Hanskoista!?!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Minkä merkkisiä säkkihanskoja olet käyttänyt?

Silloin kun joskus aloitin niin salilla jotain random hanskoja oon koittanu, ja siitä raakasti yleistän vetänyt johtopäätöksiä että en tykkää niillä lyödä.

Tokihan niitä varmaan hyviäkin löytyy, mutta mulla on noi vanhat sparrihanskat kestäny aika kauan. Ehkä sitten kun ne hajoaa niin vois antaa säkkihanskoilla uuden mahdollisuuden. Tai sitten pitäis jossain päästä kokeileen esim. noita fairtexejä.

Fairtex rulez!

Mä ainakin tykkään hakata säkkiä ja välineitä 14 unssin tumpuilla. Ja tosi herkkä kaveri olen edelleen. Se on kyllä totta, että samoja hanskoja ei voi käyttää sparraamiseen ja säkin mätkimiseen.

Aattelin nyt ottaa tommoset fairtexin 16unssin tumput.. eiköhän niillä lähde ihan hyvin.. Veikkaan että vaimentaa kovat iskut paremmin kun noi säkkihanskat. Huomenna viellä testailen liikkeessä :)

Mikäköhän tota idea on tuossa kun toi ranneosa on niin helvetin iso että tonnehan mahtus melkeen kaks rannetta sisälle ja mulla ei edes ole mitkään pienimmät kädet.. Noissa tuskin on ees eroja sitten eri unssikokojen välillä? taitaa olla samalla standardilla?

Säkkihanskoissa jäi myös paljon ilmaa väliin.. Onko noissa kaikissa hanskoissa samankokonen toi ranneosa? eli siis 8-16oz? Mites sitten tommoset matsihanskat kun jos neki on reilut ranteista niin miten semmosiakaan sitoo tiukalle käteen? aika mielenkiintosta.

ihan huuhaata muutenkin se että noi hanskat mukamas rannetta tukee.. Se ranne osa ei edes ole ranteen kohdalla lähempänä kyynerpäätä.. heh

Mittasin piruuttani ton hanskan ranneosan ja ranteen pitäisi olla vähintään 25cm ympärysmitaltaan jotta toi hanska sopisi hyvin käteen.. En tiedä mimmosia ranteita teillä on mutta itellä on ainakin 20cm ranne ja tosiaan väljää jää melko reilusti.. Pitää vetää toi toinen pää aina ton toisen yli ja sit kiristää niin saa ton suht tiukaks.. Ihme paskoja nämä hanskatkin kun ei osata järkevän kokosia tehdä.. Laittas vaikka ton minimi asennon johonki 15-18cm ja sit maximi tohon 25cm niin ois paljon parempi?

Minulla on ranne 17cm ja saan sekä Fairtexin 14oz. BGV8-nyrkkeilyhanskan, että tuon yllä mainitsemani säkkihanskamallin kiristettyä jopa ilman käsisiteitä (kai käytät sellaisia?) niin, että iho selkeästi puristuu. Nehän saa melkein miten tiukalle hyvänsä, kun vain vetää ranteen liuskapuolta tarpeeksi yli toisesta.

Alkaa tuntua, että ET VAIN OSAA.

Joo sitähän mä jo tossa aikasemmin sanoin että tuolla tavalla hanskan kyllä saa tiukalle mutta miten esim nauhalla sidottavat hanskat? Niitä et pysty kiristämään samalla tavalla ne menee vaan maximissaan niin tiukalle että päät ottaa yhteen jos ymmärät mitä tarkoitat? Vai onko kisahanskoissa niin paljon pienempi se ranneosa että ei ole mahdollista että ne jäävät liian löysiksi?

naruhanskoissa ne nauhat kierretään kämmenselkäpuolelta, samalla pehmusteita kyynärpäätä kohti "vetäen". Vaikea selittää, jos et ole ikinä nähnyt miten se toteutetaan, mutta muutenkin siihen tarvitaan kaveri avuksi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo, mutta eihän ne narut mene kuin maximissaan niin tiukalle että nahkat ottaa toisiinsa kiinni.. Sama kun kengät kiristäis eli toi tekniikka millä saa tarrahanskaa kireämälle eli vetämällä toisen puolen sen toisen päälle ja sillä tavalla kiristäminen niin ei järjen mukaan onnistu nauhoilla joten nauhahanskojen on pakko olla pienempiä.

Miten toi tapahtuu käytännössä? otetaanko niistä sit kokonaan nauhat pois jos halutaan siis kiristää hanskaa laittamalla toinen puoli sen toisen yli ja sit teipillä kiinni? meinaan jos ne nauhat sidotaan niin tiukalle kun ne menee niin sittenhän teippi on turha tai sit hanska menee ruttuun kun sitä alkaa kiristämään teipillä :) ?

Haen säkkihanskoja, huomenna saapuu Olympus Fitness 23kg säkki kotiin ja säkkihanskat tarvitsen.

Katselin P-Storesta näitä: Twins Säkkihanskat (TBGL-1) KOKOA S

Olen 17 vuotias joten käsi ei viel KOVIN suuri ole eli eiköhän tuo S koko sopiva ole vai M?
Miten osata valita oikea koko.

Mitä mieltä hanskoista?

Kuinka paljon paremmat ne toiset keltaiset hanskat siellä on, hintaa joku 10e enemmän.

Ootko Noobpenkki koskaan lyöny säkkiä tai muutenkaan treenannut nyrkkeilyä? kannattais jossain/jonkun ohjauksessa ensin treenata tuo tekniikkapuoli kuntoon ettet hakkaa miten sattuu. Taino voihan sitä mätkiä ja vaikka purrakkin mutta eipä tuosta oo niin paljon hyötyä kuin että ois tekniikka hallus ja että tiiät miten lyödä sitä. Vähän niinkuin syömäpuikoilla syömistä, voit kyllä alahuuli lautasen reunalla lappaa niillä kapuloilla sitä tavaraa suuhus vaikkei sen niin pitäis mennä :D

Jos et oo koskaan kokeillu nii jotkut ihan perushanskat käy aluks ihan vallan mainiosti. Sitte ku osaat tekniikan nii huomaat että mitä ominaisuuksia haet hanskoiltas ja sen perusteella myös voit sit vähän valikoida. Ja tossa iässä ei kannata hirveen kalliita kintaita välttämättä ostaa kun lapases kasvaa siitä ulos ja niitä joutuu sit ostelee kokoajan :D nimimerkillä kokemusta on.

Tyhmä kysymys: Mitä eroa on säkkihanskoilla ja sparraamiseen tarkoitetuilla hanskoilla?

Suositut

Back
Ylös Bottom