Hanskoista!?!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tota ajattelin hommata kunnon hanskat noitten säkkihanskojen tilalle kun jotenkin tuntuu pelleltä lyödä säkkihanskoilla säkkiä.. Niin oisko tommoset 10oz hanskat parhaat pääasiassa säkkiin? meneekö pehmeemmät nopeasti rikki? oon kyllä kattonu että noi pro:t hakkaa jollain 30vuotta vanhoilla ruskeilla hanskoilla säkkiä ilman ongelmia ni en sitten tiedä onko koko juttu ihan keksitty :) eniveis kertokaa jos tiedätte

Ps. lisättäköön viellä että olen katellut hanskoista twinssiltä. Noi twinssin uudet säkkihanskat on kyllä aika lähellä jo normaalia harjoituskinnasta niin en sitten tiedä että pitäskö viellä semmosia kokeilla, mutta tommosia tavallisia patalappuja en enää kyllä käteeni laita. Menee hohto koko touhusta kun tommosilla mätkii :D

Välineurheilua oikein vimpampäälle.. Mää en suostu lyömään säkkiä ilman, et hanskois on vähän pitsii ja sit pitää olla kans niit tribaalikuvioi ja si ku tienaan vähä enemmän ni pitää olla kullattu pinta. Millää nahkasakeilla mää en suostu mitää niinq säkkiä lyömään.
Joo, ok..

Jos nyt yritetään asialinjalta.

Aloittajan maininta "patalapuista" viittaa huonolaatuisiin säkkihanskoihin, jotka eivät tue rannetta tai juuri suojaa rystysiä. Sellaiset ovatkin ihan aunarista ja jopa nyrkkeilyhanskat ovat paremmat.

Nyrkkeilyhanskatkaan eivät ole mitenkään ihanteelliset säkin lyömiseen. Ne ovat kalliita ja menevät nopeasti pilalle säkkiä lyödessä, minkä jälkeen niitä ei voi käyttää sparratessa tai tekniikkaharjoittelussa. Lisäksi ne ovat painavat, mikä heikentää lyöntiherkkyyttä. Aloittelijoilla on muutenkin tapana lyödä säkkiä liikaa voimalla runtaten ja raskas hanska vain korostaa tätä ongelmaa.

Oikea ratkaisu on ostaa laadukkaat säkkihanskat. Esimerkiksi nämä ovat kokemukseni mukaan erinomaiset: http://www.p-store.fi/product_info.php?cPath=46_50&products_id=208

Ne suojaavat rystysiä ja rannetta, kestävät kulutusta ja ovat muutenkin kaikin puolin erinomaiset säkin lyömiseen. Pari ensimmäistä treeniä voi olla vaikea saada peukaloa riittävän tiukasti nyrkkiin mutta ongelma korjautuu kun hanska hieman pehmenee käytössä. Itselläni loppuivat rystysongelmat täysin siirryttyäni Fairtexin säkkihanskojen käyttöön. Aiemmin käytin välillä jopa kevyitä nyrkkeilyhanskoja suojatakseni rystysiä, eikä sekään auttanut.

http://www.twinsfinland.com/product_info.php?products_id=800 <- tuossa on viellä kyseiset säkkihanskat mitä ajattelin että vois viellä kokeilla ja tosiaan noi Fairtexin hanskat näyttävät myös ihan laadukkailta.. Täällä porukka nyt ymmärsi vähän väärin tän mun pointin.. Kyse oli siitä että miksi tarttis ostaa erikseen säkkiin hanskat kun minusta normaali harjoitteluhanskat ajaa ihan hyvin saman asian ja minusta on jotenkin parempi lyödä kunnon hanskalla..

Juu..

Enään ei vaan tule sparrattua.. Lähinnä lyön vaan huvikseen puntin ohella. Eikös teistä sitten ole parempi lyödä kunnon hanskalla? btw oon myös katellut että useimmat ammattilaiset kyllä lyö säkkiäkin kunnon hanskoilla.. Tysonilla tais olla jotkut 60luvun ruskeet nahkakintaat oiskohan viellä ollut 20unssin eikä se näyttänyt menoa haittaavan. Sitä mä vaan tässä että onko sillä nyt sit suurta väliä lyökö kunnon hanskoilla vai säkkihanskoilla jos itse tykkää enemmän pitää kunnon kintaita kädessä?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nyrkkeilyhanskatkaan eivät ole mitenkään ihanteelliset säkin lyömiseen. ... Lisäksi ne ovat painavat, mikä heikentää lyöntiherkkyyttä. Aloittelijoilla on muutenkin tapana lyödä säkkiä liikaa voimalla runtaten ja raskas hanska vain korostaa tätä ongelmaa.

