Harrastatko "feikkirusketusta"?

eipäs heti haku tärpännyt, joten alottelen uutta topicia.

Pohjustukseksi jutulle että meikäläinen on todellinen kalkkilaivan kapteenien kuningatar; en rusketu rannalla nahkaa grillaten ( kokeiltu tuloksetta) enkä myöskään solkussa minkään valtakunnan aktivaattorienkaan kera ( kokeiltu tuloksetta sekin) eli jotta saan väriä pintaan, pitää se purkista ottaa. Mua kiinnostaisikin kuulla käyttökokemuksia yms erilaisista tavoista, joilla juuri sinä ylläpidät feikkirusketustasi:). Vaikka olen itse kauneudenhoitoalalla, ei tässä viime aikoina oikeen ole tullut tätä osa- aluetta seurailtua kovinkaan aktiivisesti;). Käytättekös plikat itseruskettavaa(mitä?), suihkurusketusta?

Mä olen käyny suihkurusketuksessa joitakin kertoja...lähinnä jos on ollut jotkut juhlat tms. Lopputuloksen onnistuminen on vaihdellut, lähinnä mua harmittaa että väri pysyy (ainakin itsellä) niin lyhyen ajan ja lähtee ruman näköisesti pois. Ei sovi ainakaan pintakuivalle iholle vaikka olen joka kerta kuorinut ihon hyvin ennen rusketusta. Melko kallista puhaa tuo myös on; käynti maksaa paikasta riippuen ainakin täällä tampesterissa 25-35€ koko vartalo. En ekoilla kerroilla tajunnut rasvata jalkateriä ennen rusketusta kunnolla, jolloin väri valuessaan jätti varpaisiin aika karseet läikät...

Mulla on ainakin ongelma, että etenkin kasvoilla pysyy väri tosi surkeesti!! Olen myös käyttänyt jos jonkunlaisia itseruskettavia rasvoja ja viimeisimmäksi tilasin ulkomailta Xen-tan nimistä tököttiä joka oli helppo levittää (jos on joku apuna) ja antaa tasaisen värin heti. Aikamoista kikkailua noiden rasvojenkin kanssa on, niitä saa sitten olla koko ajan levittämässä jos haluaa olla ihan brownie. joskus kokeilin clarinssin itseruskettavaa(väritön rasva) ja tuli aika nopea ja hyvä lopputulos ja rasva maksoikin n.30€. Solariumin värikään ei pysy kovin kauaa jos ei paahda itseään viikoittain, mutta käyn aina sillontällön ettei olis ihan kalkkis.

Olen miettiny että millä ilveellä jotkut pitää jatkuvasti ittensä niin ruskeena vaikka näillä keleillä ei paljon aurinkoakaan näy...

Olen käynyt suihkurusketuksessa 2 kertaa eri tapahtumia varten ja lopputulos oli ihan kiva, tosin todella lyhytkestoinen. Aika harvoin käytän mitään itseruskettavia, ehkä muutaman kerran kesässä, koska olen usein ulkomailla ja sieltä palatessa jaksan sitä ehkä viikon verran levitellä jotta väri pysyisi pidempään. Vaan ei se pysy. Jos olen saanut itseni ruskeaksi ihan luonnonauringolla, menee alle viikko kun olen taas ihan valkoinen. Uskomatonta mutta totta..

On se kumma, kun Helsingissä näkyy toinen toistaan ruskeempia liisoja vähän väliä, vaikka sateiset kelit olleet lähes kokoajan. Ir:ää taidettu levitellä hieman, ainakin oranssivivahteisesta väristä ja huonoista säistä päätellen. :D

Mielestäni kuitenkin hyvin hoidettu vaalea iho on aivan yhtä kaunis kuin päivettynyt - ei tosin bikineissä. Kasvoissa se vaaleus näyttää kivalle, ei niinkään vartalossa.

Solariumia välttelen ihan terveyssyistä.

