaisesti massaa yläkroppaan ja sitten sivuolkapäätä varsinkin hinkkaa erityisellä pieteetillä, niin kyllä siitä työstä hedelmän saa. Ei kantsi odottaa vaan instant nopeita muutoksia, kaikkia tuloksia ylös vaan, get jacked. Jopa ojentajan koko vaikuttaa illuusion leveydestä.

Eikös hartioiden leveys oo lähinnä luustosta kiinni? Se on niinku pohkeet, ne joko on luonnostaan tai niitä ei oo.

Ajattele positiivisesti, jos hartiasi ovat kapeat, todennäköisesti luustosi on myös, elikkä pärjäät hyvin kehonpainoliikkeissä. Syy miksi läskit/rotevat bodarit ei vedä leukoja.

Luultavasti siinä mielessä pään sisäistä, että muut ihmiset huomaavat aina enimmäkseen pituutesi. Kyse hartioiden leveydessä on lihasmassan lisäksi myös kehon mittasuhteista. Kapea vyötärö saa hartiatkin näyttämään leveämmältä, sama juttu selän v-muodon ja epäkkäiden massan kanssa, auttavat asiaan. Etsipäs youtubesta näitä pitkien ihmisten kehonmuutoksia, niin näissä tulee hyvin esiin se, että kun massaa tulee yläkroppaan vuosien aikana tasaisesti joka puolelle, niin alkaa hartialinjakin näyttää erilaiselta. Genetiikka toki vaikuttaa ja varsinkin lähtötilanteeseen, mutta ilman työtä ei tiedä minkälainen paketti sieltä lopulta valmistuu.

Back
Ylös Bottom