En oikein suosittele treenaamista sen pohjalta, mitä joku Tyson tekee youtubessa. Tyson on luultavasti hieman sinua vahvempi ja tekniikkakin saattoi olla jo jonkinlaisessa kuosissa. Lisäksi et tiedä, mitä Tyson ko. harjoituksessa teki (käyttikö hanskaa esim. lisäpainona) ja mitä yritti sillä kehittää.

Niin säkkiähän se hakkas ja raskasta säkkiä.. Löi viellä lähes poikkeuksitta säkkiin joka tulee vastapalloon :o mulla on muutamia videoita hänen treeneistään ja en kyllä ole yhessäkään nähnyt säkkihanskoja. Tuskin niitä tosin edes oli viellä tohon aikaan tai sitten niitä ei vaan käytetty hmm.

Viellä

Niin ja sanottaanko viellä että joskus kun viellä kävin reeneissä niin monella oli jotkut vanhat kuluneet sparrihanskat säkin hakkaamiseen, Oisin kiitollinen jos joku vaan viitsisisi kertoa jos on huomannut jotain hyötyä/haittaaa jommista kummista hanskoista ja viellä että sen verran että itse tykkäsin vähän painavemmista hanskoista sparratessa kun tuntu kädet sitten paljon kevyemmiltä normaali hanskoilla. Onko joku huomannut esim että tulee tekniikkavirheitä helpommin suuremmilla kintailla kun monet ainakin myy vaan noita 10oz hanskoja että "soveltuu myös säkki ja tekniikka harjotuksiin" niin miksei sit muka painavammat sopisi :)

kun monet ainakin myy vaan noita 10oz hanskoja että "soveltuu myös säkki ja tekniikka harjotuksiin" niin miksei sit muka painavammat sopisi :)

Anteeksi mutta osaatko lukea? Olen jo kahdesti selittänyt, miksi painavammat hanskat eivät ole hyvät. Olen kokeillut niitä ja siirtynyt niistä pois mainitsemieni haittapuolien takia.

Kauppiaat myyvät sinulle mitä hyvänsä millä mainoslauseilla hyvänsä, jos et ole aiemmin huomannut.

Kärpäsestä härkänen,riippuu tarkotuksesta :jos harrastaa kehämielessä lajia,niin herkkyydellä on väliä eli kevyt hanska naps,napsnaps...jos vaan haluaa lyödä niin paksumpi pehmuste suojaa kättä paremmin eikä sitä tarvitse sitoa silleen tarkkaan,mutta hanska on myös raskaampi tum,tumtum..ehkä tysonilla oli se verran kovat/raskaat lyönnit että vanhattyynyt suojas riittävästi..?

Eli ehkä pehmustetummat/painavammat hanskat olis tähän tarkotukseen sopivammat...hanskoja pitää kokeilla käteen ennen ostamista,niissä on eroja ja jokaisen kädet on erillaiset..ihan huonoja ei kannata ostaa

Jos nostelee punttia ja hakkaa vaan säkkiä omaksi huvikseen, niin ei ole niin väliä millä mättää. Isomalla hanskalla on tukevampi ja kivempi mättää raskaita koukkuja.

Minun on kieltämättä vaikea ymmärtää, miksi harjoitella lyömistä, jos siinä ei pyri kehittymään. Jopa kuntonyrkkeilijöitä ohjatessani pyrin antamaan ainakin jonkinlaista vinkkiä siitä, miten asioita voisi tehdä paremmin.

Vähän sama kuin kuntosaliharjoittelussa nostaisi aina samoja painoja saman verran ja perustelisi sitä sillä, ettei kehityksellä ole väliä kun treenaa vain omaksi huvikseen. Ainakin omasta mielestä kaikki treenaaminen on hauskempaa, kun jollain lailla edityy hommassa.

Taitaa olla kyllä vähän legenda tämä herkkyyden menettäminen.. Se on toki totta että hanskat menee "pilalle" nopeasti eikä niillä voi sparrata, mutta en ole sparraamassa edes niitten kanssa. Ainut miinus on se että kunnon hanskat on vähän kalliimmat.. Englannissa joskus nuorenapoikana kun olin leirillä niin siellä vallan suositeltiin 14unssin hanskoja säkkiin ja siellä ei edes ollut 10unssin hanskoja.. Äijä sano vaan että syy on siinä että turhat loukkaantumiset on hyvä karsii pois.

Suositut

Back
Ylös Bottom