Mä käyttelen satunnaisesti itseruskettavia voiteita, ihan markettikamaa yleensä, kun en raaski laittaa useita kymppejä kalliimpien tuotesarjojen voiteisiin. Mulla on luonnostaan vähän oliiviin vivahtava iho, joten noi purkkivärit näyttää yleensä suht luonnollisilta, kunhan malttaa levittää ne huolellisesti. Suihkurusketusta haluaisin kokeilla, varmaan tässä kesällä pitää testata jos jossain olisi tarjouksessa :)

Tänä kesänä en ole vielä ehtinyt ir:ää laittamaan, tosin just tänään kävin prismasta purkin ostamassa, jos vaikka juhannukseksi jaksais vähän levitellä sitä edes jalkoihin.. Ne meinaan näyttää lähinnä pakastekalkkunan koivilta tällä hetkellä :D
Solkkuun en mäkään enää suostu menemään, samoin auringonottoa yritän parhaani mukaan vältellä.

Tuleehan noita vaihtelevalla innokkuudeella käytettyä, etenkin kun solkusta koetan pysyä erossa.

Kaapista löytyy erikseen kasvoille tarkoitettu voide, vartalolle tarkoitettuna keyvesti ruskettava, voimmaakkaammpin ruskettava voiteena ja sparynä. Oikeastaan hyväksi tavaksi olen havainnut sekoittaa keskenään tuollaista kevyesti ruskettavaa (esim. Dove) ja sitten jotain voimakkaampaa itseruskettavaa.

Täällä yksi läträäjä ilmoittautuu! Mulla löytyy kaapista arsenaalia: on markettikamojen aateliaa (piz buinia) sekä iiärrää apteekista, ja pitkä rivi halvempia ruskettajia. Ihoni on pisamainen, eikä rusketu paljon ollenkaan, joten näytän yleensä vaaleanpunertavalta/valkoiselta pakastekalkkunalta kesät talvet. Saan hennoimmillakin asteittainruskettavilla töhryistä väriä aikaan ainakin kasvoissa jos en ole huolellinen. Välillä kesällä iskee fiilis levitellä ruskettavaa, tosin se on työlästä puuhaa, sillä väri on paras, jos edellisenä päivänä poistaa ihokarvat, kuorii ja rasvaa ihon. Sitten seuraavana päivänä levittää ruskettavan, tosin polvet ja kyynärpäät kannattaa rasvata huolellisesti perusvoiteella ja hypätä vaikka niiden yli. Väri tosin kestää vain muutaman päivän; sitä saisi olla levittelemässä vähintään joka toinen päivä..

Rantakaudet tuota ehkä jaksaa harrastaa, mutta talvella olen mieluummin valkoinen, sillä ir:n levityksen lisäksi aikaa täytyy varata kuivumiseen ja varautua siihen, että lakanoihin tarttuu melko tömäkkä haju. (Itseruskettavan levityksen jälkeen kannattaa myös käydä suihkussa ennen ihmisten ilmoille lähtemistä, wink. :D)

Ostin nyt apteekista Aco:n asteittainruskettavaa kasvoille, saapi nähdä kuinka se toimii, en ole vielä ehtinyt testaamaan. Jos sitä yrittäisi taas saada näin kesän kunniaksi vähän väriä pintaan, edes purkista.. :)

Mulle ei tartu väri solkussa, ir tarttuu liiankin hyvin enkä tahdo olla keltainen/läikikäs. Joten luovuttanut rusketuksen suhteen jo aikaa sitten.

Auringossa kun ei oikein ehdi makailla ja solariumissa käyntiä yrittää rajoittaa, niin itsestäänruskettavat hyvä vaihtoehto...ei sitä ympäri vuoden jaksa kyllä väriä pitää yllä, näin kesällä on toki esteettisempää ettei ole ihan kalmankalpea :) Hiukan kellertävän rusketuksen sävyn joutuu kyllä hyväksymään, ainakin noilla markettien itsestäänruskettavilla...

Joo onhan noit itseruskettavia tullu jonku verran kokeiltua:) Mä oon jo monta vuotta käyttäny sitä Doven "kevyesti päivettävää kosteusvoidetta" - talvisin vaa asteen vaaleampaa sävyä. Ja nyt kokeilin Hawaiian Tropicin jotain asteittain päivettävää kosteusvoidetta ja se on ollu ton Doven kanssa käytettynä tosi hyvä. Noissaki on vaa se, et pitää oikeesti maltaa antaa niitten kuivua, koska joskus ku varsinkin kiirees laittan tota Doven voidetta ja ei oo antan sen kuivua, ni sit onki sellanen ihanan läikikäs pari päivää.

Niin ja solariumissa en käy, ku korkeintaan sen kymmenen kertaa vuodessa ja aurinkoa en ihan ottamalla ota ollenkaa.

Onks muuten olemassa itseruskettavaa mikä kestäis kloorivettä uimahallissa? Noi edellä mainitut ei ainakaa kestä.

Ihan ehdottomasti suosittelen aerosoliruskettajia! Unohtakaa ne voiteet :D Aerosolit on tosi helppoja suihkuttaa tasaisesti, kaikki rajat menevät liukuvärjätynomaisesti joten niitä ei näe. Ei tarvitse sotkea käsiä, ovat heti kuivia eli eivät juurikaan lähmää ja tartu vaatteisiin. Ei tarvitse sotkea käsiä ja saa itse siististi myös esim. selkään.

Nyt kaikki aerosoliostoksille! Itse olen tykännyt L'Orealin tuotteista, sävy näyttää ihollani fiksulta.

Juu, suihkurusketuksessa olen muutamia kertoja kaynyt. Taalla on pulju missa otin sellaisen 3 kk "sopparin", saa kayda niin usein kuin haluaa ja maksaa 30 dollaria kuussa (asun USAssa). Tykkaan tuloksesta, mutta aineen haju on allottava ja rusketus kestaa vain muutaman paivan... Olen nyt siis taalla 30-35 asteen helteessa kaynyt valilla altaalla lojumassa ja ihan kiva luonnollinen rusketus on jo nahkassa:). Ja kestaa pidempaan kuin suihkurusketukset. Itseruskettavia voiteita tms. en ole kokeillut. Tuota suihkurusketussopparia en varmaan jatka, on niin lyhytkestoinen aina se yksi rusketus ja jatkuvastri ei viitsisi rampata. Olen varmaan talvella sitten vaalea kalkkuna...

mä kävin ennen ulkomaanreissua kerran solkussa ottamassa vähän päivetystä pintaan, ja nyt jälkeenpäin olen kerran käynyt. Ir'ää vois kokeilla kyllä, täytys vaan löytää oikeesti luonnollisen sävyn antava tuote.

Wilmander, piti juuri kirjoittaa ja suositella St.Tropezia, mutta maltoin lukea muiden ja myös sinunkin kysymyksesi. Eli samalla tämä on vastaus sinulle. :)

Talvella briteistä tilasin St.Tropezin rusketusvaahdon ja todella tyytyväinen olen ollut. Luonnollinen ihoni on kyllä erittäin helposti ruskettuva ja rusketus kestää pitkään. Siksi aikaisemmin ei ole ollut tarvetta ruskettaa feikisti, kun tavallisesti talvisin etelään menen ja kesällä Suomen auringossa oleilen. Tänä vuonna kun ei tullut käytyä, päätin huijata ja tilata Tropezia. Täysin luonnollinen lopputulos, eikä jätä jälkiä, jos huolellisesti rasvaa ihon ennen Tropezin laittoa. Myös hintakaan ei ollut riittoisuuteen nähden suuri (n. 20 puntaa = n. 25e). Vaahtonestettä on talven jäljiltä vieläkin pullossa, vaikka keväällä hetkellisesti tihensin vaahdon käyttöä ensimmäisiin helteisiin saakka. Aina en kuitenkaan koko kroppaani ruskettanut samalla kertaa, lieneekö siitä johtunut vaahdon riittoisuus.

Tropezin puoleen kuitenkin käännyn, jos feikkirusketusta tarvitsen. :)

kiitos vinksuista! en jaksanut soitella st.tropezin maahantuojalle, niimpä nappasin lähikaupan hyllyltä doven...vaikuttaa ihan hyvältä, koska olen niin hemmetin vaalea, eikä tästä vielä muutaman levityksen jälkeen huomaa, että olen vedellyt rusketuksen purkista, vaan on tosi luonnollinen lopputulos. me like :) miinusta kamalalle hajulle:(.

Kylpeekös muut samassa ongelmassa kun minä ? Itselläni on huolena se että aina kun laitan itseruskettavaa (kokeillut doven kevyestipäivettävää ja astetta tummempaa ja nivean sprayta) niin iho tuntuu kuivalta. vielä kolmen tunnin jälkeenkin kun menee nukkumaan, aamulla herää niin että paikkapaikoin (yleensä vain käsissä, kyynerpään ja ranteen välillä) on läikkiä. Nukun yleensä mahallani kädet tyynyn alla, niin aina ekana yönä menee läikikkääksi vaikka hyvin olen kuivatellut. Joten onko muita saman ongelman kanssa painivia ? Pitäisikö nukkua pitkähihainen päällä ? (tällä kelillä se tuntuu kyllä itsemurhalta ja saattaisi nukkumakaverikin ihmetellä...)
// ja vielä se, että riittääkö spray-ruskettajissa vain se että suihkuttaa ? Itse pelkään että tulee läikkiä/liikaa niin suihkutan ensin ja käsillä sitten levitän. Aivan, turhaa ehkä :P Mutta miten on kuivumisen kanssa, eikös siihen mene pieni ikuisuus jos ei kädellä auttele ? Ja miten saa ranteen rajan pois. Kun käsi on valkoinen ja ranteesta ylöspäin tummempi kun pesen kädet levityksen jälkeen :P

// ja vielä se, että riittääkö spray-ruskettajissa vain se että suihkuttaa ? Itse pelkään että tulee läikkiä/liikaa niin suihkutan ensin ja käsillä sitten levitän. Aivan, turhaa ehkä :P Mutta miten on kuivumisen kanssa, eikös siihen mene pieni ikuisuus jos ei kädellä auttele ? Ja miten saa ranteen rajan pois. Kun käsi on valkoinen ja ranteesta ylöspäin tummempi kun pesen kädet levityksen jälkeen :P

SPRAY-ruskettajissa joutuu levittämään käsin ja kuivuvat aika kauan. Mutta aiemmin mainitsemani AEROSOLI-ruskettajat ovat kuivasumutteita ja tulevat todella hienojakoisena, eikä tarvitse levittää käsin. Ja niillä saa myös ranteen rajan nätiksi, kun pystyy liukuvärjäämään sen juuri aerosolin ansiosta, kun suihkuttaa ihan kevyesti ja kaukaa niin raja häivyttyy.

Spray=pumppupullo, aerosoli=hiuslakkasuutin.

Ranteet ja kämmenselät saa nätiksi, kun käsienpesun jälkeen levittää tipan ruskettavaa per käsi vanulapulla tai meikkisienellä. Taiteltu vessapaperikin on toiminut ihan hyvin hätärinä.

Rusketun kyllä hyvin auringossa, mutta mielenkiinnosta kokeilin tänä keväänä aco:n sun kissed glow bodylotionia. Tuoksu oli alkuunsa aika voimakas, mutta ihan ok tuoksuinen. Kevyt, luonnollisen näköinen päivetys tuli jalkoihin muutaman käyttökerran jälkeen. Voide imeytyy myös suht nopeesti. Tykkäsin tuotteesta ja voin suositella!

En ole koskaan käyttänyt mitään itseruskettavia voiteita enkä suihkurusketustakaan. Ehkä olen liian pelokas vain, pelkään että olen oranssi sen jälkeen. Toisaalta kyllä rusketun todella helposti jos olen hetkenkään auringossa, tälläkin hetkellä naama ihan ruskia...

No mutta kuiteskin, kaveri osti jotain Doven voidetta, joka ei sinänsä rusketa itse, mutta helpottaa ja nopeuttaa luonnollista ruskettumista auringossa (tai jotain sinnepäin). Kaveri on myös tosi kalpea luonnostaan ja ruskettuu huonosti, mutta kun käytti tuota ja pari tuntia makasi auringossa, niin hää kyllä päivettyi ihan silmiinnähden. En nyt tiijä onko tästä paljon apua, kun en saa päähäni sitä tarkkaa voiteen nimeä. Voin kysäistä ja päivitellä sitten. =)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom